PostNl weer bezig
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 aug 2013 21:18
PostNl weer bezig
Hallo,
Afgelopen dinsdag heb ik artikelen besteld bij een bedrijf, welke verzonden zouden worden door PostNl, en de verwachte levering zou op donderdag zijn. Omdat mn vrouw en ik allebei niet thuis zouden zijn, er voor gekozen het bij een postnl afhaalpunt te laten afgeven.
Op donderdag, na het werk wil ik mijn pakket ophalen, maar wat blijkt: het is al opgehaald. Handtekening én controle id bewijs. Niet door mij, mn vrouw of enig ander voor ons bekend iemand.
Vervolgens blijkt nu dus, dat een medewerker van het afhaalpunt (per ongeluk) ons pakket aan een verkeerd persoon is meegegeven, PostNl heeft dit telefonisch bevestigd aan het afhaalpunt; zij konden zien dat de twee pakketten waren voorzien van twee verschillende adressen. Er zijn ook camerabeelden van.
Nu word ik door PostNl én het afhaalpunt doorverwezen naar de verzender, die moet contact opnemen met PostNl, maar de verzender zegt op zijn beurt dat het pakket geleverd is (handtekening) en dus aan zijn plicht heeft voldaan, wat in feite ook zo is, alleen niet aan de juiste persoon.
Wie kan ik nu verantwoordelijk houden? PostNl zegt de verzender, en de verzender zegt PostNl.. en hoe kan ik nu bewijzen dat ik het pakket níet heb ontvangen? De verzender heeft wél bewijs, namelijk een handtekening.
Graag lees ik welke stappen ik kan ondernemen
Met vriendelijke groeten,
Mitchel
Afgelopen dinsdag heb ik artikelen besteld bij een bedrijf, welke verzonden zouden worden door PostNl, en de verwachte levering zou op donderdag zijn. Omdat mn vrouw en ik allebei niet thuis zouden zijn, er voor gekozen het bij een postnl afhaalpunt te laten afgeven.
Op donderdag, na het werk wil ik mijn pakket ophalen, maar wat blijkt: het is al opgehaald. Handtekening én controle id bewijs. Niet door mij, mn vrouw of enig ander voor ons bekend iemand.
Vervolgens blijkt nu dus, dat een medewerker van het afhaalpunt (per ongeluk) ons pakket aan een verkeerd persoon is meegegeven, PostNl heeft dit telefonisch bevestigd aan het afhaalpunt; zij konden zien dat de twee pakketten waren voorzien van twee verschillende adressen. Er zijn ook camerabeelden van.
Nu word ik door PostNl én het afhaalpunt doorverwezen naar de verzender, die moet contact opnemen met PostNl, maar de verzender zegt op zijn beurt dat het pakket geleverd is (handtekening) en dus aan zijn plicht heeft voldaan, wat in feite ook zo is, alleen niet aan de juiste persoon.
Wie kan ik nu verantwoordelijk houden? PostNl zegt de verzender, en de verzender zegt PostNl.. en hoe kan ik nu bewijzen dat ik het pakket níet heb ontvangen? De verzender heeft wél bewijs, namelijk een handtekening.
Graag lees ik welke stappen ik kan ondernemen
Met vriendelijke groeten,
Mitchel
-
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: PostNl weer bezig
mitchelltje4 schreef: ↑25 jan 2025 00:51Vervolgens blijkt nu dus, dat een medewerker van het afhaalpunt (per ongeluk) ons pakket aan een verkeerd persoon is meegegeven, PostNl heeft dit telefonisch bevestigd aan het afhaalpunt; zij konden zien dat de twee pakketten waren voorzien van twee verschillende adressen. Er zijn ook camerabeelden van.
Afhaalpunt is ingehuurd door PostNL.
PostNL heeft verzaakt.
Kan zijn dat PostNL aangesproken moet worden door jouw. leverancier.
