LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muntjes over datum??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marjo20291

Muntjes over datum??

Ongelezen bericht door Marjo20291 »

Bij een discotheek waar ik niet zo vaak kom wordt met muntjes betaald. 2 jaar geleden had ik iets teveel muntjes gekocht en daar dacht ik nu mee te kunnen betalen... mooi niet dus. Ik mag gewoon nieuwe muntjes kopen en die 9 die ik had die zijn dus niks meer waard. Mag dit wel en zo niet, wat kan ik hier aan doen???

karr-1

Re: Muntjes over datum??

Ongelezen bericht door karr-1 »

*zucht* Nee he heb je er weer een. Die muntjes heb je 2 jaar geleden gekocht en je denkt ze nu nog te kunnen gebruiken? Lijkt me niet he, een bioscoopkaartje kan ik ook niet 2 jaar later nog gebruiken.

Discotheken veranderen de muntjes juist eens in de zoveel tijd om te voorkomen dat mensen munten gaan sparen. Je moet ze juist opmaken en als je dat niet doet heb je er teveel gekocht of te weinig gedronken.

Kortom, je kunt er niets aan doen en je muntjes zijn waardeloos. Case closed.

berendjan

Re: Muntjes over datum??

Ongelezen bericht door berendjan »

Zijn de muntjes goed voor een consumptie of vertegenwoordigen ze een bepaalde geldwaarde waarmee je, afhankelijk van de prijs van de consumptie, met een of meerdere muntjes kunt betalen? Als ze goed zijn voor een consumptie dan verliezen ze inderdaad bij een volgende prijsaanpassing hun waarde. Logisch ook. Zou dat niet zo zijn zou je een flinke voorraad kunnen inslaan en dan steeds aan de oude prijs kunnen drinken. Vertegenwoordigen ze een bepaalde geldwaarde waardoor je bij een prijsverhoging met steeds meer muntjes moet betalen, dan zouden ze in principe onbeperkt geldig moeten zijn.

Gesloten