LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neemt u het bonnetje in de supermarkt?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
harrie masch

Neemt u het bonnetje in de supermarkt?

Ongelezen bericht door harrie masch »

of gelooft u de firma op hun blauwe ogen dat ze alles goed geteld hebben?

Typisch die vraag iedere keer. Ja natuurlijk wil ik de bon. Ik wil controleren of wat aangeslagen is ook de prijs is die op het vak staat, of de bonusprijs is gehanteerd, of de 35% korting sticker niet over het hoofd gezien is.

Onder het mom van beter voor het milieu moeten de cassieres deze vraag blijkbaar stellen. Maar het gaat niet om het milieu, maar om het verdoezelen van fouten. En als je niet kunt controleren, dan hoeven ze het ook niet te herstellen en dit herstellen kost ook weer tijd en dus geld.

Als ze echt iets voor het milieu willen doen en de hoeveelheid papier willen beperken zouden ze eens iets moeten doen aan de hoeveelheid verpakkingen die ze gebruiken.

Ik nomineer deze kwestie voor een uitzending bij Antoinette. Graag kom ik persoonlijk e.e.a. toelichten. Harrie.

Jolijn

Re: Neemt u het bonnetje in de supermarkt?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Onder het mom van beter voor het milieu moeten de cassieres deze vraag blijkbaar stellen. Maar het gaat niet om het milieu, maar om het verdoezelen van fouten.

Je bekijkt het wel een beetje te negatief. :)

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je hier geen bon wilt word die ook NIET UITGEPRINT en besparen ze dus wel
degelijk papier op de kassarol.
Het is je eigen keuze of je wel of geen bon wilt, ze vragen het je netjes of je het wilt hebben.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als u ja zegt, krijgt u het bonnetje, dus wat is u probleem ?
Moeten ze dan misschien niets aan u vragen ?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ja natuurlijk wil ik de bon. Ik wil controleren of wat aangeslagen is ook de prijs is die op het vak staat, of de bonusprijs is gehanteerd, of de 35% korting sticker niet over het hoofd gezien is.

Als je bij voorbaat al denkt dat er fouten gemaakt worden, leg dan de 35% producten bij elkaar, vooraan op de band en wijs er de kassière even op.Bonusprijs gaat zelden mis. controleren kun je tijdens het aanslaan doen.
Vind het knap van je aan de kassa nog weet welke prijs er op het vak staat. Van bepaalde producten kan ik me dat voorstellen, maar niet van alles. :o

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Alles word gescand, en gaat gewoon foutloos, zelfs bij de ultra kleine buurtsuper, scannen ze producten.
Volgens mij een vooroordeel van, ik word toch bestolen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:Ja natuurlijk wil ik de bon. Ik wil controleren of wat aangeslagen is ook de prijs is die op het vak staat, of de bonusprijs is gehanteerd, of de 35% korting sticker niet over het hoofd gezien is.

Als je bij voorbaat al denkt dat er fouten gemaakt worden, leg dan de 35% producten bij elkaar, vooraan op de band en wijs er de kassière even op.Bonusprijs gaat zelden mis. controleren kun je tijdens het aanslaan doen.
Vind het knap van je aan de kassa nog weet welke prijs er op het vak staat. Van bepaalde producten kan ik me dat voorstellen, maar niet van alles. :o
Er is nog een optie.
Neem een calculator en tel meteen de boodschappen welke in de kar gaan uit.

Aan de kassa weet je al voor de caissière, wat betaald moet worden. :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee, ik neem geen bonnetje. Ik kijk gewoon tijdens het scannen mee op de monitor die bij de kassa hangt.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

F.van Holten schreef:Alles word gescand, en gaat gewoon foutloos, zelfs bij de ultra kleine buurtsuper, scannen ze producten.
Onzin. Ik constateer nog regelmatig fouten. Ook bij die zogenaamde bonusaanbiedingen.
Vorig jaar nog met een kassabon bij de servicebalie langs geweest. Saggerijnig mens corrigeerde op een kassabon van 100 euro bijna 15 euro aan fouten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik controleer altijd de bon - als een van de weinigen. Velen doen het niet, getuige het feit dat ik af en toe halverwege de week, en zelfs een keer op een vrijdag, een foutje vond in een van de aanbiedingen.

Sja, en als mensen toch niet van plan zijn de bon te controleren, waarom zou je hem dan afgeven? De vraag is helemaal niet zo onlogisch. Wil je hem controleren, dan zeg je 'ja', en als het je niet boeit dan zeg je 'nee'.

En het scheelt inderdaad een hoop in het milieu, niet alleen vanwege papier dat ongezien weg wordt gegooid, maar ook in de troep op straat, want laten we eerlijk zijn, niet iedereen deponeert het ding keurig in een prullenbak.

(En ja, ik kan rekenen, dus als ik maar een paar producten heb weet ik van tevoren al wat ik moet betalen, en anders kan ik eventueel bij de kassa meekijken - alleen als ik wat meer spullen heb, ben ik te druk bezig met inpakken om ook dat nog eens in de gaten te houden)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

harrie masch schreef:of gelooft u de firma op hun blauwe ogen dat ze alles goed geteld hebben?

Typisch die vraag iedere keer. Ja natuurlijk wil ik de bon. Ik wil controleren of wat aangeslagen is ook de prijs is die op het vak staat, of de bonusprijs is gehanteerd, of de 35% korting sticker niet over het hoofd gezien is.