Maar als ze nu al erkennen dat de fout aan hun kant zit.
Kan het niet amicaal geregeld worden met die derde partij die jouw pakket kreeg?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 aug 2013 21:18
Re: PostNl weer bezig
Dank voor uw bericht,
Helaas, ook al naar gevraagd, maarja de AVG gooit roet in het eten, en ik heb geen idee verder wie die 3e partij is.
Maar het probleem is nu dus ook, dat de verzender zich kennelijk niet geroepen voelt, moeite te moeten doen om contact op te nemen met PostNl...
Helaas, ook al naar gevraagd, maarja de AVG gooit roet in het eten, en ik heb geen idee verder wie die 3e partij is.
Maar het probleem is nu dus ook, dat de verzender zich kennelijk niet geroepen voelt, moeite te moeten doen om contact op te nemen met PostNl...
-
- Berichten: 32692
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: PostNl weer bezig
Toch is het de verzender die verantwoordelijk is dat het bij de juiste persoon terecht is gekomen. Handtekening = handtekening kan natuurlijk nooit kloppen als het pakketpunt zelf aangeeft dat het aan de verkeerde is meegegeven.
Die handtekening is met de bevestiging van het pakketpunt dus juist géén bewijs meer. Er zal een nieuw pakket verstuurd moeten worden, op kosten van het pakketpunt. Of, als dat niet kan, zal het pakketpunt de waarde moeten vergoeden.
Die handtekening is met de bevestiging van het pakketpunt dus juist géén bewijs meer. Er zal een nieuw pakket verstuurd moeten worden, op kosten van het pakketpunt. Of, als dat niet kan, zal het pakketpunt de waarde moeten vergoeden.
Re: PostNl weer bezig
Niet netjes van de verzender, is maar een kleine moeite om een onderzoek officieel bij post.nl aan te vragen en zo de goede weg te bewandelen.
Deze verzender zou ik zo wie zo geen zaken meer mee doen.
Deze verzender zou ik zo wie zo geen zaken meer mee doen.
Re: PostNl weer bezig
Post.nl weet aan welke ontvanger het pakket is meegegeven, dus daar moet geacteerd op worden door Post.nl.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 aug 2013 21:18
Re: PostNl weer bezig
Ja dat klopt, alleen het frustrerende is nu dus dat, volgens PostNl, alléén de verzender zo'n onderzoek kan aanvragen, maar die geeft dus niet thuis. Gevraagd aan PostNl of zij dan contact kunnen opnemen met hún klant(de verzender), maar ook daartoe zijn zij niet bereid.
De bereidheid om te helpen vanuit alle betrokken partijen en die van PostNl voorop, is ver te zoeken helaas. Ze wijzen met het vingertje naar elkaar; PostNl naar t afhaalpunt, t afhaalpunt naar de verzender, en de verzender naar PostNl...
Enfin, ik denk dat ik na het weekend maar een brief stuur naar de verzender om de koop te ontbinden, maar dan is t nog maar de vraag of die t geld terugstort...
Bedankt voor jullie antwoorden:)
Groeten,,
Re: PostNl weer bezig
Ik zou zelf eerst de verzender in gebreke stellen en een redelijke termijn bieden, bv 10 werkdagen, om de overeenkomst na te komen. Als dat niets oplevert, heeft u een goede reden de koop te ontbinden. Als u dan uw geld niet terugkrijgt, zult u toch naar de rechter moeten.
witte angora
vindt dit leuk
Re: PostNl weer bezig
Dat is dan ook logisch, jij moet als klant bij de verkoper zijn, die verkoper moet het oplossen voor jou en parallel daaraan zijn zaken met PostNL regelen en PostNL mag het dan op haar beurt weer met het afhaalpunt gaan soebatten. En als je slim bent doe je dat ook niet, levert waarschijnlijk alleen maar meer ruis op, zoals je nu ook al lijkt te ondervinden.mitchelltje4 schreef: ↑25 jan 2025 16:18
Ja dat klopt, alleen het frustrerende is nu dus dat, volgens PostNl, alléén de verzender zo'n onderzoek kan aanvragen, maar die geeft dus niet thuis. Gevraagd aan PostNl of zij dan contact kunnen opnemen met hún klant(de verzender), maar ook daartoe zijn zij niet bereid.
