LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met Loodgieter Adriaans (www.loodgieter-adriaans.nl)
Pas op met Loodgieter Adriaans (www.loodgieter-adriaans.nl)
Afgelopen woensdag (17 juni) hadden wij last van een verstopte riolering. Het regende hard en het water stroomde over. Onze vaste rioleringsdienst nam de telefoon niet op. Toen hadden we er één gegoogeld. Al gauw kwamen wij uit op Loodgieter- Adriaanse. De website zag er wel betrouwbaar uit. Mijn man belde naar 085 1304077.
Er kon nog geen uitspraken worden gedaan over de kosten. Wel dat er €40 aan voorrijkosten berekend zouden worden. Ongeveer anderhalf uur later kwamen er twee mannen. Het was al raar dat ze in een wit busje zonder reclame van het bedrijf aankwamen zetten.
Het begon al met een raar starttarief €159 (specifieke inzet rioolreinig ma - vrij 09:00 uur - 18:00 uur). Daarna werden er steeds meer kosten in rekening gebracht zoals €40 voorrijkosten, avondtoeslag € 248.50, 8.5 meter spiraal kosten €297.50 (€35 per meter) en 21 % BTW kosten € 156.34 Het totale bedrag werd €901.14 terwijl ze ook maar een half uurtje hier bezig zijn geweest. Uiteindelijk heeft mijn man het betaald.
Het besef dat wij opgelicht waren hadden wij nog niet. We zijn ook net ouders geworden. Op dat moment zaten we ook met een huilend kind en we waren erg moe. Op de pinbon staat Betis Service (een hele andere tenaamstelling dan Loodgieter - Adriaanse). Daarna zijn wij dit bedrijf nog eens gaan Googlen.
We kwamen al snel uit op https://nl.trustpilot.com/review/www.lo ... driaans.nl op deze website vind je allemaal slechte recensies. Daarna is mijn man de politie gaan bellen. Het lullige hieraan is dat ze niks voor je kunnen betekenen, aangezien we het al betaald hadden. Het was een dure les. De volgende keer zijn we een stuk voorzichtiger bij het inschakelen van een bedrijf.
Het is triest dat er dit soort afzetters zijn. Wie verwacht dit nou bij een bedrijf dat rioleringen ontstopt. Zijn er nog meer mensen met deze slechte ervaring?
Er kon nog geen uitspraken worden gedaan over de kosten. Wel dat er €40 aan voorrijkosten berekend zouden worden. Ongeveer anderhalf uur later kwamen er twee mannen. Het was al raar dat ze in een wit busje zonder reclame van het bedrijf aankwamen zetten.
Het begon al met een raar starttarief €159 (specifieke inzet rioolreinig ma - vrij 09:00 uur - 18:00 uur). Daarna werden er steeds meer kosten in rekening gebracht zoals €40 voorrijkosten, avondtoeslag € 248.50, 8.5 meter spiraal kosten €297.50 (€35 per meter) en 21 % BTW kosten € 156.34 Het totale bedrag werd €901.14 terwijl ze ook maar een half uurtje hier bezig zijn geweest. Uiteindelijk heeft mijn man het betaald.
Het besef dat wij opgelicht waren hadden wij nog niet. We zijn ook net ouders geworden. Op dat moment zaten we ook met een huilend kind en we waren erg moe. Op de pinbon staat Betis Service (een hele andere tenaamstelling dan Loodgieter - Adriaanse). Daarna zijn wij dit bedrijf nog eens gaan Googlen.
We kwamen al snel uit op https://nl.trustpilot.com/review/www.lo ... driaans.nl op deze website vind je allemaal slechte recensies. Daarna is mijn man de politie gaan bellen. Het lullige hieraan is dat ze niks voor je kunnen betekenen, aangezien we het al betaald hadden. Het was een dure les. De volgende keer zijn we een stuk voorzichtiger bij het inschakelen van een bedrijf.
Het is triest dat er dit soort afzetters zijn. Wie verwacht dit nou bij een bedrijf dat rioleringen ontstopt. Zijn er nog meer mensen met deze slechte ervaring?
Re: Pas op met Loodgieter Adriaans (www.loodgieter-adriaans.nl)
Voortaan dus eerst op trustpilot enz. kijken.
