LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naturalisatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kalu

naturalisatie

Ongelezen bericht door kalu »

ik vind dat kaloe geen voorang hoeft te hebben,zo goed is hij ook weer niet,we hebben spitsen genoeg in nederland

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee natuurlijk moet hij geen voorrang hebben, Maxima had ook geen voorrang moeten hebben. Iedereen is gelijk aan de ander en iedereen verdient dezelfde kans, maar dan moeten ze ook allemaal dezelfde wettelijke wegen volgen.

Omdat iemand nu toevallig voetballer is of de aanstaande echtgenote van de Koning lijkt mij totaal niet relevant.

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk niet geen voorrang
Als Wij naar australia gaan verhuizen moeten we ook onze tijd uitzingen

mr. sportrecht

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door mr. sportrecht »

Verdonk maakt zich schuldig aan willekeur.

Want wie werden met een sneltreinvaart genaturaliseerd en waren ook sporter ?
Juist Mia Audina (badminton) en Tekla Laroupe (atletiek).
Dames in een individuele sport, die al waren uitgekomen voor nationale selecties in hun eigen land, Indonesie resp. Kenia.
Zij konden daardoor uitkomen op de Spelen in 2004.

Tegen dit soort praktijken wordt internationaal hard opgetreden.
Kenianen die buiten hun nationale selecties vallen namen voor dikke pakken geld snel de nationaliteit van Quator aan en wonnen medailles op de Spelen of werden wereldkampioen..
Inmiddels bepalen internationale sportfederaties dat bij een dergeliojke wissel de betrokken sporter minstens 1 en max 3 jaar niet mag uitkomen voor zijn of haar nieuwe land.

Maar ja, Verdonk houdt blijkbaar niet van voetbal.
Nederland zal op de wk voetbal in Duitsland dan ook wel in de finale verliezen van Duitsland door een doelpunt van Asamoah.
Inderdaad, een vlot genaturaliseerde Ghanees.
Blijkbaar wel een aanwinst voor het Duitse voetbal.
En gelooft u mij, donkere sporter zijn in Duitsland.........dat is niet gemakkelijk.

Tenslotte, ik denk dat Verdonk op kosten van de belastingbetaler wel in het regeringsvliegtuig zal gaan om de wk finale bij te wonen.
Want ja, das is het feest en dan.........even niet zeuren.

Benieuwd welke jurist het lef heeft om de beslissing in de zaak Kalou aan te vechten.

Mr. Sportrecht

glibberbek

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door glibberbek »

ik vind dat maxima wel eerder nederlandse mag worden, ze is toch getrouwd met onze toekomstige koning! :)

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ja er wordt met 2 maten gemeten .
Ook onze sporters doen het op deze wijze kijk maar naar de schaatsers.
Ook de gehele sportcultuur is en financieel spelletje.
Helaas valt het niet meer terug te draaien

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

Geloof niet dat die mensen tijdens Verdonk genaturaliseerd zijn.
Gewoon een lijn trekken voor iedereen vind ik.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Minister Verdonk heeft een streng maar rechtvaardig beleid ingesteld. En daar zou iedereen zich aan moeten houden, voetballer, prinses of gewone burger.

En die 26.000 mensen hadden natuurlijk allang het land uit moeten zijn, zodat we aan de volgende lading kunnen beginnen.

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

Pfffffffffffffff, kan iemand mij 1 goeie reden geven waarom kalou versnelt nederlander zou moeten worden?
En ja, ik ben voetballiefhebber.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door klaasvd »

Pfffffffffffffff, kan iemand mij 1 goeie reden geven waarom kalou versnelt nederlander zou moeten worden?
En ja, ik ben voetballiefhebber
Omdat het een hele talentvolle voetballer, 19 jaar en toch 20 x scoren en 11 assists. Weinig jongelingen die hem dit nadoen.
Kalou word gesteund door Marco van Basten, NOC-NSF, KNVB en de zelfs de staatssecretaris van Mevr. Verdonk heeft het groene licht gegeven.
Degene die Kalou steunen hebben eigenljk voor een groot deel sterke argumenten waarom het wel zou moeten en waarom hij een aanwinst voor het Nederlands Voetbal en Elftal zou zijn.

