Op 18-10-2025 heb ik een drone te koop aangeboden op Marktplaats. Er was belangstelling en de drone is verkocht en verzonden via PostNL. Op 20-10-2025 krijgt de koper een bericht van PostNL, de bezorging is wat later vanwege grote drukte.
Na nog een paar dagen heeft de koper nog steeds niets ontvangen en neem ik als verkoper op met PostNL. Er wordt een onderzoek ingesteld door PostNL. Na een paar dagen krijg ik bericht dat het pakket niet traceerbaar is en wordt vermist.
Op verzoek van het Online Payment Platform laat ik het aankoopbedrag terugstorten naar de rekening van de koper, hij heeft tenslotte niets ontvangen.
Maar ik ben mijn drone kwijt, waarde €175. Meerderkeren contact gehad met de klantenservice van PostNL, ene Justina, en die laat weten dat er een onderzoek is gedaan en dat die negatief heeft uitgepakt, de drone is en blijft vermist en PostNL kan niets voor me betekenen. Postnl is de drone kwijtgeraakt, ze hebben het pakket waar de drone in zat weggemaakt. Ze willen de schade niet vergoeden en wijzen naar Marktplaats, die zou de schade moeten vergoeden en het bedrag moeten verhalen bij PostNL. Je begrijpt het wel, Marktplaats wil van niets weten en wijst naar PostNL want zij zijn het pakket wijtgeraakt.
Hoe nu verder, wie kan ik verantwoordelijk stellen voor de schade die ik nu heb, geen geld en de drone is weg.
Alvast mijn dank.
PostNL
Re: PostNL
Je hebt niet verzekerd verstuurd, neem ik aan?
Re: PostNL
Je hebt in ieder geval recht dat PostNL je verzendkosten terugbetaald.
Indien je verder niet verzekerd verzonden hebt houd het daar wel mee op.
Indien je verder niet verzekerd verzonden hebt houd het daar wel mee op.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: PostNL
Jammer dat uw geen duidelijke vraag in de kopregel stelt. Nu ziet vrijwel niemand wat u bedoelt en dus mist u kansen op een behulpzaam antwoord.Drylster schreef: ↑05 nov 2025 12:50Postnl is de drone kwijtgeraakt, ze hebben het pakket waar de drone in zat weggemaakt. Ze willen de schade niet vergoeden en wijzen naar Marktplaats, die zou de schade moeten vergoeden en het bedrag moeten verhalen bij PostNL. Je begrijpt het wel, Marktplaats wil van niets weten en wijst naar PostNL want zij zijn het pakket wijtgeraakt.
Re: PostNL
PostNL heeft de verzendopdracht dus ontvangen van Marktplaats en niet van u. Dan kan alleen Marktplaats bij Post.nl reclameren om de verzendkosten terug te krijgen.
Voor een hogere vergoeding is het noodzakelijk dat het pakket verzekerd was. Zie https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... g-poststuk
Voor een hogere vergoeding is het noodzakelijk dat het pakket verzekerd was. Zie https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... g-poststuk
Re: PostNL
Het verzenden van een pakket heeft altijd het risico dat het fout kan gaan. In de hele keten zijn zoveel plekken waar iets fout kan gaan. Iedereen die zegt dat het altijd goed gaat spreekt niet de waarheid. En omdat het fout kan gaan zijn verzekeringen bedacht om mogelijke schade te vergoeden of te beperken.
(zelfs als je het zelf weg gaat brengen is er een kans dat het fout gaat)
(zelfs als je het zelf weg gaat brengen is er een kans dat het fout gaat)
