LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl is een zooitje!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk

Re: Post.nl is een zooitje!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

PJ 66 schreef:Ik dacht dat ik heel duidelijk was. Post is achtergehouden door de postbezorger zelf in zijn schuurtje. Moet ik nog duidelijker zijn? We hebben hier te maken met een dief of een luie postbezorger. Onze bewoners hier hopen dat ze alsnog alle post bezorgd krijgen mits hij niet ook nog post heeft vernietigd of doorverkocht.

Logisch dat mensen klagen als post niet wordt bezorgd, omdat er hier zo'n geval rondloopt. Maar goed hij is ontslagen. Ik denk dat er van mij niets meer te klagen valt. Moet wel heel gek lopen als we er weer zo eentje krijgen.
Doorverkocht ????

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

trend spray

Zoals besproken: bericht verwijderd.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

PJ 66

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Vandaag dan eindelijk na een maandje al mijn verdwenen post gekregen. Uiteraard met excuus brief van Post.nl. Zo ver ik het nu kan zien heeft ie de post niet doorverkocht of weggegooid, maar allemaal opgeslagen in zijn schuurtje.

Ik zie trouwens nog steeds een fout staan in hun brieven en mails. Bellen na Post.nl kost geen .10ct per minuut maar .80ct per minuut. Duur foutje. Heb je een gegronde klacht kun je nog dik betalen ook nog.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is schering en inslag. Ook vandaag weer dit bericht:

Postbode houdt berg post achter

https://www.google.com/search?q=Postbod ... 80&bih=878

Waarbij vermeld moet worden dat zowel het ANP als alle andere media helemaal niets begrijpen van wat hier aan de hand is en daardoor onjuist berichten. Postbodes zijn immers allemaal ontslagen en vervangen door postbezorgers.

Kennelijk had deze PostNL-slaaf in kwestie geen zin meer om zich helemaal kapot te werken voor 4 euro per uur. En geef hem eens ongelijk :twisted:
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 22 jun 2012 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De ontslagen postbode was 1,5 jaar in dienst bij zijn werkgever. Hij zou het werk te zwaar hebben gevonden, maar had daar bij zijn leidinggevende niet over geklaagd.
Wat zou daar nou de reden van zijn ??

Bob Schurkjens

Tsja, we zullen het nooit weten. Het ANP heeft PostNL om een reactie gevraagd. De "boosdoener" (de arme drommel die in dienst was bij PostNL) is niet om een weerwoord gevraagd. Ten minste; dat kan ik niet uit de berichtgeving opmaken. Altijd makkelijk om een onderknuppel de schuld te geven van falend management.

Je hebt best kans dat hij wél heeft geklaagd. Maar bij PostNL zijn ze oost-indisch doof voor klachten, getuige de ervaringen die o.a. op dit forum te lezen zijn.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:
PJ 66 schreef:Het lek is boven. Onze vaste postbezorger had onze post en van heel veel straten in zijn eigen schuurtje staan. Tja dat kan er ook wel weer bij. Niet te geloven! Uiteraard op staande voet ontslagen. Nu maar hopen dat de vermiste post bij alle mensen alsnog aankomt.

Aangifte doen bij politie is zinloos. Dit moet het bedrijf doen die de post heeft verstuurd. Schade kan eventueel wel verhaald worden bij Post.nl.
Die vaste postbezorger had dus geen zin om post te bezorgen, nu hoop ik voor al die mensen dat die vermiste post alsnog gebracht gaat worden naar de mensen die er recht op hebben.
Vandaag weer een postbezorger betrapt. Bron: www.telegraaf.nl
Staat niet op eerste blad, als men abonne is kan men natuurlijk lezen. Post van maanden in een schuurtje neergekwakt. Denk dat we er mee zullen moeten leren leven en al blij zijn als er iets in je bus valt. Net als het al jaren niet meer bezorgen op maandag.

Jolijn

@Tenormin, welke plaats?

Chocomelk

Jolijn schreef:@Tenormin, welke plaats?
Zie bericht van Bob 22 jun 2012 23:09, even op die link klikken
en je krijgt wat meer duidelijkheid.

Jolijn

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:@Tenormin, welke plaats?
Zie bericht van Bob 22 jun 2012 23:09, even op die link klikken
en je krijgt wat meer duidelijkheid.
Ja, die heb ik gezien, maar ik neem aan dat tenormin een ander artikel, andere bezorger bedoeld?

Chocomelk

Jolijn schreef:
Chocomelk schreef: Ja, die heb ik gezien, maar ik neem aan dat tenormin een ander artikel, andere bezorger bedoeld?
Oh oke, sorry. :oops:

Jolijn

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:
Chocomelk schreef: Ja, die heb ik gezien, maar ik neem aan dat tenormin een ander artikel, andere bezorger bedoeld?
Oh oke, sorry. :oops:
:o Sorry? Is niet nodig hoor :wink:

ckc

Ongelezen bericht door ckc »

Dit had ik al jarenlang voorspelt. Ze gaan failliet.