Mevr. Verdonk heeft geen enkel argument hier tegenover kunnen zetten. Behalve dat ze hem niet goed genoeg vind om hiervoor in aanmerking te komen. Waar haalt ze de wijsheid(en misschien het lef vandaan)??? 1. wat zijn de mensen die haar dit influisteren(ze wil haar bronnen niet prijsgeven(is dit nu transparante politiek??)) en 2. waarom wel sporters naturaliseren die geen woord Nederlands kunnen spreken(oa Booth(een of andere zeiler).

Over deze uitzondering als regel kun je kort zijn, hij is er nou eenmaal voor speciale gevallen(zie Maxima, Mia Oudina etc..)En Kalou valt ruim binnen dit beleid, qua prestaties en steun van partijen.

Kalou had gewoon door Verdonk genaturaliseerd moeten worden, aangezien ruim bewezen/genoeg argumenten/steun is om dit te doen.
Je kan niet nee zeggen, met als argument:"daarom, en ik wil mijn bronnen niet prijsgeven" of "na lang wikken en wegen".

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Neen neeen en nog eens neen
geen voorrang voor niemand .
het gaat om een spelletje niet over landsbelang

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

ikke wilde ook altijd prinses worde.
ikke dacht da ik dan ook ineens nederlander zou zijn.
maar jullie willem alexander is een beetje dom en valt niet op donkere types.

het is gewoon van de gekke dat mensen voorrang krijgen.
maar is het niet altijd zo geweest?

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door klaasvd »

het gaat om een spelletje
Dacht je dat werkelijk, voor een land is het wel degelijk belangrijk als er op sport gebied iets neergezet word.
Kijk naar Zuid-Korea nadat ze heel ver zijn gekomen in het WK daar, hebben veel contracten en contacten daaraan over gehouden

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door karr-2 »

Voetbal is een spelletje meer niet. Geen reden om iemand voorrang te geven hoe goed ie ook is. Anders kun je voor iedereen wel een reden bedenken waarom hij/zij toch echt Nederlander moet worden. Niet aan beginnen dus.

Voor iedereen dezelfde regels, geen uitzonderingen.

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat het een hele talentvolle voetballer, 19 jaar en toch 20 x scoren en 11 assists. Weinig jongelingen die hem dit nadoen.
Kalou word gesteund door Marco van Basten, NOC-NSF, KNVB en de zelfs de staatssecretaris van Mevr. Verdonk heeft het groene licht gegeven.
Degene die Kalou steunen hebben eigenljk voor een groot deel sterke argumenten waarom het wel zou moeten en waarom hij een aanwinst voor het Nederlands Voetbal en Elftal zou zijn.
Klaasvd, ik kan hier nog steeds geen 1 geldige reden in zien waarom Kalou versneld genaturaliseerd zou moeten worden...
Volgens mij is het erg lang geleden dat je op de nederlandse voetbalvelden hebt gestaan (als je er al ooit hebt gestaan).
We hebben verschrikkelijk veel goeie Nederlandse spelers.
Dus waarom dan in godsnaam een speler gaan naturaliseren ten kosten van een Nederlandse speler.
Ze weten nu al niet welke spitsen ze moeten selecteren, omdat er zoveel verschrikkelijk goeie spitsen zijn.
Plus dat het type speler als Kalou niet eens in het nederlands elftal past...
Grote onzin dus.

Bij de weg: de enige reden waarom Kuyt en Kalou zo goed leken dit seizoen is doordat de rest van Feyenoord zo verschrikkelijk slecht was.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door klaasvd »

Volgens mij is het erg lang geleden dat je op de nederlandse voetbalvelden hebt gestaan (als je er al ooit hebt gestaan).

Snap niet wat je hier mee bedoelt? Sinds mijn 5e speel ik al voetbal ondertussen al 14 jaar dus. En ik volg voetbal elke dag.
We hebben verschrikkelijk veel goeie Nederlandse spelers.
Ben ik met je eens, die ondertussen ook ouder worden. Makaay, v. Nistelrooy, Hooijdonk.

