Ik heb vrienden in Nieuw Zeeland en tot nu toe vond ik het ook heel leuk om -ouderwets ik weet het- een BRIEF te sturen en niet alleen maar emails. Kom ik bij het loket van de PRimera: 'sorry mevrouw we verkopen geen losse postzegels meer alléén per pak.''Oh, maarre deze moet naar Nieuw Zeeland, niet naar Zééland' 'Dat kan mevrouw. Ik kan de brief voor u wegen en dan kunt u precies de juiste hoeveelheid aan postzegels erop doen of iets erboven.' 'Juist ja. Maar waaróm kunnen postzegels per stuk niet meer verkocht worden?' 'Tja, als u chips wilt eten dan koopt u toch óók de hele zak en niet één chippie?' 'Maar ik wil de postzegel niet opeten.... en als ik een pakket heb voor Nieuw Zeeland, moet ik hier dan ook komen om het te laten wegen om vervolgens over te frankeren omdat u geen postzegels per stuk verkoopt?' 'Nee, díe kunnen wíj frankeren met het juiste bedrag.'
Tja, ik snapte de logica hier niet helemaal van. Ik snapte wél dat het elke keer dan tring kassa voor de post is met al dat overfrankeren van brieven naar het buitenland....