| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Startersdag via KVK
-
JohnathanDoe
Startersdag via KVK
Hallo allemaal.Wij willen over een tijdje een eigen bedrijf beginnen (horeca) en gaan binnenkort naar de startersdag via de Kamer van Koophandel.Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en/of ook heen zijn gegaan?Wat is de ervaring? Misschien mensen die ook net een horecazaak geopend hebben (koop/huren) en hoe hebben zij het aangepakt?Waar moet je vooral op letten?Welke bank kiezen voor bv je zakelijke rekening? Ik heb het geluk dat mijn vrouw bij de belastingdienst nog werkt op de ondernemersbelastingen (LB/OB) dus die is geheel thuis in hoe we dat moeten gaan regelen met de tijd. Zij zal ook cursussen gaan volgen zodat we onze boekhouding zelf in handen houden.Heeft iemand goede en/of slechte ervaringen met een horeca makelaardij die horecazaken in binnen/buitenland verkoopt/verhuurd? Gaarne alle reacties zijn welkom.Bedankt alvast!
Re: Startersdag via KVK
Jaren geleden heb ik ok zo'n dag bijgewoond en ik heb daar nimmer spijt van gehad.
Eerst kregen we een algemene uitleg over de werkwijze van de KvK.
Daarna werd in algemene bewoordingen verteld waar je als startend ondernemer mee te maken krijgt en/of kunt krijgen.
Vervolgens werd men in de gelegeheid gesteld om individueel met een adviseur te praten. Dit heb ik zelf ook gedaan. En ik kan je zeggen dat het waardevol is was.
Eén van de gesprekspunten was dat de KvK, tegen een vergoeding, in de door mij beoogde stad, een haalbaarheids onderzoek zou houden.
En dat is iets wat zeker aan te raden is.
Het resultaat wat daar uitkomt mag je ter harte nemen.
Verder kan ik je ook aanraden de site van de Kvk, http://www.kvk.nl/ eens goed door te lezen zodat je op de dag zelf beslagen ten ijs komt.
Ik wens je veel succes.
Eerst kregen we een algemene uitleg over de werkwijze van de KvK.
Daarna werd in algemene bewoordingen verteld waar je als startend ondernemer mee te maken krijgt en/of kunt krijgen.
Vervolgens werd men in de gelegeheid gesteld om individueel met een adviseur te praten. Dit heb ik zelf ook gedaan. En ik kan je zeggen dat het waardevol is was.
Eén van de gesprekspunten was dat de KvK, tegen een vergoeding, in de door mij beoogde stad, een haalbaarheids onderzoek zou houden.
En dat is iets wat zeker aan te raden is.
Het resultaat wat daar uitkomt mag je ter harte nemen.
Verder kan ik je ook aanraden de site van de Kvk, http://www.kvk.nl/ eens goed door te lezen zodat je op de dag zelf beslagen ten ijs komt.
Ik wens je veel succes.
-
Toolboy
Toppie dat er nog medelanders zijn die voor zich zelf durven te beginnen.
Het grootste voordeel is er al de now how over belastingen.
De financiering dat is wat anders laat u zichzelf daar goed over voorlichten,door mede ondernemers .
sc6
Het grootste voordeel is er al de now how over belastingen.
De financiering dat is wat anders laat u zichzelf daar goed over voorlichten,door mede ondernemers .
sc6
je moet zeker de startersdag van de KVK bezoeken. Staan veel stands met ondernemers. adviesbureau's, banken en andere organisaties.
Dat haalbaarheidsonderzoek is zeker verstandig om te doen. Zeker omdat je een risicovolle branche opzoekt. Vinden procentueel veel faillissementen plaats in de horeca. De verschillende banken zijn daar niet zo happig op tenzij je met een heel goed plan komt, een nieuw concept ontwikkeld e.d.
Laat je gewoon goed voorlichtne op die dag .
Dat haalbaarheidsonderzoek is zeker verstandig om te doen. Zeker omdat je een risicovolle branche opzoekt. Vinden procentueel veel faillissementen plaats in de horeca. De verschillende banken zijn daar niet zo happig op tenzij je met een heel goed plan komt, een nieuw concept ontwikkeld e.d.
Laat je gewoon goed voorlichtne op die dag .
-
JohnathanDoe
ja bedankt voor de reacties.Ja ben/was het helemaal zat om voor anderen keihard te moeten gaan werken. En wil veel geld gaan verdienen.Heb naar eigen zeggen wat nieuwe concepten bedacht voor de horeca en ben aan het uitwerken. Tja alle kennis is natuurlijk meegenomen dus slecht zal zo'n dag nooit zijn!
Alleen de financiering maak ik me wel zorgen over.Maar dat er nu nog even buiten.heb wat kennissen die van het geld van hun vader en/of moeder ook een horecazaak begonnen zijn.Wel lekker zo makkelijk he!Wou dat ik dat had hahahaha.
Alleen de financiering maak ik me wel zorgen over.Maar dat er nu nog even buiten.heb wat kennissen die van het geld van hun vader en/of moeder ook een horecazaak begonnen zijn.Wel lekker zo makkelijk he!Wou dat ik dat had hahahaha.