LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclame over leningen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
teddys1971

reclame over leningen

Ongelezen bericht door teddys1971 »

ik word daar gek van

:twisted: Als je het niet breed hebt op een moment dan is het net of je dat nog harder frustreerd
en dan laten ze alles overkomen alsof het zomaar even kan
welja haal en keuken en leen het effe alsof het iets is van 10 euro bij de blokker ofzo

het is bijna een supermarkt vol leningen
ik wil effe iets kopen waar zal ik vandaag weer eens gaan lenen [/b]

inxsnl

Re: reclame over leningen

Ongelezen bericht door inxsnl »

En dat mag dus allemaal van de overheid.
En gaat Nederland geleidelijk naar .. .....

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

de testikels.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom mag er wel reclame gemaakt worden voor pak-en-beet een pak yoghurt bij de Supermarkt maar niet voor een lening? Zolang de aanbieder betaald zal de reclame uitgezonden worden hoor.

Het is met een lening net zo als met alle andere producten, je MAG het nemen, je MOET het niet nemen.

Waarom Nederland hierdoor naar de ..... zou gaan is mij een raadsel, misschien kan iemand me dat nog uitleggen?

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ben het deze keer met Karr eens. Reclame maken mag. Ook al vind ik het persoonlijk erg irritante reclame, ik zou niet weten waarom het niet zou mogen.
het is bijna een supermarkt vol leningen
ik wil effe iets kopen waar zal ik vandaag weer eens gaan lenen
Ik neem aan dat ieder zijn of haar verantwoordelijkheden kent.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

de overheid kan het op z'n minst ontmoedigen, zoals roken slecht voor de bevolking is en de overheid dit door z'n beleid ontmoedigt (o.a. door accijnzen) zou m.i. de reclame op leningen ook ontmoedigt mogen worden omdat dit ook slecht voor de bevolking is, mensen die in de schulden komen en stress e.d., en natuurlijk iedereen die zich aan die gekke spotjes irriteert

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Helaas is de maatschappij tegenwoordig zo dat iederaan alles moet hebben. Nieuwe auto, nieuw huis met nieuwe keuken en badkamer, vaak op vakantie gaan enz. En veel mensen kunnen dat niet betalen, maar willen wel meedoen met die anderen. En omdat het ze wijs gemaakt wordt dat een lening zo goedkoop en makkelijk is komen ze in de verleiding om 20.000 euro voor bijvoorbeeld een keuken te lenen. Alleen vergeten ze even dat ze dan uiteindelijk 28.000 euro betalen voor die keuken.

De reclames zouden verboden moeten worden, omdat ze vaak misleidend zijn (en ook irritant). Er wordt geroepen dat ze de laagste rente hebben. Dit klopt dan ook wel, maar dan alleen voor de eerste 3 maanden ofzo. Daarna stijgt het gigantisch. Dit zouden ze in principe vooraf al moeten aangeven. Degene die de lening wil afsluiten komt daar vaak pas later achter, op het moment dat hij/zij moet gaan tekenen. De aankoop zit dan al zo in het hoofd dat ze niet meer logisch nadenken en toch tekenen.

Tuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid, maar het wordt zo gigantisch makkelijk gemaakt, daar zouden ze wat aan moeten doen. En mensen moet er meer op gewezen worden dat sparen beter en goedkoper is.

teddys1971

ja precies ik weet wel heel goed dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is
maar ze spelen ofdat het zo makkelijk is en dat is wat mij frustreerd

je zit er vaak nog eens heel je leven aan vast doordat de lening toch anders is als dat ze voor laten komen

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De reclames zouden verboden moeten worden, omdat ze vaak misleidend zijn (en ook irritant). Er wordt geroepen dat ze de laagste rente hebben. Dit klopt dan ook wel, maar dan alleen voor de eerste 3 maanden ofzo. Daarna stijgt het gigantisch. Dit zouden ze in principe vooraf al moeten aangeven. Degene die de lening wil afsluiten komt daar vaak pas later achter, op het moment dat hij/zij moet gaan tekenen. De aankoop zit dan al zo in het hoofd dat ze niet meer logisch nadenken en toch tekenen.
Dat soort dingen staan tegenwoordig in kleine letters in beeld als de reclame uitgezonden wordt. Lage rente geld vaak alleen voor het eerste jaar, daarna betaal je de normale rentetarieven.