Onder het mom van beter voor het milieu moeten de cassieres deze vraag blijkbaar stellen. Maar het gaat niet om het milieu, maar om het verdoezelen van fouten. En als je niet kunt controleren, dan hoeven ze het ook niet te herstellen en dit herstellen kost ook weer tijd en dus geld.

Als ze echt iets voor het milieu willen doen en de hoeveelheid papier willen beperken zouden ze eens iets moeten doen aan de hoeveelheid verpakkingen die ze gebruiken.

Ik nomineer deze kwestie voor een uitzending bij Antoinette. Graag kom ik persoonlijk e.e.a. toelichten. Harrie.

Door de week niet, want dan betreft het maar een paar artikelen, dan weet ik wel of het goed aangeslagen wordt. Bij de grote zaterdagboodschappen vragen we er wel om, echter komt het zeer zelden, <1x jaar, voor dat er iets niet klopt, dus wat mij betreft zijn er wel belangrijker dingen waar Radar hun (uitzend)tijd en moeite aan kan besteden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:dus wat mij betreft zijn er wel belangrijker dingen waar Radar hun (uitzend)tijd en moeite aan kan besteden.
Inderdaad, maar dit is weer zo'n onderwerp waar men weer zo makkelijk mee kan scoren. Het maakt niet uit wat de supermarkten voor antwoorden gaan geven in het onderwerp, ze worden per definitie als de grootst mogelijke oplichters uitgemaakt door die graaier. Radar heeft een erg hoog SBS gehalte tegenwoordig.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je hier normaal afrekent bij een kassa vragen ze om de bon,wilt u..
Meestal heb ik heel weinig en wee ik ongeveer...

Maa zoals vandaag scannen we zelf,dan moet je zelf op de sticker van 35% bliepen/ scannen,dan gaat het gewoon goed,bonus etc nog nooit fout gegaan...

Maar eerlijk os eerlijk een keer had ik het ideebij gewoon afrekenen klopt iets niet..
En kdd ze had dubbel vlees berekend was geen goedkoop vlees.dus dan vraag ik wel de bon en naar balie.klaar...

Beetje meekijken,inschatten enz,kom je eind.
Nou ik gooi noit bonnen op straat,sterker in alle tassen zitten bonnen 1 x zoveel tijd haal ik tassen leeg :lol: en netjes hier prullenbak,maar idd gebeurd wel...

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik neem het bonnetje vaak mee omdat ik de prijzen in een Exelbestand heb staan. Ik hou bij waar ik bepaalde boodschappen voor de beste prijs kan krijgen - dus niet altijd de laagste. E.e.a. hangt ook af van gemak (moet ik omrijden bijv.) en smaak (goedkoop is niet altijd lekker, duur ook niet).
Ik hou ook de wijzigingen bij. Vind ik gewoon leuk. Dit kan niet voor verse producten natuurlijk. Maar een pakje roomboter is bijv. goedkoper bij Jumbo dan bij Aldi. De prijs van een fles tonic of Spa varieert elke maand en een blikje Kanon bier was vandaag niet duurder maar juist goedkoper (zal wel oude voorraad zijn).

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Voor het gemak ga ik mee in de post van Witte Angora. Goed verwoord dus scheelt mij een hoop typwerk :lol:

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Altijd de bon mee nemen, en bewaren.
Je zal het maar nodig hebben voor een garantie claim / ruilen etc.
Ja ook in de supermakrt, al hebben ze nog nooit de bon hoeven zien.
Maar ik gooi bonnetjes ook niet meteen weg. blijven gewoon even bewaard.

Als u dat allemaal niet intresseert gewoon geen bon vragen bij de kassa.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

F.van Holten schreef:Alles word gescand, en gaat gewoon foutloos, zelfs bij de ultra kleine buurtsuper, scannen ze producten.
Nee hoor, scannen kan ook gemakkelijk fout gaan als je meerdere dingen hebt van 1 artikel. Vorige week nog gelachen: kennisje had 7 blikjes kattenvoer gekocht, bij afrekenen zegt ze: 'hé' kan niet. Kon ook niet, 77 aangeslagen. De poes had zeker een party. :lol:

pima

Ongelezen bericht door pima »

Voor mij hoeft die bon niet, tenzij ik twijfel aan het bedrag. M.a.w. tellen tijdens het inladen, dan weet je ongeveer wat je kwijt bent!!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het vaakst gaat het mis met aanbiedingen die alsnog voor het volle bedrag worden aangeslagen. Maar "verhaal halen" bij de servicebalie doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het om hele euro's gaat.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Bob Schurkjens schreef:Het vaakst gaat het mis met aanbiedingen die alsnog voor het volle bedrag worden aangeslagen. Maar "verhaal halen" bij de servicebalie doe ik eigenlijk nooit. Tenzij het om hele euro's gaat.
De tijd waar bedragen aan de kassa worden aangeslagen, zijn verleden tijd.
De caissière weet helemaal geen prijzen, maar scant het artikel, welk in de basiscomputer is opgenomen.
Dat er daar ook eens fouten voorkomen is mij duidelijk.
Verhaal halen doe ik wel, want andere klanten zouden dan ook steeds te veel betalen, en dat hoef dan toch niet, plus dat het bedrijf zelf ook blij is, om geen foutieve bonnetjes te geven.

Gesloten