De bereidheid om te helpen vanuit alle betrokken partijen en die van PostNl voorop, is ver te zoeken helaas. Ze wijzen met het vingertje naar elkaar; PostNl naar t afhaalpunt, t afhaalpunt naar de verzender, en de verzender naar PostNl...
Enfin, ik denk dat ik na het weekend maar een brief stuur naar de verzender om de koop te ontbinden, maar dan is t nog maar de vraag of die t geld terugstort...
Bedankt voor jullie antwoorden:)
Groeten,,
Daar hoef jij echter geen last van de hebben, jouw enige aanspreekpunt hierin moet de verkoper zijn, die moet het voor jou uitzoeken en oplossen. Niet PostNL, niet het afhaalpunt, daar hoef jij zelfs geen enkel contact mee te hebben.
-
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: PostNl weer bezig
"jouw enige aanspreekpunt hierin moet de verkoper zijn, die moet het voor jou uitzoeken en oplossen. Niet PostNL,"
Die verkoper die hoeft helemaal niets meer op te lossen. Die heeft bewijs dat het pakketje is opgehaald en daarmee is voor hem alles klaar. Die verkoper zal geen geld terug storten omdat de klant alleen maar zegt dat hij niet de ophaler was. Die verkoper zal best eens zeer terecht kunnen denken van dat dit een bewuste actie is van de klant. Laten ophalen door een ander en dan het geld terug vragen.
Die verkoper die hoeft helemaal niets meer op te lossen. Die heeft bewijs dat het pakketje is opgehaald en daarmee is voor hem alles klaar. Die verkoper zal geen geld terug storten omdat de klant alleen maar zegt dat hij niet de ophaler was. Die verkoper zal best eens zeer terecht kunnen denken van dat dit een bewuste actie is van de klant. Laten ophalen door een ander en dan het geld terug vragen.
Re: PostNl weer bezig
Daarom kan de verkoper dus het beste een onderzoek aanvragen, dan heeft hij aan die verplichting voldaan.peter17111962 schreef: ↑26 jan 2025 08:22"jouw enige aanspreekpunt hierin moet de verkoper zijn, die moet het voor jou uitzoeken en oplossen. Niet PostNL,"
Die verkoper die hoeft helemaal niets meer op te lossen. Die heeft bewijs dat het pakketje is opgehaald en daarmee is voor hem alles klaar. Die verkoper zal geen geld terug storten omdat de klant alleen maar zegt dat hij niet de ophaler was. Die verkoper zal best eens zeer terecht kunnen denken van dat dit een bewuste actie is van de klant. Laten ophalen door een ander en dan het geld terug vragen.
Re: PostNl weer bezig
Er is bewijs dat het pakje is afgehaald.
Er is geen bewijs dat het pakje door de geadresseerde is opgehaald.
Daar gaat het tenslotte om.
Dus de verkoper in gebreke stellen en dan mag hij het oplossen met de Post. Hij is tenslotte de opdrachtgever en hoeft er alleen maar voor te zorgen dat het pakket bij jou terecht komt. Als het bewezen door een onbevoegd persoon is afgehaald is het nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de verzender.
Er is geen bewijs dat het pakje door de geadresseerde is opgehaald.
Daar gaat het tenslotte om.
Dus de verkoper in gebreke stellen en dan mag hij het oplossen met de Post. Hij is tenslotte de opdrachtgever en hoeft er alleen maar voor te zorgen dat het pakket bij jou terecht komt. Als het bewezen door een onbevoegd persoon is afgehaald is het nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de verzender.
