LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Porto kosten TPG

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dgkaad

Porto kosten TPG

Ongelezen bericht door dgkaad »

Met het sluiten van de postkantoren krijgt men steeds meer te maken met een "postagentschapje" in een hoekje van een winkeltje. Steeds vaker ondervind ik dat door mij zelf gewogen brieven en pakketjes op zo'n "agentschapje" (nogal wat) duurder worden aan portokosten dan zelf berekend aan de hand van gewicht en tabellen op het internet.
Het lijkt wel haast of de beheerder er zelf ook een paar stuivers aan over wil houden.

Zijn er meer mensen die die ervaring delen?

Misschien eens een item voor TROS-RADAR om eens e.e.a. nader te onderzoeken?

Ayla

Re: Porto kosten TPG

Ongelezen bericht door Ayla »

Ook ik heb de indruk dat het thuis afwegen een heel ander resutaat geeft , je bent duurder uit als ze het op het postkantoor nawegen.
waar dat aan ligt geven ze eigenlijk niet aan.

ayla

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij de groente afd. van de supermarkt staat een openbare weegschaal op de gram naukeurig, word elk jaar voorzien van stikker, dus geijkt.

Als je een 48 grams brief op 65 weeg, kun je de stikker laten zien!
Ik kreeg dus toen wel de 50 grams zegel.. want die postzegel weegt niet zoveel.

Ik heb gedreigt met openbaarmaken als het niet werd aangepast.
Ik vind dat we moeten eisen dat dit een geijkte weegschaal moet zijn, want ze verkopen een produkt, wilt U ons steunen door politici kamervragen te laten stellen?

Als test nam ik mijn telefoon, nog steeds overal 83 of 84 gram...
en bij postkantoor 102 gram, ik ga binnenkort diverse postagentschappen en postkantoren bezoeken, want hoewel ik geen stikkers print, (kost winkel geld) kan ik dit alsnog doen als bewijs...

Dus vraag ook Uw politike partij voor onderzoek of kamervragen!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Niet voor het een of ander, maar alle weegschalen bij de postkantoren en postagentschappen worden i.v.m. de warenwet elk jaar geijkt.

Gesloten