LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel ben je kwijt qua kosten aan je auto?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Brainless

Re: Hoeveel ben je kwijt qua kosten aan je auto?

Ongelezen bericht door Brainless »

Miepje1 schreef: Misschien een gekke vraag maar waarom dan een hele auto? Voor 2,50 per week bezorgt de grootgrutter de wekelijkse boodschappen thuis...
Lang niet in heel Nederland.
Hier is geen een supermarkt die thuis bezorgt.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

renewouters schreef:... Hoe zie je het voor wat de overheid nog meer moet doen? Fabrikanten geld geven zodat de EV's goedkoper kunnen worden? En waarvan wordt dat betaald?
En jij dacht dat al die pluginhybrides van de zakelijke markt niet waren gesponsord vanuit de overheid? Al die fake-milieuvriendelijke wagens heb jij medegefinancierd. Zakelijk markt zal ten alle tijden misbruik maken van regels en gaatjes-in-wetgeving. Zorg voor het milieu kost klauwen met geld. Tijd voor stalen ballen en sommige bedrijven verplichtingen opleggen. De VAG groep lacht zich nog steeds een aap, zelfs nà de boetes van dieselgate. Niemand dacht daar aan het milieu, terwijl al die modellen niet eens op de markt hadden mogen verschijnen. Boete? Neuh....
Maar goed..ik ga weer aan het werk...

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Brainless schreef:
Miepje1 schreef: Misschien een gekke vraag maar waarom dan een hele auto? Voor 2,50 per week bezorgt de grootgrutter de wekelijkse boodschappen thuis...
Lang niet in heel Nederland.
Hier is geen een supermarkt die thuis bezorgt.
Ok, maar woon jij naast Neodutchio?

Miepje1

Een auto koop je ook met je hart, vaak niet met je verstand ;-)
Járen kleine handige goedkope auto's gehad, altijd cash betaald (maar wel nieuwe). Toen gevallen voor een roadster... ook klein en handig al kan er niet zoveel bagage mee als in de andere auto's. En ja, ook gewoon betaald met spaargeld want lenen doen we niet. Dit is een jonge tweedehands. Het ding kost uiteraard meer in verzekering/belasting maar o, wat hebben wij een vreselijk plezier er van. Het is méér dan droog van A naar B reizen.
Wel weten we dat we over een paar jaar zullen moeten overstappen en dan niet het geld voor een echt goede tweedehands meer cash hebben liggen. Dus daar moeten we nog even over nadenken, hoe dat op te lossen. Doorsparen denk ik ;-).

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Miepje1 schreef:Misschien een gekke vraag maar waarom dan een hele auto? Voor 2,50 per week bezorgt de grootgrutter de wekelijkse boodschappen thuis...
Is geen gekke vraag hoor. De auto staat ook te koop nu. Voor de verhuizing reden wij meer aangezien niets op loop/fiets afstand was. Nu ligt alles om de hoek en gaan we alles met een electrische bakfiets doen. En voor die paar keer in het jaar dat we een extra auto nodig hebben huren we er eentje.

Miepje1

Succes met de verkoop ;-). Hier is ook alles op fiets- en loopafstand maar wegens full time werk laat ik de grote boodschappen toch maar brengen. Als ik ooit niet meer werk ga ik het lekker weer zelf doen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:Zoals ik had geschreven kun je auto rijden duur of goedkoop mogelijk maken. Benzine motoren zijn voorzien van een katalysator die mits in goede staat is minder vervuilend zal zijn dan een doorsnee auto met dieselmotor van een recentere datum. LPG is de meest schone brandstof maar de promotie voor die brandstof ligt nagenoeg stil want inbouw achteraf is kostbaar en door de prijs van LPG/ belasting voor een burger niet terug te verdienen. Voor zeg 1200 euro is een goed onderhouden auto nog wel te koop maar uiteraard wel enorm gedateerd. Het is en blijft een keuze, ga ik voor een nieuwe auto die meer geld gaat kosten dan dat die uiteindelijk oplevert of kies ik voor een auto die ik met spaargeld kan betalen en het risico voor lief neem. De laatste keuze is voor mij van toepassing omdat ik sinds 2008 een goede relatie heb met het bedrijf waar ik een auto koop.
Een andere, misschien nog wel belangrijker, reden waarom die promotie niet echt vanuit de overheid plaatsvind, is het feit dat die LPG tankinstallaties een stuk gevaarlijker zijn (want opgeslagen gas onder hoge druk) dan benzine/dieseltanks, dus die willen ze die tankstations niet binnen x honderd meter van woningen etc. En het is nog steeds een fossiele brandstof, en dat is misschien nog niet echt een gepasseerd station, maar wel het eerstvolgende waar de trein van de energietransitie langs zal rijden naar de toekomst.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

LPG vanaf €1399,- maar ik wil geen reparatie gevoelige Eurogas!
De betere installaties kun je vanaf €1550,- laten inbouwen.

De zwaardere voertuigen kosten veel geld, die KG lopen snel op ondanks de G3 kortingen!
Maar een auto van 820 kg die onder de 850 kg bleef is gratis LPG3.....
Tot 908Kg na inbouw ook onder de 950 Kg maar €56 tot €62,- per jaar extra afhankelijk provincie....
De tot 1050 Kg na inbouw valt ook nog mee maar veel hogere meerprijs belastingen....

Via een reken moduul online kun je over een aantal jaren jou besparing laten berekenen.
Zelf ga ik van 10 cent benzine per Km naar 5 cent gas.... dat is inclusief 10% hoger verbruik en de huidige prijzen in mijn buurt bij de vaste pompen!
Bij slechts 5000 Km zou ik dan geen €500,- maar €250, - brandstof kwijt zijn en met €56,- belasting netto maar €194,- per jaar overhouden om de installatie af te schrijven!
Dat is dus bij zo weinig Km een jaar of 7.....
Als je echter geen 5000 maar 10.000 km rijd is het voordeel €500,- per jaar en netto na belasting €444,- over en na 3¾ jaar reeds rendabel en afgeschreven!

Ja, geen 20.000 km of meer maar een zuinige auto die niet teveel gebruikte en toch al voordeliger voor mensen die maar 10.000 km per jaar rijden en niet elke 4 jaren een andere willen.....
Met LPG kopen zoals vele Bifuel is ook mogelijk, die zijn gelijk aan benzine voertuigen in aankoop en dan heb je gelijk winst.

Gesloten