LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pd0lkn
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2013 23:03

service abonnement

Ongelezen bericht door pd0lkn »

Heb sinds 2002 een service abonnement bij de firma Verwarmingssluis BV in Genemuiden voor een warmtepomp boiler.
Deze koste in 2002 70 euro
Elk jaar ging deze omhoog i.v.m. indexering.
Na 5 jaar kwam er een extra verhoging bij i.v.m veroudering.
Nu 2013 kost heb abonnement 90 euro + 17 euro toeslag i.v.m. ouderdom
totaal dus 107 euro.
Mijn vraag is mogen ze i.v.m. veroudering extra kosten rekenen.
Het enigste wat ze leveren is schoonmaken eens in de twee jaar.
En bij reparatie is voorrijden gratis maar arbeidsloon en matriaal moet betaald worden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door dhc »

Tuurlijk mag dat...de bakker,slager enz, mogen ook hun prijzen verhogen. Aaan u de keus om er mee door te gaan.

Zwaplans
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2012 00:47

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door Zwaplans »

pd0lkn schreef:Heb sinds 2002 een service abonnement bij de firma Verwarmingssluis BV in Genemuiden voor een warmtepomp boiler.
Deze koste in 2002 70 euro
Elk jaar ging deze omhoog i.v.m. indexering.
Na 5 jaar kwam er een extra verhoging bij i.v.m veroudering.
Nu 2013 kost heb abonnement 90 euro + 17 euro toeslag i.v.m. ouderdom
totaal dus 107 euro.
Mijn vraag is mogen ze i.v.m. veroudering extra kosten rekenen.
Het enigste wat ze leveren is schoonmaken eens in de twee jaar.
En bij reparatie is voorrijden gratis maar arbeidsloon en matriaal moet betaald worden.
In 1974 betaalden wij 15 HFL voor zo'n abonnement.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Er zijn zat mensen met een serviceabbo van tot 200 euro per jaar bij een nieuwe ketel genomen, er zal maar iets gebeuren :? Betalen lekker jaren dit bedrag terwijl je na 5/7 jaar gewoon beter een nieuwe ketel kan kopen. Hier ook na 3 jaar eerste beurtje steld niets voor, kun je zelf ook wel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Qua prijs is het absoluut duur. Helemaal die ouderdomskosten. Ik kan me voorstellen dat als u materiaal en arbeid er bij in had zitten, deze kosten vrij normaal zouden zijn. Maar als het alleen schoonmaak een voorrijkosten zijn vind ik de prijs te hoog. Maar uw vraag, mogen ze dat? Ja dat mogen ze, zolang er mensen zijn die het blijven betalen, zullen ze het ook doen. Mijn advies zou zijn, kijk eens rond bij andere installateurs en onderhoudsbedrijven. Als ik reken dat ik voor mijn cv ketel nog geen 60 euro betaal, waar alle kosten bij in zitten, dus voorrij, materiaal en arbeid. Nu is een cv geen warmtepomp, dat snap ik, maar als materiaal en arbeid er niet bij in zitten, zie ik weinig verschil.

Raymond Bouman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2014 12:13

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door Raymond Bouman »

Beste mensen,

Een warmtepomp is niet vergelijkbaar met een CV toestel, ook in de onderhoudskosten zal dit zich vertalen.
Bij het afsluiten van 1 van onze abonnementen worden de voorwaarden van dit abonnement duidelijk omschreven.
De wijze van indexeren (jaarlijks) is onderbouwd en wordt elk kalenderjaar conform richtlijnen van onze brancheorganisatie UNETO VNI doorgevoerd.
Elke eindgebruiker krijgt hier begin van elk jaar bericht over en kan dus precies zien wat de abonnementsbedragen voor dat jaar zijn.
Na het 10e jaar wordt er een toeslag de zogenoemde "ouderdomstoeslag" berekend.
Na het 10e jaar is het risico op uitval van componenten groter, dit willen we niet berekenen over ons gehele bestand, maar alleen over de toestellen die met een bouwjaar binnen deze risico groep vallen.

Indien u als klant nog contact met mij / ons wil zoeken, om dit persoonlijk te bespreken, kan dit altijd.

In vertrouwen voldoende informatie te hebben gegeven,

Verwarmingssluis BV

Raymond Bouman
Hoofd afdeling Service, Onderhoud & Nazorg
[email protected]

Kamperzeedijk 57
8281 PB GENEMUIDEN
038-3446555

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: service abonnement

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Raymond Bouman schreef:Beste mensen,

Een warmtepomp is niet vergelijkbaar met een CV toestel, ook in de onderhoudskosten zal dit zich vertalen.
Bij het afsluiten van 1 van onze abonnementen worden de voorwaarden van dit abonnement duidelijk omschreven.
De wijze van indexeren (jaarlijks) is onderbouwd en wordt elk kalenderjaar conform richtlijnen van onze brancheorganisatie UNETO VNI doorgevoerd.
Elke eindgebruiker krijgt hier begin van elk jaar bericht over en kan dus precies zien wat de abonnementsbedragen voor dat jaar zijn.
Na het 10e jaar wordt er een toeslag de zogenoemde "ouderdomstoeslag" berekend.
Na het 10e jaar is het risico op uitval van componenten groter, dit willen we niet berekenen over ons gehele bestand, maar alleen over de toestellen die met een bouwjaar binnen deze risico groep vallen.

Indien u als klant nog contact met mij / ons wil zoeken, om dit persoonlijk te bespreken, kan dit altijd.

In vertrouwen voldoende informatie te hebben gegeven,

Verwarmingssluis BV

Raymond Bouman
Hoofd afdeling Service, Onderhoud & Nazorg
[email protected]

Kamperzeedijk 57
8281 PB GENEMUIDEN
038-3446555
Ben benieuwd of er nog interesse is, 14 maanden na het laatste bericht...

Gesloten