LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stilzwijgend abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
SmallBrother
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 16:16

stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door SmallBrother »

Als ik me niet vergis was de overheid bezig met het verbieden van de zogenaamde stilzwijgende verlenningen.
Is deze regelgeving er al door, en geld dat ook voor abonnementen op maandbladen?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door mar42 »

dit geld voor alle abonnementen en mag idd niet meer stilzwijgend verlengd worden :wink: :wink: zij moeten aan u vragen of u doorwilt gaan met abonnement of niet

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Het gaat gelden voor allerlei abonnementen, maar de regelgeving is nog niet in werking getreden (het voorstel is nog in behandeling bij de Tweede Kamer).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik zit er echt niet op te wachten dat ik voor alle abo's iedere keer moet aangeven dat ik ermee doorwil.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik wel !

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vind het wel een goed idee. Dan zullen de aanbieders hun best moeten doen om klanten vast te houden, en zullen ze ook eerder met scherpere aanbiedingen komen. Nu kunnen ze in hun luie stoel achterover leunen, en wachten tot er weer een abonnee te laat is met opzeggen.


En dat laatste gaat dan niet meer.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Volgens mij wordt het wel verlengd, maar je kan na 1 jaar gewoon altijd opzeggen, zonder vast te zitten aan een vaste looptijd.

adele
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009 01:15

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door adele »

Door een medewerker van Dong ben ik gebeld. Daarbij werd een aantrekkelijke korting voorgehouden. Ik heb toen gezegd: "stuur mij maar een offerte". Nu ontvang ik een brief d.d. 16 juni 2009 waarin ik bedankt word voor mijn aanmelding.
Ik heb mij echter niet aangemeld en ben dat ook zeker niet meer van plan.
Dong heb ik geschreven dat ik binnen drie dagen hun excuses wil voor hunwerkwijze. Dergelijke praktijken, waarvan vooral ouderen de dupe worden, moeten met wortel en tak worden uitgeroeid.

stofzuigertje

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ adele,

U is niet gebeld door dong....
maar een call center die op provisie werkte en voor elke klant betaald kreeg en voor toesturen info niets.

Dus sturen ze info met contract tenzij U binnen een week gaat annuleren.
Helaas mag dit.

Maar wat als U deze post niet zou krijgen en zoek raakte?
Zij moeten dan bewijzen dat U deze wel heeft gekregen en daarom adviseer ik iedereen;

Doe nooit iets per telefoon, U heeft geen risico en andere worden ook niet meer lastig gevallen als iedereen Nee zegt.
Elke aanbieding die je wel zou willen is ook online en soms nog goedkoper ook af te sluiten dus bellen...
Zeg altijd NEE.

lily9
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:07

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door lily9 »

Goeiavond,ik ben anderhalf jaar geleden ingegaan op een aanbieding van de tvkrant.Volgens mij liep dat per 6 maanden,ik betaal ook iedere 6 maanden.Ik heb afgelopen november mijn abo.opgezegd.Daarop kreeg ik een brief dat ik te laat opgezegt heb,ok,snap ik,we zijn nu bijna eind juni en ik krijg vandaag weer een acceptgiro in de bus voor de komende 6 maanden.Hoe geraak ik nu van dit abonnement af?Dank bij voorbaat lily

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

niet betalen...?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik heb afgelopen november mijn abo.opgezegd
heb je dit schriftelijk gedaan of heb je gebeld of via mail, zo ja dan heb je al in november dus melding gemaakt dat je geen verlenging meer wenst van het abonnement, en dus op tijd voor de nu nieuwe rekening.
Meld dit dan hun en stuur kopie van bewijs van november mee en maak ze duidelijk dat je op tijd was met opzeggen en mochten zij hier niet aan voldoen dat je dan juridische stappen onderneemt en de kosten voor hun rekening komen. :wink: :wink:

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Van de week hoorde ik op t.v. dat je nu elke maand van te voren elk abonnement kunt opzeggen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dus sturen ze info met contract tenzij U binnen een week gaat annuleren.
Helaas mag dit.
Ben jij heel toevallig het alter ego van karr-2? Die deed ook van dit soort onzinnige uitspraken.

Bedrijven doen maar gewoon, maar dat wil nog niet zeggen dat ze binnen de marges van de wet handelen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat je gelijk na een maand kunt opzeggen is onzin.

Wat wel waar is dat je na het vestrijken van het contract gewoon iedere maand kunt opzeggen.

Dus als je een contract aangaat van 2 jaar, dan kun je niet na 4 maanden na een maand opzeggen.

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Dat schreef ik ook niet,ik hoorde dat je tegenwoordig per mnd kunt opzeggen en dat je na een jaar,niet nog eens een jaar verplicht bent om abonnee te blijven,maar ik dacht dat het zo ook wel begrepen werd.
Blijkbaar niet.

felisch
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 18:19

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door felisch »

ik had het nog luiker.
had mijn abonnement opgezegd. Dacht dat alles in orde was omdat het maandblad niet meer kwam...
wat schetst mijn verbazing... ik had wel per incasso voor het hele jaar betaald...

WJ ten Wolde
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2008 22:14

Re: stilzwijgend abonnement

Ongelezen bericht door WJ ten Wolde »

Volgens mij gaat deze wet dus 1 juli 2009 in. Het geldt overigens niet voor alle abonnement.
Het geldt o.a. voor abonnement voor internetprovider en telefoonabonnementen maar niet voor tijdschriften.
Ook is de opzegtermijn verkort naar een maand.

Gesloten