Wie kan me vertellen hoeveel p.p. water men verbruikt per jaar.
Waar kan ik dit opzoeken.
Ik ben nl. benieuwd of mijn gemiddelde "normaal"is.
alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoeveelheid waterverbruik
Re: Hoeveelheid waterverbruik
Wij zijn met twee personen we wonen in een partement (geen tuin)hebben een waterverbruik van 65-70m3 per jaar.
oei, dan zit ik ver boven als alleenstaande, 78 m3.
Is jullie gemiddelde per persoon of samen????
Terwijl ik echt niet zoveel water verbruik.
Is jullie gemiddelde per persoon of samen????
Terwijl ik echt niet zoveel water verbruik.
Ik woon alleen en heb een tuin,mijn verbruik was slechts 20M3.
Maar ik ken mensen die nog zuiniger zijn.Die zijn namelijk net als ik zelden thuis.En mijn tuin sproeien daar begin ik niet aan.
Maar ik ken mensen die nog zuiniger zijn.Die zijn namelijk net als ik zelden thuis.En mijn tuin sproeien daar begin ik niet aan.
ja ik ben de hele dag thuis, dat scheelt natuurlijk ook. zelf heb ik ook geen tuin, woon op een flat.
Ik ben van plan om vaker thuis te zijn het komende jaar en dat zal betekenen dat mijn verbruik (iets)zal stijgen.Maar als U uw rekening bekijkt zult U zien dat de vaste lasten de grootste kostenpost vormen.Water zelf is niet duur.Het hebben van een waterleiding en riolering is absurd duur(namelijk onafhankelijk van het verbruik).
Als ik de hoofdkraan dicht draai en geen druppel gebruik betaal ik nog bijna net zo veel als nu.Dus ook als je het riool niet benut en geen water verbruikt betaal je net zo veel als iemand die wel water verbruikt.
De vervuiler betaalt gaat hier dus niet op...
Als ik de hoofdkraan dicht draai en geen druppel gebruik betaal ik nog bijna net zo veel als nu.Dus ook als je het riool niet benut en geen water verbruikt betaal je net zo veel als iemand die wel water verbruikt.
De vervuiler betaalt gaat hier dus niet op...
Uiteraard. De aanleg en het onderhoud van het netwerk is het allerduurste. Zelfs als niemand het riool gebruikt moet na een aantal jaar het riool toch vervangen worden.Water zelf is niet duur.Het hebben van een waterleiding en riolering is absurd duur(namelijk onafhankelijk van het verbruik).
ik heb even flink zitten zoeken op de site van mijn watermaatschappij.
Het volgende heb ik gevonden:
We gebruiken in Nederland per persoon gemiddeld 149 liter drinkwater per
dag. Per jaar is dat ongeveer 50 m3 (50.000 liter). In Noord-Holland (PWN voorzieningsgebied) gebruikt men gemiddeld 125 liter water
per persoon per dag.
Het volgende heb ik gevonden:
We gebruiken in Nederland per persoon gemiddeld 149 liter drinkwater per
dag. Per jaar is dat ongeveer 50 m3 (50.000 liter). In Noord-Holland (PWN voorzieningsgebied) gebruikt men gemiddeld 125 liter water
per persoon per dag.