| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schoenmaker maakt laarzen kwijt
-
DvG
schoenmaker maakt laarzen kwijt
Ik heb mijn laarzen van ongeveer een jaar oud naar de schoenmaker in sterrenburg-dordrecht gebracht en hij heeft ze vervolgens aan iemand anders meegegeven. Nu wil hij mij maar 35% terugbetalen, is dat normaal zo weinig?
-
Gast
Re: schoenmaker maakt laarzen kwijt
Ze zullen wel erg naar zweetkakkies hebben geroken. Zou ik dan ook aan de eerste klant die binnenkomt meegeven.
-
Gast
Hé SCHIJ.TDOOS! wat weet jij nou van mijn zweetkakkies!, ik heb geen zweetkakkies!, ik heb alleen wilde haren!,
Plaats geen onzin in de forums!, daar zit ik én jij ook niet op te wachten!,
Opzouten hier!
Op dergelijke gasten hebben we niks aan, en zitten er zeker niet om te springen!
Opzouten hier!
Op dergelijke gasten hebben we niks aan, en zitten er zeker niet om te springen!
Je brengt je laarzen naar de schoenmaker en hij geeft ze aan de verkeerde mee? Lekkere schoenmaker heb jij dan.... Als het mij zou overkomen zou hij toch echt tot de laatste cent betalen.
-
Geilaap
zeker met 20 cm hoge hakken. daar loopt ie nu zelf op!
-
Gast
Gewoon voor zijn winkel gaan staan en iedereen die naar binnen wil fff je verhaal vertellen. Gegarandeerd dat minstens de helft omdraait!
-
Gast
ik kom zelf ook uit sterrenburg in dordrecht en ik ken die schoenmaker wel. op zich is het wel een goede schoenmaker . als je geen bon meer hebt wordt het een stuk moeilijker. maar hij moet je wel de nieuwwaarde van de schoenen terugbetalen , je moet immers een nieuw paar gaan kopen en als je ze gemaakt terug had gekregen dan was je een stuk goedkoper uitgeweest . dus wees brutaal en veel succes.
Je kunt jezelf natuurlijk belachelijk maken door met een bord of wat dan ook voor de schoenwinkel te gaan staan. Je loop dan ook nog het risico dat je door de politie wordt opgepakt en een schadeclaim van de schoenmaker aan je broek krijgt. De normale methode om je schade vergoed te krijgen is de schoenmaker schriftelijk voor zijn handelen en de schade die jij daardoor lijdt aansprakelijk te stellen. Doe dat met een aangetekend schrijven en stel hem daarin een termijn van 14 dagen om de door jou concreet genoemde schade te vergoeden. Die schade moet natuurlijk wel te onderbouwen zijn. Uitgangspunt is daarbij de indertijd betaalde nieuwprijs minus aftrek van een afschrijving. Die afschrijving is niet alleen gebaseerd op hoe die laarzen er bij het inleveren nog uitzagen maar ook op de termijn die jij normaal laarzen draagt en ze dan in de kast zet en er nooit meer naar omkijkt of aan de een of andere inzamelactie meegeeft. Draag jij je laarzen 3 jaar, dan is de afschrijving 1/3de deel per jaar. Stel je laarzen hebben 99 euro nieuw gekost, dan zijn ze na een jaar nog 66 euro waard. Als de schoenmaker niet of niet naar tevredenheid reageert en hij is aangesloten bij een brancheorganisatie dan kun je naar de Geschillencommissie stappen en daar jouw eis deponeren. Is hij niet bij een brancheorganisatie aangesloten, dan moet je naar de kantonrechter stappen en daaraan je vordering voorleggen. Voordeel van de geschillencommissie is wel dat, als je tenminste gelijk krijgt, de behandelingskosten die je aan de geschillencommissie hebt moeten betalen terugkrijgt. Procederen bij een kantonrechter kost, ook al krijg je gelijk, altijd geld en het is dus maar de vraag of de kosten tegen de baten opwegen. Voorwaarde bij alle procedures is echter wel dat je onomwonden kunt aantonen dat je de laarzen waarvoor je vergoeding vordert bij de schoenmaker hebt ingeleverd en ook dat je aan de hand van de originele aankoopbon kunt aantonen wanneer de laarzen nieuw gekocht zijn en wat je ervoor betaald hebt.
-
Gast
Berenjan, als jij er zoveel van weet waarom heb jij dan een legiolease contract?
-
Gast
Dit soort gasten heeft inderdaad niets toe te voegen aan het forum. Zo'n praatjes kun je beter op een ander forum kwijt !Hé SCHIJ.TDOOS! wat weet jij nou van mijn zweetkakkies!, ik heb geen zweetkakkies!, ik heb alleen wilde haren!,
Opzouten hier!
-
Gast
Het is inderdaad wat ruw geformuleert, alleen er zit wel een vorm van waarheid in,
Zinloze recenties hebben geen doel op een forum, het kost alleen maar ruimte, en wekken vaak irritaties op!
,
Zinloze recenties hebben geen doel op een forum, het kost alleen maar ruimte, en wekken vaak irritaties op!