-
Nog veel meer. Daarom stikt het van de topics op diverse fora en zijn er al verschillende televisie uitzendingen mee gevuld. Helaas, blijkt maar weer, tegen dovemans oren. U zoekt op google, pakt willekeurig eentje die bovenaan staat met de toevoegen ADV ervoor. Een dure gekocht plek die terug verdiend moet worden. U laat iemand komen, u vraagt naar de prijzen en geeft akkoord. Achteraf betaald u en daarmee is de kous af. Het feit dat u net ouders bent geworden en moe was is natuurlijk geen reden om niet op te letten.
Dit gebeurd niet alleen met ontstoppers, ook slotenmakers is een veel terugkerend probleem op het forum.
Dit gebeurd niet alleen met ontstoppers, ook slotenmakers is een veel terugkerend probleem op het forum.
-
085 of deze serie telefoon nummers is nooit een plaatselijke.....
Zoek in jou gemeente en controleer of adres klopte.
bij overstromingen als ik op TV zag zal de plaatselijke ondernemer ook overlopen en dan is telefoon pakken niet meer mogelijk, een paar uren later nogmaals proberen is dan de oplossing.
Ik dan naast vaste nummer ook mobiel of nog beter via Whats App een bericht achter laten en dan leest deze bekende firma het wel en neemt zelf contact op.
Je wilt te snel een oplossing en dat kan erg dure criminelen opleveren.
Zoek in jou gemeente en controleer of adres klopte.
bij overstromingen als ik op TV zag zal de plaatselijke ondernemer ook overlopen en dan is telefoon pakken niet meer mogelijk, een paar uren later nogmaals proberen is dan de oplossing.
Ik dan naast vaste nummer ook mobiel of nog beter via Whats App een bericht achter laten en dan leest deze bekende firma het wel en neemt zelf contact op.
Je wilt te snel een oplossing en dat kan erg dure criminelen opleveren.
-
U bent ook niet opgelicht, u heeft alleen veel en veel te veel betaald. Maar het heeft niets te maken met oplichting.
Velen als je gezocht had op dit forum. Helaas is het geen misdrijf om extreme prijzen te vragen voor diensten. En u bent ook vrij om de diensten te weigeren.
-
Een lokale loodgieter heeft een zelfde kengetal als u. Een 085 of 088 zijn landelijke nummers en zitten bijvoorbeeld in Alkmaar terwijl u zocht naar een loodgieter in Zwolle.
Vanuit Alkmaar benaderen ze dan iemand in uw regio die heel veel geld vraagt en ook heel veel geld aan Alkmaar moet afstaan.
Bell letterlijk iemand in uw regio de volgende keer.
Vanuit Alkmaar benaderen ze dan iemand in uw regio die heel veel geld vraagt en ook heel veel geld aan Alkmaar moet afstaan.
Bell letterlijk iemand in uw regio de volgende keer.
-
Onjuist. Ook lokale telefoonnummers worden juist door dit soort oplichters gebruikt. Makkelijk te bestellen als voipnummer
https://verbonden.nl/netnummer/030
Ook lokale "vertrouwde" netnummers zeggen dus niets.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Een kleine lokale ondernemer zal geen 085 of 088 nummer hebben. Als je online een lokaal.nummer tegenkomt kijk je toch even of ze in jouw woonplaats zitten. Dat is zo gecheckt.Bob Schurkjens schreef: ↑20 jun 2020 16:25Onjuist. Ook lokale telefoonnummers worden juist door dit soort oplichters gebruikt. Makkelijk te bestellen als voipnummer
Ja iedereen kan een nummer gebruiken om.zich achter te verschuilen, dus enige inspanning om.eea te controleren is wel.een vereiste.
Frantic2
en Komkommertijd
vinden dit leuk
tja, dat doen de meesten, en vervolgens komt dan inderdaad het verhaal over de kosten.
dat bent u ook niet.
nee, en logisch, wat zouden ze voor u moeten doen dan? U belt een bedrijf om uw riool te ontstoppen, het bedrijf komt, het bedrijf doet wat u van hen vraagt. Het bedrijf schrijft de factuur uit. U betaalt. Niets raars in dit verhaal. Ik lees alleen dat er vooraf iets gevraagd/gezegd is over voorrijkosten, overige kosten zijn schijnbaar vooraf niet besproken.
Ik. En ik verwacht het ook bij bijvoorbeeld slotenmakers. En zo zijn er nog wel een paar meer dienstverleners waar dit te verwachten valt.
genoeg, kijk alleen maar eens rond hier op het forum en zoek eens op riool.
Maar, is het riool nu ontstopt ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Hun banksaldo is ontstopt... liep lekker leeg en werkte prima als financieel riool.