LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PAS OP: OPLICHTING PER SPOOKFACTUUR!!!
-
PAS OP: OPLICHTING PER SPOOKFACTUUR!!!
Daar waar u VERLICHT bent om een bijdrage te leveren.....
BETAAL DEZE NOTA NIET!!
Het bedrijf heet EU Milieu te Groningen. Ze verwijzen naar officiële websites.
Reeds melding gemaakt bij ING (daar hebben zij hun bankrekening) voor fraude.
Mochten meer mensen deze brief ontvangen hebben, dan ook melding maken bij de ING!!
Trap er niet in!
Re: PAS OP: OPLICHTING PER SPOOKFACTUUR!!!
PeugeotFail
Ik zie nog niet zo gauw in, dat dit een faktuur is. Elke ondernemer is inderdaad "verplicht" om een bijdrage te leveren aan het milieu, maar er staat niet dat dat een financiële bijdrage zou moeten zijn. Wel is het zo dat als er een bankrekeningnummer vermeld wordt, je zou kunnen denken dat.......................
Advies:
Maak van dit bericht melding bij
www.internetoplichting.nl
www.fraudemeldpunt.nl
Meldpunt politie:
https://www.mijnpolitiebureau.nl/index.shtml
én eventueel bij de SAF/Den Haag en de FIOD/Utrecht.
Maxiem.
Ik zie nog niet zo gauw in, dat dit een faktuur is. Elke ondernemer is inderdaad "verplicht" om een bijdrage te leveren aan het milieu, maar er staat niet dat dat een financiële bijdrage zou moeten zijn. Wel is het zo dat als er een bankrekeningnummer vermeld wordt, je zou kunnen denken dat.......................
Advies:
Maak van dit bericht melding bij
www.internetoplichting.nl
www.fraudemeldpunt.nl
Meldpunt politie:
https://www.mijnpolitiebureau.nl/index.shtml
én eventueel bij de SAF/Den Haag en de FIOD/Utrecht.
Maxiem.
Re: PAS OP: OPLICHTING PER SPOOKFACTUUR!!!
PeugeotFail,
Wij hebben deze brief ook ontvangen.
Ik vraag me af of er wat aan te doen is: in de brief staat nergens dat je EU Milieu moet betalen en het is ook geen factuur. Als je goed leest staat er wat het bedrijf doet: een enquête afnemen (in 2011?!) en de resultaten publiceren. Hoogstens is het plaatsen van een nep logo en de verwijzingen naar ‘onze’ websites erg misleidend, maar het is de vraag of dit juridisch strafbaar is.
Ze hebben overigens gewoon een KvK registratie (zie de website van de KvK) en als je in Google maps het adres invoert lijkt het om een gewoon woonhuis te gaan.
Misschien moeten we ze zelf maar een "aanbieding" doen met een acceptgiro voor spellingsadvies, want het aantal spelfouten in de brief is dermate hoog dat je hem moeilijk nog serieus kan nemen.
Wel diep treurig dit soort praktijken!
Groeten Jan
Wij hebben deze brief ook ontvangen.
Ik vraag me af of er wat aan te doen is: in de brief staat nergens dat je EU Milieu moet betalen en het is ook geen factuur. Als je goed leest staat er wat het bedrijf doet: een enquête afnemen (in 2011?!) en de resultaten publiceren. Hoogstens is het plaatsen van een nep logo en de verwijzingen naar ‘onze’ websites erg misleidend, maar het is de vraag of dit juridisch strafbaar is.
Ze hebben overigens gewoon een KvK registratie (zie de website van de KvK) en als je in Google maps het adres invoert lijkt het om een gewoon woonhuis te gaan.
Misschien moeten we ze zelf maar een "aanbieding" doen met een acceptgiro voor spellingsadvies, want het aantal spelfouten in de brief is dermate hoog dat je hem moeilijk nog serieus kan nemen.
Wel diep treurig dit soort praktijken!
Groeten Jan