Ook jongere spelers als Kuijt en Babel(weet niet of ik hier 1 mis voor de selectie) Babel is jongste van het stel, komt het dichtst bij de leeftijd van Kalou, maar is niet zo goed.
Bij de weg: de enige reden waarom Kuyt en Kalou zo goed leken dit seizoen is doordat de rest van Feyenoord zo verschrikkelijk slecht was.
Het is hoe je het bekijkt, over het algemeen heeft een goeie spits een goed team achter hem nodig om ballen te krijgen. Kalou en Kuijt zijn uitzonderlijk duo wat dit betreft, bagger team achter ze staan, maar toch veel goals en assists.
Klaasvd, ik kan hier nog steeds geen 1 geldige reden
Dat zoveel instanties en personen, inclusief bondscoach hem steunen en hierom vragen, duidt toch wel op een geldige reden lijkt mij.

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

zeg klaas, als jij nog zo'n jonge vent bent, moet je niet werken dan??

Gast

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Gast »

Je voetbalt al vanaf je 5e en dat is nu 14 jaa...
En nog snap je het spelletje niet.
Voetbal is meer dan lukraak een bal naar voren schoppen en hopen dat hij bij een spits terecht komt die hem ff het doel in moet werken... :roll:
Babel niet zo goed? :lol:
Die is grappig, jij hebt er dus echt geen verstand van.
Ga a.u.b. fietsen stelen, het nederlands voetbal heeft niet zo'n over het paard getilt jochie als Kalou nodig.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat zoveel instanties en personen, inclusief bondscoach hem steunen en hierom vragen, duidt toch wel op een geldige reden lijkt mij.
Dus met andere woorden iedereen die voldoende mensen bij elkaar kan roepen die verklaren dat het toch echt nodig is dat persoon x in nederland kan komen, mag binnenkomen?

Zet dan de grenzen maar meteen weer open, want een grotere flauwekul reden bestaat niet.

Voetbal is en blijft een spelletje meer niet. Daar kun je geen rechten aan ontlenen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: naturalisatie

Ongelezen bericht door klaasvd »

zeg klaas, als jij nog zo'n jonge vent bent, moet je niet werken dan??
Nee, studeer nog
Je voetbalt al vanaf je 5e en dat is nu 14 jaa...
En nog snap je het spelletje niet.
Voetbal is meer dan lukraak een bal naar voren schoppen en hopen dat hij bij een spits terecht komt die hem ff het doel in moet werken...
Goh bedankt voor de uitleg zover was ik al.
Babel niet zo goed?
Die is grappig, jij hebt er dus echt geen verstand van.
Ga a.u.b. fietsen stelen, het nederlands voetbal heeft niet zo'n over het paard getilt jochie als Kalou nodig
Nee niet zo goed als Kalou(tis maar hoe je het opvat die zin) en fietsen stelen laat ik wel aan andere over.
Denk dat jij een Ajax man bent(mijn club is PSV dus geen Feyenoord mocht je dat denken)Kalou heeft er ondertussen al 24 doelpunten inliggen tegen 7 van Babel, ook zijn assist gehalte ligt hoger.

En over het voetbal spelletje niet doorhebben, dat snap ik dus echt niet wat je daarmee wil zeggen.
Het is toch voor een spits veel moeilijker om te scoren in een slecht team, ze zullen zelf hun kansen moeten creeeren, meer als een spits in goed team, waar meer assists zullen gegeven worden.
Dus met andere woorden iedereen die voldoende mensen bij elkaar kan roepen die verklaren dat het toch echt nodig is dat persoon x in nederland kan komen, mag binnenkomen?
Nee zo bedoel ik het niet, het moet natuurlijk wel aantoonbaar zijn. Je kunt dus niet elke randdebiel toelaten als je maar genoeg mensen hebt. Gaat wel om mensen die verstand van zaken hebben.
Voetbal is en blijft een spelletje meer niet.
Voetbal is meer dan een spel alleen, net als in Amerika Rugby, ijshockey en Honkbal meer dan een spel zijn

Gesloten