| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leesbaarheid.
Leesbaarheid.
Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
Leesbaarheid van producten , websites en instructies.
Het probleem is dat er tehgenwoordig totaal niet meer naar contrast word gekeken.
Voorbeel:
Produkt: Licht grijze behuizing met daar witte tekst voor de knoppen.
Voedsel: Licht gele achtergrond met witte letters.
Website: Witte achterground met bv licht blauw of licht grijs als tekst
En dan nog als extra maken ze altijd het letetrtype zo verschikkelijk klein. je zou zeggen 6px.
Dat het lezen er niet beter op word, vooral op internet is dat een slechte trend. Gelukkig kan je dan wel vergroten. Moet helemaal niet leesbara zijn op kleien schermen 19" is echt een ramp.
Volgens mij moet het op die mobiele rommel zoals iphone's en tablets helemaal onleesbaar zijn.
Voor mensen die wat slechter zicht hebben of ouder zijn is het een ramp,Men moet tegenwoordig eigelijk al met vergrootglas in d esupermarkt rond lopen.
Trouwens de radar site maakt zich ook wel deels schuldig aan slecht contast.
Het probleem is dat er tehgenwoordig totaal niet meer naar contrast word gekeken.
Voorbeel:
En dan nog als extra maken ze altijd het letetrtype zo verschikkelijk klein. je zou zeggen 6px.
Dat het lezen er niet beter op word, vooral op internet is dat een slechte trend. Gelukkig kan je dan wel vergroten. Moet helemaal niet leesbara zijn op kleien schermen 19" is echt een ramp.
Volgens mij moet het op die mobiele rommel zoals iphone's en tablets helemaal onleesbaar zijn.
Voor mensen die wat slechter zicht hebben of ouder zijn is het een ramp,Men moet tegenwoordig eigelijk al met vergrootglas in d esupermarkt rond lopen.
Re: Leesbaarheid.
Dat heb ik dan weer met de matige grammatica, en het gebrek aan interpunctie op fora..sadfly schreef:Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
Voorbeel:
Voor deze keer ben ik het met sjohie eens...
En een smartphone of tablet is geen rommel. Ik kan in elk geval op mijn Samsung tablet het forum net zo goed lezen als op het scherm. Of net zo slecht, ligt er aan hoe je het bekijkt, want ik ben slechtziend
.
Tijdschriften zijn veel en veel erger!
En een smartphone of tablet is geen rommel. Ik kan in elk geval op mijn Samsung tablet het forum net zo goed lezen als op het scherm. Of net zo slecht, ligt er aan hoe je het bekijkt, want ik ben slechtziend
Tijdschriften zijn veel en veel erger!
De leesbaarheid op verpakkingen word inderdaad steeds kleiner maar dat komtsadfly schreef:Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
Voorbeel:
ook doordat de verpakkingen steeds kleiner worden of ander verpakt worden als vroeger.
En een vergrootglas heb ik nog niet nodig, als het tegen de tijd zo ver is dan gaat die maar
gewoon mee in de handtas.
Sadfly, een klein beetje gelijk kun je van me krijgen. Maar wat het lezen betreft: jouw topic is ook ietwat moeilijk te lezen. Je bent waarschijnlijk geen Nederlandse, gezien je taalgebruik. Dat kan en dan neem ik je niets kwalijk, hoor. Zelf zie ik niet al te fantastisch maar zo schrijven in dit frame zijn de letters inderdaad zwarter dan wat je te lezen krijgt na bevestig. En ook komt het, op deze site, soms klein terug en dan weer groter. Maar dat heb je in weekbladen ook. Dan maken ze een lay-out met een rode ondergrond en daar doorheen de tekst. Tja, dat soort artikelen moet ik aan me voorbij laten gaan. Maak je er maar niet al te druk om, er zijn ergere dingen in 't leven, toch?
@miepje1, verrek, had je laatste zin niet eens gelezen: zijn we het over tijdschriften eens 
-
rozemarijntje
Smartphones etc rommel...nou kan niet zonder.
Al snap ik wel dat het voor de oudere generatie allemaal wat lastiger is! Zeker weten.
Maar onduidelijk leesbaar,lees hele boeken op mij appeltje
gaat beter als een boek
Al snap ik wel dat het voor de oudere generatie allemaal wat lastiger is! Zeker weten.
Maar onduidelijk leesbaar,lees hele boeken op mij appeltje
Dank je rozemarijntje, dat je ook aan de oudere generatie denktrozemarijntje schreef:Smartphones etc rommel...nou kan niet zonder.
