LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Via marktplaats heb ik een aankoop gedaan. Heb wel eerst gekeken of het een betrouwbaar adres was. Maar verkoper is al 13 jaar actief en telefoonnummer en bankrekening zijn gecontroleerd.
Ik heb het bedrag aan de verkoper overgeboekt en verkoper heeft het pakket bij post.nl afgegeven en opdracht gegeven het met track&trace te versturen. Heb ook het track&trace nummer ontvangen, maar nu blijkt dat het pakket steeds op het sorteercentrum blijft liggen.
Ik heb gebeld met post.nl en nu blijkt dat ze het pakket niet versturen omdat de verkoper nog betalingsachterstand heeft bij post.nl.
Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Wat kan ik nu doen om post.nl te verzoeken het pakket naar mij te versturen?
Ik heb het bedrag aan de verkoper overgeboekt en verkoper heeft het pakket bij post.nl afgegeven en opdracht gegeven het met track&trace te versturen. Heb ook het track&trace nummer ontvangen, maar nu blijkt dat het pakket steeds op het sorteercentrum blijft liggen.
Ik heb gebeld met post.nl en nu blijkt dat ze het pakket niet versturen omdat de verkoper nog betalingsachterstand heeft bij post.nl.
Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Wat kan ik nu doen om post.nl te verzoeken het pakket naar mij te versturen?
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Geld terug laten storten, U heeft immers wel betaald en niets gekregen.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Als hij een betalingsachterstand heeft en u daardoor uw pakket niet krijgt, zal hij ook geen geld meer voor u hebben.piet987654 schreef:Geld terug laten storten, U heeft immers wel betaald en niets gekregen.
Los van alles, kan en mag het pakket wel gegijzeld worden door de verzendorganisatie?
En zou u als u de verzendkosten betaald die procedure kunnen bespoedigen?
Laatst gewijzigd door mahadma op 11 aug 2018 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Waarom is dit raar? Jij hebt niets te maken met Post NL maar met de opdrachtgever.Jaap V. schreef: Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Zou jij blijven werken terwijl je salaris niet wordt betaald omdat het zo zielig is voor degene waar je het werk uitvoert?
En PostNL mag het pakket "gijzelen" tot de opdrachtgever netjes betaald voor de diensten.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Ik betwijfel of dat zomaar mag. TS heeft betaald voor de inhoud van het pakket. In feite is hij nu de eigenaar van het de inhoud. Post.nl kan zich niet zomaar iets toe eigenen omdat de vorige eigenaar nog geld aan hen moet betalen.sylvesterb schreef:En PostNL mag het pakket "gijzelen" tot de opdrachtgever netjes betaald voor de diensten.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
PostNL verschuift helemaal niets naar jou, jij bent namelijk helemaal geen klant van PostNL in deze, dat is de opdrachtgever. Ik vind het ook niet raar dat PostNL pas gaat bezorgen als de opdrachtgever betaald heeft. Jij moet met degene in contact gaan waarvan jij gekocht hebt.Jaap V. schreef:Via marktplaats heb ik een aankoop gedaan. Heb wel eerst gekeken of het een betrouwbaar adres was. Maar verkoper is al 13 jaar actief en telefoonnummer en bankrekening zijn gecontroleerd.
Ik heb het bedrag aan de verkoper overgeboekt en verkoper heeft het pakket bij post.nl afgegeven en opdracht gegeven het met track&trace te versturen. Heb ook het track&trace nummer ontvangen, maar nu blijkt dat het pakket steeds op het sorteercentrum blijft liggen.
Ik heb gebeld met post.nl en nu blijkt dat ze het pakket niet versturen omdat de verkoper nog betalingsachterstand heeft bij post.nl.
Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Wat kan ik nu doen om post.nl te verzoeken het pakket naar mij te versturen?
@olaf79 Voor zover ik weet gaat het eigendom pas over wanneer TS het pakket daadwerkelijk ontvangt. En is tot die tijd in principe de verzender nog eigenaar.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Het moment van betalen is niet bepalend voor de eigendomsoverdracht.olaf79 schreef:Ik betwijfel of dat zomaar mag. TS heeft betaald voor de inhoud van het pakket. In feite is hij nu de eigenaar van het de inhoud. Post.nl kan zich niet zomaar iets toe eigenen omdat de vorige eigenaar nog geld aan hen moet betalen.sylvesterb schreef:En PostNL mag het pakket "gijzelen" tot de opdrachtgever netjes betaald voor de diensten.