Post en pakketjes raken continue zoek en ze komen er altijd mee onderuit. Zogenaamd aangetekend of verzekerd verzenden is volledig op eigen risico. Als de chauffeur zelf een handtekening zet en het pakket mee naar huis neemt betekend dat handtekening voor ontvangst.
"Ohhh... u moet dan een klacht gaan indienen, dan nemen wij uw zaak in behandeling..." vijf weken later..... "Uw pakket / poststuk is afgeleverd bij het adres en er is voor getekend door de bewoner X......"

Ohhh leuk, ik kan namelijk ook de naam op het naamplaatje overschrijven....

Dit is dan ook meerdere malen gebeurd bij mij, zowel prive als zakelijk. Kost je een vermogen en reputatie voor je eigen klanten.

Geef mij maar UPS waar wel service is!

Bob Schurkjens

Tekenend is dat PostNL Webcare ook niet meer aanwezig is op dit forum. Zouden ze niet meer durven?

tenormin

Bob Schurkjens schreef:Tekenend is dat PostNL Webcare ook niet meer aanwezig is op dit forum. Zouden ze niet meer durven?
Ik denk dat ze inmiddels wat ongeloofwaardig zouden overkomen, omdat het schering en inslag is. Op KASSA zijn ze al sinds 2010 aan het klagen.

@ Jolijn en Chocomel, ook allebei sorry, vergat Woerden plus had Bob's verwijzing niet gezien. Off Topic: moet het toetsenbord even langzaam bedienen: 1 oog geopereerd en zicht is efkens wat minder. Welterusten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

PJ 66 schreef: het is daar een groot zooitje!
Dat is onmogelijk :wink:

olaf79

I'll be back! schreef:
PJ 66 schreef:Op de Kassa topic is sinds 15 mei het ook opnieuw onder de aandacht gebracht. Post.nl moet keihard op hun vingers worden getikt.
Heeft geen enkele zin.
De grootste fout is geweest om PTT te privatiseren.
De enige oplossing om deze problemen op te lossen is van Postnl weer een staatsbedrijf te maken en de overige concurrenten op te heffen.

Een andere oplossing is er niet.
Je praat, zoals gebruikelijk, weer eens onzin. Juist door belachelijke en verstikkende maatregelen van de overheid kan Post.nl zijn werk niet doen. Tis toch absurd dat anno 2012 de overheid bepaalt wat je voor je product mag rekenen. Die prijzen zijn gebaseerd op "voor oorlogse" rekenmethodes.

olaf79

Bob Schurkjens schreef:Het wordt alleen maar erger: PostNL stimuleert consumenten op deze manier echt zoveel mogelijk via internet te doen. Papieren afschriften? Toedeledokie! Polis van je zorgverzekeraar? Het liefst als pdf-je in je e-mail. Enzovoorts.

Zo komt er bij PostNL nog minder geld binnen. Wat weer leidt tot nog meer bezuinigingen. De post wordt dan misschien wel in beheer gegeven bij zwervers omdat garages dan ook weer te duur zijn geworden.
Natuurlijk is dat de bedoeling. Post.nl kan zichzelf beter opheffen. Pakketpost is veel meer aan te verdienen samen met extra diensten dat mee brengt (zoals incasso, verzekering, etc.)...Briefpost is niet meer van deze tijd.
E-mail is trouwens ook veel beter voor het milieu. Denk je eens in hoeveel brandstof het scheelt als al die post.nl autootjes niet meer het hele land door hoeven crossen...

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

De enige oplossing om deze problemen op te lossen is van Postnl weer een staatsbedrijf te maken en de overige concurrenten op te heffen.

Een andere oplossing is er nie
De tweede oplossing is allemaal een jaar lang niets versturen, dan zijn ze misschien blij met een klant.

tenormin

Erwin uit Oosterhout schreef:

Een andere oplossing is er nie
De tweede oplossing is allemaal een jaar lang niets versturen, dan zijn ze misschien blij met een klant.
Dat is natuurlijk een oplossing van niets. Je hebt PostNl toch allemaal wel nodig. Zelfs dankzij internet waar we bestellingen doen en weer pakjes ontvangen en eventueel terugsturen. Niet elk bedrijf werkt met Selektvracht of DHL. Als ik bij b.v. Zalando iets terugstuur moet ik toch naar een postagentschap. En wat te denken van klachten aan, ik noem maar een boom in het bos, de energie maatschappijen. Natuurlijk kun je on-line klagen, maar dat blijkt dan een Chinese muur te zijn (in het algemeen) en helpt een klein beetje een aangetekende brief. Tja, daar heb je die PostNl dan toch echt bij nodig. En voorlopig zie ik de trouw en rouwkaarten ook nog niet via internet binnenkomen. Gelukkig!!!

Gesloten