LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op Viabuy fraude oplichting

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gradus15

Pas op Viabuy fraude oplichting

Ongelezen bericht door Gradus15 »

een Prepaid Mastercard heel erg handig Viabuy komt wel eens langs op tv of internet met reclame In eerste instantie Gratis prepaid mastercardje Vraag je de de kaart aan moet je je legitimatie uploaden in mijn geval wilde ik dit niet dus heb ik op Kruisje geklikt rechts boven in de hoek omdat ik dit gewoon niet wilde kreeg ik een mail in mijn mailbox met herinnering upload je legitimatie ik wil dat niet dus v verwijderd die onzin ( ik zit nergens aan vast!) ( ik heb geen abonnement!) Dus ben ik zoals iedereen vrij het mailtje of ingevulde gegevens te laten vervallen .We hebben niets meer vernomen van Viabuy of ontvangen !!. Tot afgelopen Vrijdag Instrum Justitia in de brief staat het volgende Dear sir Ten eerste ik woon in Nederland ten tweede ik ben Nederlands incasso bureau komt van Nederland dit wekt dus ook weer wat op staat het volgende in de brief viabuy heeft ons de opdracht gegeven om 139.32 te incasseren .binnen 8 dagen te betalen !! .Volgens mijn is het altijd binnen 14 dagen .Gebeld met het incasso bureau hier werd aangegeven dat er meerder mensen gedupeerd zijn van de genoemde feiten .Laat je dus niet meeslepen in deze viabuy oplichting fraude praktijken .Ook goed om te weten Nam contact op met intrum Justitia .ik sprak even een medewerker en na 8 minuten noemde ik pas de naam via buy ik werd direct door verwezen na een ander telefoon nummer .
Heb je ook iets mee gemaakt ?
ga dan na deze website https://www.fraudehelpdesk.nl/

PauliQ

Re: Pas op Viabuy fraude oplichting

Ongelezen bericht door PauliQ »

Ik zou iedereen afraden om een viabuy kaart aan te schaffen. Misleidende reclame van 29 euro per jaar, leidt uiteindelijk tot een verplichte afname van 3 jaar een kaart. Dit kan volgens mij niet kloppen.
En dan incassokosten erbij. Totaal bijna 140 euro.

||O||

Ongelezen bericht door ||O|| »

Klopt. Ze spiegelen het mooi voor. Ze sturen niet eens een brief om je te herinneren.

Silboo

Ongelezen bericht door Silboo »

dat klopt en dat vermelden ze ook op de site. 90 euro voor de eerste 3 jaar.

Ilonacapelle2

Ongelezen bericht door Ilonacapelle2 »

Ik heb recent deze slechte ervaring ondergaan ja gratis mijn poepert echt niet. Ben eens gaan rekenen, de kosten van het maken van de kaart de "eenmalige kosten is €89,70 das geen maak kosten maar de eerste 3 jaar de jaarkosten reken maar uit 3x €29,90 die je volgens de pagina pas betaald in jaar 4. Dus niks gratis..de eerste 3 jaar die betaal je meteen. Toen ik hen mailde dat ik ook nog eens de kaart niet aangekregen had reageerde viabuy 1 dag na de wettelijke 14 dagen herroeprecht. Dus zit eraan vast. In alle mails die ik kreeg werd gesommert te betalen maar geen woord over mw we sturen u een nieuwe. Ik ga vandaag aangifte doen voor fraude tegen via buy en interim justitia. Want waarom 90€ betalen als ik geen kaart heb.

Johan Bruijnooge

Ongelezen bericht door Johan Bruijnooge »

Ik heb sinds enige maanden een Viabuy prepaid creditcard, voornamelijk in verband met Google playstore waarvoor bij het doen van aankopen een creditcard vereist is.
Zelf heb ik nog nooit (tot nu toe) enige problemen ondervonden.
Het is gewoon een kwestie van het lezen van de kleine lettertjes.
Ik ben meer dan tevreden met Viabuy en zal de kaart zo lang mogelijk gebruiken.

Johan Bruijnooge.

Gesloten