In de periode tussen betaling en overdracht van het goed heeft de koper een vordering op de verkoper. Andersom kan ook. Dat eerst de producten en diensten worden geleverd en daarna pas betalen plaatsvindt. Dan heeft de verkoper in de tussenliggende periode een vordering op de koper.
PostNL heeft op rechtmatige wijze het product in bezit gekregen en zal de verzendopdracht uitvoeren wanneer door de verzender aan de kostenverplichting is voldaan. Verkoper is met het afgeven van de pakketten akkoord gegaan met de voorwaarden die PostNL hanteert.
U zult de koper moeten sommeren om zijn verplichtingen richting u na te komen. Met PostNL heeft de ontvanger geen overeenkomst en dus juridisch niks te maken.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Als je al een track&trace code hebt, dan heeft de verzender toch ook al betaald, lijkt me? Waarom zouden ze bij PostNL een pakje aannemen als de verzender vervolgens niet blijkt te kunnen betalen? Dan laten ze de verzender het pakje toch gewoon weer mee naar huis nemen? Ik vind het maar een raar verhaal.Jaap V. schreef:Via marktplaats heb ik een aankoop gedaan. Heb wel eerst gekeken of het een betrouwbaar adres was. Maar verkoper is al 13 jaar actief en telefoonnummer en bankrekening zijn gecontroleerd.
Ik heb het bedrag aan de verkoper overgeboekt en verkoper heeft het pakket bij post.nl afgegeven en opdracht gegeven het met track&trace te versturen. Heb ook het track&trace nummer ontvangen, maar nu blijkt dat het pakket steeds op het sorteercentrum blijft liggen.
Ik heb gebeld met post.nl en nu blijkt dat ze het pakket niet versturen omdat de verkoper nog betalingsachterstand heeft bij post.nl.
Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Wat kan ik nu doen om post.nl te verzoeken het pakket naar mij te versturen?
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Het bestaan van track&trace code an sich is toch geen bewijs dat er betaald is voor die verzending?HansieZant schreef: Als je al een track&trace code hebt, dan heeft de verzender toch ook al betaald, lijkt me? Waarom zouden ze bij PostNL een pakje aannemen als de verzender vervolgens niet blijkt te kunnen betalen? Dan laten ze de verzender het pakje toch gewoon weer mee naar huis nemen? Ik vind het maar een raar verhaal.
Daarnaast kan (en zal) de betalingsachterstand van deze PostNL-klant betrekking hebben op eerder verleende diensten.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
sylvesterb schreef:Waarom is dit raar? Jij hebt niets te maken met Post NL maar met de opdrachtgever.Jaap V. schreef: Dit is maar een rare manier van zaken doen, want post.nl schuift zo het probleem door naar mij. En verzoekt ook nog eens om met de verkoper in contact te gaan.
Zou jij blijven werken terwijl je salaris niet wordt betaald omdat het zo zielig is voor degene waar je het werk uitvoert?
En PostNL mag het pakket "gijzelen" tot de opdrachtgever netjes betaald voor de diensten.
Juist wel. Ik neem aan dat verkoper betaald heeft, want post.nl heeft het pakket aanvaard en scheept mij op met de betalingsachterstand van die verkoper. Anders had post.nl het pakket niet moeten aanvaarden als verkoper betalingsachterstand heeft.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Daar heeft u niets mee te maken.Jaap V. schreef:... Anders had post.nl het pakket niet moeten aanvaarden als verkoper betalingsachterstand heeft.
Het verandert bovendien niets aan uw positie.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
In feite heb ik nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik zal post.nl nu schriftelijk benaderen en verzoeken of ik anders de verzendkosten van het desbetreffende pakket voor mijn rekening kan nemen.tttlocke schreef:Daar heeft u niets mee te maken.Jaap V. schreef:... Anders had post.nl het pakket niet moeten aanvaarden als verkoper betalingsachterstand heeft.
Het verandert bovendien niets aan uw positie.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
De vraag ik daar wat mee zal bereiken als die bij post.nl al betalingsachterstand heeft. Ik zal post.nl benaderen of ik anders de verzendkosten voor mijn rekening kan nemen.Ivo.w schreef:olaf79 schreef:U zult de koper moeten sommeren om zijn verplichtingen richting u na te komen. Met PostNL heeft de ontvanger geen overeenkomst en dus juridisch niks te maken.sylvesterb schreef:En PostNL mag het pakket "gijzelen" tot de opdrachtgever netjes betaald voor de diensten.