Het ontmoedigen van roken heeft volgens mij niets te maken met het wel of niet nemen van een lening. Een lening hoeft niet slecht te zijn voor de gezondheid, zolang je het maar kan betalen. Op het moment dat je blindelings een lening neemt en niet nadenkt over de gevolgen, is dat je eigen keuze en niet die van de overheid. Mensen moeten de waan van de dag (nieuwe auto, nieuw huis, nieuw meubilair) loslaten en gewoon doen wat je zelf wilt. Het interesseert mij helemaal niets of de buren wel of niet een dure auto hebben, zolang ik het niet kan betalen neem ik geen dure auto.

Waarom willen we altijd meer/duurder/beter etc dan de buren?

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Waarom willen we altijd meer/duurder/beter etc dan de buren?
oow, vanwege één of ander misplaatst gevoel van eigenwaarde of macht wat a-la- minute en zo gemakkelijk mogelijk ingewilligd moet worden.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik er nu al super van baal dat ik dit jaar niet op vakantie ga, terwijl straks iedereen in mijn omgeving wel gaat. Maar ja...bij ons moet er een andere auto komen, en wij willen daar dus niet voor gaan lenen, dus wordt het vakantiegeld aangesproken.

Wel krijg je dan al vaak de opmerking dat mensen het raar vinden dat je niet op vakantie gaat, of ze vinden het zielig. En ik denk dat veel mensen dat soort dingen willen voorkomen en zich dus rijker gaan voordoen dan ze zijn door een lening te nemen.

En als je dat doet bij Frisia enzo, ja..dan zit je niet goed. Als je echt wilt lenen kan je dat beter bij een gewone doen. Zoek eens op Google naar lening en bkr. Hoeveel je er dan krijgt te zien waar je een lening kan krijgen zonder toetsing bij het bkr, dat klopt gewoon niet. Mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid, maar kunnen er door de overheid wel op sommige manier mee geholpen worden. De eisen voor een lening moeten veel strenger worden.

bot321

Volgens mij is Lening allang dood of was het Lenin.
Nou ja maakt niets uit ben toch te oud krijg geen
lening meer.
Laatst gewijzigd door bot321 op 08 mei 2006 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Alternatieven voor vervelende reclames:

1. Tv uitzetten

2. Zappen naar andere zender.

3. Plaspauze houden.

4. Vooral niet naar commerciele zenders kijken

5. Als dat allemaal niet helpt zelf een alternatief bedenken op het moment dat er reclame is.

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Mijn TV wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het bekijken van een video of een DVD.
Wat er door de zenders allemaal aan bagger uitgezonden wordt hoef ik niet te zien.
En maar digitale TV promoten met NOG meer zenders en dus NOG meer rotzooi, en daar hoort reclame m.i. ook bij.

Aan de andere kant is reclame een prima manier om de consument te laten weten welke merken en producten ze links moeten laten liggen.

Met een lening is op zich niks mis maar laat je niet verleiden er 1 aan te gaan vanwege de reclame ervoor.
Gezond verstand is een betere raadgever dan reclame.

toetsie

Ongelezen bericht door toetsie »

Ik neem aan dat ieder zijn of haar verantwoordelijkheden kent.
Duidelijk niet dus, anders zaten er nu niet zoveel mensen in de financiële problemen.

teddys1971

:shock: het zappen op de tv tijdens reclame heeft geen zin want op elke zender is er dan reclame

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Duidelijk niet dus, anders zaten er nu niet zoveel mensen in de financiële problemen.
En het stoppen van dit soort reclame-spotjes zou daar verandering in brengen?
het zappen op de tv tijdens reclame heeft geen zin want op elke zender is er dan reclame
Zet dat ding dan uit en ga een boek lezen.

bot321

Zo is dat. Maar wel een goed boek
en niet eentje van lenen punt n l

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

gewoon die hele TV afschaffen, alle zenders en alle omroepen. kunnen er ook geen lening-reclames meer worden uitgezonden. Ook meteen maar weg met alle billboards en tijdschriften, wie weet komen we Leen van Frisia daar ook nog tegen!

Geloof me, vind die irritante reclames van kunstmatig blije mensen met hun lening ook heel storend, ff paar seconden doorbijten, ben je er zo weer doorheen :?

Gesloten