Re: PostNl weer bezig
En dat klopt wettelijk gezien dus niet, de verkoper moet bewijzen dat de geadresseerde of een door de geadresseerde gemachtigde persoon het pakket heeft opgehaald en dus in ontvangst genomen. Bewijs dat 'iemand' een pakketje op heeft gehaald is dat niet.peter17111962 schreef: ↑26 jan 2025 08:22"jouw enige aanspreekpunt hierin moet de verkoper zijn, die moet het voor jou uitzoeken en oplossen. Niet PostNL,"
Die verkoper die hoeft helemaal niets meer op te lossen. Die heeft bewijs dat het pakketje is opgehaald en daarmee is voor hem alles klaar. Die verkoper zal geen geld terug storten omdat de klant alleen maar zegt dat hij niet de ophaler was. Die verkoper zal best eens zeer terecht kunnen denken van dat dit een bewuste actie is van de klant. Laten ophalen door een ander en dan het geld terug vragen.
Maar goed, volgens TS is er ook een handtekening en is er controle ID geweest, als dat correct geregistreerd is zou de verkoper geen enkele moeite moeten hebben om aan te tonen dat TS aan het liegen zou zijn als dat zo is. Iets zegt me, dat gezien de onwil van de winkel ze donders goed weten dat het bewijs dat ze hebben hun casus niet sterk maakt.
-
- Berichten: 12885
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNl weer bezig
Mijn grote vraagteken blijft: wat is er met dan andere pakje gebeurd? Als ik een verkeerd pakje zou meekrijgen zou ik weer terug gaan om dit om te wisselen. Wilde de persoon die het verkeerde pakje meekrijg zijn eigen bestelling niet meer hebben?
Re: PostNl weer bezig
Helaas bent u beland in een kat en muis spel.
De verkopende partij is en blijft verantwoordelijk tot het moment van ontvangst van het pakket bij de juiste partij.
Houden zij hun poot stijf en ontvangt u uw aankoop(bedrag) niet terug?
Neem dan contact op met uw rechtsbijstandsverzekering, als u deze heeft.
Heeft u deze niet, controleer dan of de verkopende partij is aangesloten bij De Geschillencommissie, zodat zij de kwestie verder kunnen uitzoeken en eventueel kunnen oplossen.
De verkopende partij is en blijft verantwoordelijk tot het moment van ontvangst van het pakket bij de juiste partij.
Houden zij hun poot stijf en ontvangt u uw aankoop(bedrag) niet terug?
Neem dan contact op met uw rechtsbijstandsverzekering, als u deze heeft.
Heeft u deze niet, controleer dan of de verkopende partij is aangesloten bij De Geschillencommissie, zodat zij de kwestie verder kunnen uitzoeken en eventueel kunnen oplossen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17
Re: PostNl weer bezig
Ik zou het nog eens proberen.
Het is maar net wie je aan de lijn hebt.
Postnl stelt tegenwoordig ook wel een onderzoek in op verzoek van de ontvanger, zelf meegemaakt.
In eerste instantie wimpelen ze je af,maar een beetje doorzeuren of het gewoon bij een andere medewerker proberen wil wel eens helpen.
Heb zelfs ergens op hun site gelezen, dat in bepaalde gevallen ook een onderzoek ingesteld kan worden op verzoek van de ontvanger.
Enig doorzettingsvermogen kan wel nodig zijn.
Het is maar net wie je aan de lijn hebt.
Postnl stelt tegenwoordig ook wel een onderzoek in op verzoek van de ontvanger, zelf meegemaakt.
In eerste instantie wimpelen ze je af,maar een beetje doorzeuren of het gewoon bij een andere medewerker proberen wil wel eens helpen.
Heb zelfs ergens op hun site gelezen, dat in bepaalde gevallen ook een onderzoek ingesteld kan worden op verzoek van de ontvanger.
Enig doorzettingsvermogen kan wel nodig zijn.