Maar ik vind het vreemd dat post.nl zomaar een pakket mag vasthouden, want het heeft het immers wel aanvaard voor verzending.
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Voor meer informatie hierover kun je de algemene voorwaarden van Post.nl downloaden. Artikel 3 weigering/opschorting.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Hoe krijg je anders een track&trace code? En hoe kan het pakket anders bij PostNL staan?tttlocke schreef:Het bestaan van track&trace code an sich is toch geen bewijs dat er betaald is voor die verzending?HansieZant schreef: Als je al een track&trace code hebt, dan heeft de verzender toch ook al betaald, lijkt me? Waarom zouden ze bij PostNL een pakje aannemen als de verzender vervolgens niet blijkt te kunnen betalen? Dan laten ze de verzender het pakje toch gewoon weer mee naar huis nemen? Ik vind het maar een raar verhaal.
Daarnaast kan (en zal) de betalingsachterstand van deze PostNL-klant betrekking hebben op eerder verleende diensten.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Jammer,
Ik begreep dat het nu mogelijk is Marktplaats te betalen en die geven het geld door zodra afgeleverd....
In dat geval van niet leveren krijg je het moeiteloos terug.
Dan voorkom je dat mensen niets sturen of doos met rommel, pas na ontvangst word het vrijgegeven....
Volgende keer?
Ik begreep dat het nu mogelijk is Marktplaats te betalen en die geven het geld door zodra afgeleverd....
In dat geval van niet leveren krijg je het moeiteloos terug.
Dan voorkom je dat mensen niets sturen of doos met rommel, pas na ontvangst word het vrijgegeven....
Volgende keer?
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Ja, ik was er ook vanuit gegaan dat de verkoper de verzendkosten had betaald omdat het pakket aangenomen was. En als post.nl nog geld te vorderen heeft, waarom dan geen aanmaning o.i.d. in plaats van een pakket te gijzelen?HansieZant schreef:Jaap V. schreef: Als je al een track&trace code hebt, dan heeft de verzender toch ook al betaald, lijkt me? Waarom zouden ze bij PostNL een pakje aannemen als de verzender vervolgens niet blijkt te kunnen betalen? Dan laten ze de verzender het pakje toch gewoon weer mee naar huis nemen? Ik vind het maar een raar verhaal.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Ik vind het wel slim van PostNL, deze werkwijze. De geadresseerde van het pakket gaat vanzelf aan de slag om het probleem tussen Postnl en de niet betalende Postnl klant (de verzender) op te lossen. Ze schuiven het probleem dus af op een derde partij. Net zoals ze dat doen met het bezorgen van pakjes bij de buren.
Ze hadden de verzender ook direct kunnen weigeren het pakket te verzenden wegens betalingsachterstand. Maar dat kost PostNL omzet.
Ze hadden de verzender ook direct kunnen weigeren het pakket te verzenden wegens betalingsachterstand. Maar dat kost PostNL omzet.
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Maar ik begrijp nog steeds niet hoe dit nu in zijn werk gaat.Bob Schurkjens schreef:Ik vind het wel slim van PostNL, deze werkwijze. De geadresseerde van het pakket gaat vanzelf aan de slag om het probleem tussen Postnl en de niet betalende Postnl klant (de verzender) op te lossen. Ze schuiven het probleem dus af op een derde partij. Net zoals ze dat doen met het bezorgen van pakjes bij de buren.
Ze hadden de verzender ook direct kunnen weigeren het pakket te verzenden wegens betalingsachterstand. Maar dat kost PostNL omzet.
Als ik een pakket wil verzenden dan betaal ik of online, of ik ga naar de winkel. Daar betaal ik de verzendkosten en pas dan nemen ze het pakket in ontvangst. Hoe kan het in dit geval dan dat PostNL het pakket al wel heeft, al een track&trace code heeft uitgegeven, maar dat de verzendkosten nog niet betaald zijn?
Re: Post.nl stuurt pakket niet op vanwege betalingsachterstand
Dat is u al uitgelegd.HansieZant schreef:..
Maar ik begrijp nog steeds niet hoe dit nu in zijn werk gaat.
Als ik een pakket wil verzenden dan betaal ik of online, of ik ga naar de winkel. Daar betaal ik de verzendkosten en pas dan nemen ze het pakket in ontvangst. Hoe kan het in dit geval dan dat PostNL het pakket al wel heeft, al een track&trace code heeft uitgegeven, maar dat de verzendkosten nog niet betaald zijn?
Kennelijk heeft verzender een openstaande schuld bij PostNL. Dat kan gewoon.