LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl solliciteert naar problemen met ARBO
Re: Lidl solliciteert naar problemen met ARBO
Wat lopen mensen elkaar af te snouwen zeg :S
Ik heb zelf bij Lidl gewerkt. Geloof mij maar de omloopsnelheid van het personeel was hoog. In de paar jaar dat ik er gewerkt heb zijn er wel 50 werknemers doorheen gegaan. Realiseer je hierbij dat er ongeveer 10-15 mensen per Lidl werken. De arbeidsomstandigheden waren echt knudde. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan en werk nu lekker bij een kledingzaak. Daar hoe ik tenminste niet zo zwaar te tillen etc. Helaas heb ik aan mijn periode bij Lidl wel rugklachten over gehouden.
De ARBO-wetten gelden voor iedereen, ook voor de medewerkers van Lidl. De kassieres mogen dus nooit met gestrekte armen een krat bier optillen. Dat lukt ook niet eens. Probeer maar iets te tillen met je armen horizontaal.
Dan nog iets over Lidl : je kunt wel afgeven over deze winkelketen, maar zolang gierig Nederland daar blijft kopen, verandert er niets. We schreeuwen moord en brand als blijkt dat de Ikea-stoelen door jongens van 9 jaar oud in elkaar worden gelast zonder bescherming, maar we blijven wel kopen bij winkels die op inferieure wijze omgaan met arbeidskrachten.
Mark, Dronten
Dan nog iets over Lidl : je kunt wel afgeven over deze winkelketen, maar zolang gierig Nederland daar blijft kopen, verandert er niets. We schreeuwen moord en brand als blijkt dat de Ikea-stoelen door jongens van 9 jaar oud in elkaar worden gelast zonder bescherming, maar we blijven wel kopen bij winkels die op inferieure wijze omgaan met arbeidskrachten.
Mark, Dronten