LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Installatiebedrijf P.de Vries Leeuwarden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
stari

Installatiebedrijf P.de Vries Leeuwarden

Ongelezen bericht door stari »

Installatiebedrijf P.de Vries Leeuwarden plaatst jaren geleden een intercom installatie via de WMO. Na een paar jaar is de intercom defect en moet voor de helft worden vernieuwd. Na weer een paar jaar intercom weer defect. In dec. 2017 contact opgenomen. Na veel mailen is dit het resultaat,
Goedemiddag heer Oudman,

Op dit moment is het top drukt en is het lastig om concreet een afspraak te maken.

Uiteraard realiseerde dat men hiervan afhankelijk is. Het is dan ook geen probleem als u een ander bedrijf inschakelt

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXX

Projectleider

Uiteindelijk komt men in april en reset de intercom en hij doet het weer. Tijd 5 minuten. De vreugde is van korte duur. Na betaling van de nota
doet intercom het weer niet. Uitgaande dat men een beetje service mag verwachten krijg ik deze mail.
Geachte heer Oudman,

Betreft de reparatie aan uw intercom.

Onze monteur heeft inderdaad de klacht snel opgelost.

Bij het loshalen van bepaalde connectoren kan een apparaat gereset worden.

In dit geval was uw toestel weer werkend.

Wat betreft een gepeperde rekening, dit staat omschreven in de factuur.

Normaal tarief wat wij berekenen is € 67,00 exclusief BTW en exclusief voorrijdkosten.

van een gepeperde rekening is naar onze mening dan ook geen sprake.

Verder kunnen wij u mededelen dat wij geen garantie verlenen op deze reparaties aangezien het apparaat buiten de fabrieksgaranties valt.

Dit omdat het apparaat al ouder is.

Als u wil dat wij wederom voor herstel komen, zullen wij eventueel gemaakte kosten weer moeten berekenen.

Misschien is het verstandig om bij herhaling van deze storingen het apparaat te vervangen?

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Bij elkaar voel ik me behoorlijk bedonderd. Ook ervaringen met dit bedrijf? Hoor het graag

sylvesterb

Re: Installatiebedrijf P.de Vries Leeuwarden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stari schreef: Bij elkaar voel ik me behoorlijk bedonderd. Ook ervaringen met dit bedrijf? Hoor het graag
Waarom voelt u zich dan bedonderd? Het tarief wat ze noemen lijkt me heel schappelijk en u heeft geen garantie meer op de intercom.

Erthanax

Re: Installatiebedrijf P.de Vries Leeuwarden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoe oud is die intercom eigenlijk? "Na een paar jaar" was hij defect en werd hij gerepareerd, na weer "een paar jaar" opnieuw defect. Als ik het goed begrijp, is het dan december 2017.
Maar wat is "een paar"? Letterlijk twee, maar het kan ook wel drie of vier zijn. Dan is het apparaat mogelijk zes tot acht jaar oud. Het is heel voorstelbaar dat er dan nauwelijks nog onderdelen leverbaar zijn. Reparatie is dan lastig en je weet nooit wanneer er weer iets mis gaat. Vervanging is dan inderdaad geen slecht idee.
Het genoemde tarief voor reparatie lijkt me niet onredelijk, de communicatie correct. Kortom: op basis van de verstrekte informatie, lijkt Installatiebedrijf P. de Vries mij een fatsoenlijk bedrijf.

Gesloten