Maar onduidelijk leesbaar,lees hele boeken op mij appeltjegaat beter als een boek
-
rozemarijntje
nou ja het is toch zo...
voor mij de jonge generatie (40)nou ja no niet bijna ....
is het allemaal makkelijker,alleen.....als je niet gezond bent,zoals ik,kan het ook problemen geven...
hoef je ook niet ouder voor te zijn...
zo ben ik wel blij met mijn ipad,een boek kan ik amper vasthouden ,maar de ipad,lees en veel beter voor mij en ik zet hem op mijn kussen en heerlijk...
wel is het typen weer wat lastiger omdat je soms de letters mist,(touchscreen)maar goed een toetsenbord op laptop is voor mij ook rot dus? maakt geen verschil.
maar in de winkels?moeite met lezen?nee dat niet.....staat overal toch duidelijk?
voor mij de jonge generatie (40)nou ja no niet bijna ....
is het allemaal makkelijker,alleen.....als je niet gezond bent,zoals ik,kan het ook problemen geven...
hoef je ook niet ouder voor te zijn...
zo ben ik wel blij met mijn ipad,een boek kan ik amper vasthouden ,maar de ipad,lees en veel beter voor mij en ik zet hem op mijn kussen en heerlijk...
wel is het typen weer wat lastiger omdat je soms de letters mist,(touchscreen)maar goed een toetsenbord op laptop is voor mij ook rot dus? maakt geen verschil.
maar in de winkels?moeite met lezen?nee dat niet.....staat overal toch duidelijk?
Maak je geen gebruik van een Stylus Pen?wel is het typen weer wat lastiger omdat je soms de letters mist,(touchscreen)
-
rozemarijntje
Nevermind
Ja wel,maar uh..die hand heeft spasto bewegingen....wil ik de a aantikken zit ik op de f of?. Zeg maar wat..
Ja wel,maar uh..die hand heeft spasto bewegingen....wil ik de a aantikken zit ik op de f of?. Zeg maar wat..
rozemarijntje schreef:Nevermind
-
rozemarijntje
Ja ik lach er zelf ook maar om hoor
ja moet je anders
Maar stylus altijd,mijn grote vriend...
Maar stylus altijd,mijn grote vriend...
Splinter, oog, balk.sadfly schreef:Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
Uw bericht is slordig opgesteld, zit vol schrijffouten en teveel paragraafeinden. Het is daardoor net zo slecht leesbaar als witte tekst op een lichte achtergrond.
Als je ergens over wilt klagen (en ik heb eigenlijk wel begrip voor de klacht an sich) moet je uiteraard wel zorgen dat je zelf niet bijdraagt aan het gedrag waar je over klaagt. Boter op het hoofd en zo?
Kan het niet zo zijn dat er meerdere mensen met lichamelijke problemen (denk aan reuma etc.) op een forum iets schrijven en met problemen heeft met het typen? De TS is immers niet de enige op deze site met klachten?newmikey schreef:Splinter, oog, balk.sadfly schreef:Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
Uw bericht is slordig opgesteld, zit vol schrijffouten en teveel paragraafeinden. Het is daardoor net zo slecht leesbaar als witte tekst op een lichte achtergrond.
Als je ergens over wilt klagen (en ik heb eigenlijk wel begrip voor de klacht an sich) moet je uiteraard wel zorgen dat je zelf niet bijdraagt aan het gedrag waar je over klaagt. Boter op het hoofd en zo?
TS is misschien niet de enige met die klachten, maar draagt zelf bij aan het probleem waar hij over klaagt. En dat merkt Newmikey zeer terecht op.
-
rozemarijntje
Dat is waar,ik zal nooit iemand erop aanspreken,ik ben zelf de aller ergste hier...
Maar jullie hebben wel een punt wat dat betreft,maar het si ook zo dat een hoop mensne het van zich zelf niet zien...
Maar jullie hebben wel een punt wat dat betreft,maar het si ook zo dat een hoop mensne het van zich zelf niet zien...
Moet je denk ik toch op je eigen toe passen.newmikey schreef:Splinter, oog, balk.sadfly schreef:Het is toch iets wat me al ene tijd ergert, en het word alleen maar erger.
TS klaagt niet over schrijffouten maar over het contrast van de
berichten waardoor ze moeilijk leesbaar zijn.En daar heeft ze gelijk aan.
Schrijffouten kunnen diverse oorzaken hebben.
Toen radar deze site veranderde was het hek van de dam wat het contrast aanging
en klachten te over.
Zoals mij al meerdere malen opgevallen is wordt de opening van de topic starters niet goed
gelezen bij meerdere topics
Mij is opgevallen dat antwoorden helemaal slecht gelezen worden. Dat is hier ook het geval, bij "je eigen"...lumarak schreef:Zoals mij al meerdere malen opgevallen is wordt de opening van de topic starters niet goed gelezen bij meerdere topics
Nee, dat is niet helemaal waar, newmikey; lumarak maakt er in zijn eigen taalgebruik bij "je eigen"... van. Dat het je zelf is weet hij kennelijk niet. En so what? "nevermindnewmikey schreef:Mij is opgevallen dat antwoorden helemaal slecht gelezen worden. Dat is hier ook het geval, bij "je eigen"...lumarak schreef:Zoals mij al meerdere malen opgevallen is wordt de opening van de topic starters niet goed gelezen bij meerdere topics