LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanken. Bedrag van mijn voorganger meebetalen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bodejosm43

Tanken. Bedrag van mijn voorganger meebetalen?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mijn tankje was nagenoeg leeg, dus ik dacht ongeveer 4 liter te moeten tanken.

Normaalgesproken ga ik bij een Total-tankstation hier vlak in de buurt, maar omdat men daar een veel hogere prijs rekent dan bij andere merken, ging ik bij een Esso-station een kilometer verderop. Moest er vanuit mijn werk toch langs, dus ik heb er niet voor hoeven omrijden.

Maar ik kreeg in eerste instantie niet de benzine waar ik om vroeg, eerst zou ik het aangegeven bedrag in het display moeten betalen. Dat had ik volgens de pomphouder getankt, en ik zou dat eerst moeten afrekenen, voor ik bij kon tanken.......

Het ging niet om een groot bedrag, slechts iets van 1,50. Bijna een liter.

Maar dit was van mijn voorganger. Ik zei dat ik nog geen druppel getankt had, maar zij beweerden dat ze op de videobeelden gezien hadden dat dat wel het geval was.

Toen ik vervolgens vroeg, of ik die beelden ook mocht zien, kwam de beheerder met mij naar buiten, zette de pomp op nul, en tankte zelf. DIE hoeveelheid heb ik gewoon afgerekend, maar ik heb dus (wat ik weleens vergeet) wel het bonnetje erbij gevraagd.

Nu vraag ik me af: kan ik door een fout van de beheerder (niet afslaan naar nul), zomaar voor wanbetaler worden aangezien?

Gezien het door de beheerder getankte aantal liters, kon ik gelukkig aantonen, dat ik de eerder aangegeven hoeveelheid benzine niet getankt KON hebben, er gaat maar 4 liter in het tankje, en ik kreeg iets meer dan 3,9 liter.

Hoe kan ik voorkomen, dat een pomphouder mij bedondert, door mij het bedrag van mijn niet betalende voorganger in rekening te brengen? Ik heb voor de zekerheid bij Total geinformeerd, zij zeggen, dat iemand niet kan tanken, voordat het vorige bedrag is afgerekend.

Ik ben van mening dat het op nul zetten na het betalen, de enige manier is om dit soort misverstanden te voorkomen. Het gaat me niet om die anderhalve euro, maar om het feit dat ik onterecht als wanbetaler werd aangezien.

D1RK

Re: Tanken. Bedrag van mijn voorganger meebetalen?

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn oude pompen waar je eerst de tellen op NUL moet zetten, voor je gaat tappen, vooral vakantie routes in Frankrijk, een motor met 19 liter tank kreeg met bediening een rekening voor 86 liters....

De politie was er snel bij en hij moest betalen, ik nam dit op filmpje en vroeg legitimatie agent....

We kregen toen plotseling alle 2 alles gratis....

Dus zelfs met Politie kan het fout gaan, of was het alleen een geleend pakje...?

Voor je gaat tanken, eerst controleren of het echt op NUL gaat!

bodejosm43

Het ging in mijn geval dus echt om iets van 1,5 euro

Op de pomp staat: bij niet betalen, noteren we uw kenteken, en wordt een incassoprocedure tegen u opgestart.

Erg vervelend, wanneer het je voorganger is die niet betaald heeft, en jij krijgt ten onrechte een incassoprocedure aan je broek. Iemand een idee hoe je zoiets kunt voorkomen, bij kwaadwillende pomphouders?

Ik bedoel: stel, je gaat de shop binnen voor een pakje kauwgom, de pomp geeft een bedrag aan, en ze beweren bij hoog en bij laag dat je getankt hebt. Hier in de wijk heeft de pomphouder al een van de hoogste literprijzen voor brommerbenzine, dat komt omdat er heel vaak iemand wegrijdt zonder te betalen, dan moet anderen die wel netjes afrekenen gewoon 25 cent per liter extra betalen, waar ik het eigenlijk niet zo mee eens ben.

Maar dat mag kennelijk ongestraft. Overigens zou ik in zo'n geval altijd de videobeelden willen zien, in aanwezigheid van de politie, dus echt fout kan het niet gaan. De pomphouders beweren dan immers dat ik getankt heb, en zij dienen dat te bewijzen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Een foto is niet voldoende, een filmpje en de tijd erbij dat er getankt is...
Ook de vorige moet getoond kunnen worden, maar als ze niet ophangen komt er geen bon bij de kassa en krijg je het van de vorige...
Maar wel te zien op video, want dan gaat er iemand weg zonder bon, die wel tankte, dus zo vind je de persoon toch terug!

Ze mogen altijd een incasso tegen iedereen starten, maar moeten het dan wel bewijzen, een foto met jou kenteken is niet voldoende.
Dus als de vorige het vulpistool half erin hing, en niet betaalde zou deze gewoon verder tellen, en als je het er eerst indrukte komt de bon op jou tijd, en moeten zij bewijzen dat de vorige wel betaalde!

Wie geld vraagt moet bewijzen, en je kunt bij een valse beschuldiging de schade van snipperdag en reiskosten declareren, die zij maar moeten zien te verhalen op de echte wanbetaler!

Dus een gratis leerzaam dagje bij de rechtbank, en als zij tekort bewijzen mee hebben, alleen die foto is het ongeldig!
Dus succes met de winst als het ooit gebeurde.

bodejosm43

Dank je voor het meedenken.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je gelooft yoch niet echt, dat voor 1,5 Euro een incassoprocedure wordt opgestart? :shock:

bodejosm43

Dan zouden ze dat voor 7 euro (een vol tankje) ook niet moeten doen. Helaas is het zo, dat in mijn directe omgeving een paar tankstations zijn, die regelmatig het slachtoffer zijn van tankers, die gewoon wegrijden zonder te betalen (rijden ze met een gestolen brommertje, kunnen ze hen niet achterhalen, tenzij op heterdaad betrapt).

Nee, natuurlijk zou ik het onzin vinden om voor 1,50 een procedure op te starten. Maar het gaat niet om die 1,50. De pomp had immers ook een veel groter bedrag kunnen aangeven. Het had toch ook bij een pomp kunnen gebeuren, waar je als automobilist tankt? Dan staat er wel een groter bedrag op de teller, want ik ga er vanuit dat je als automobilist dus echt niet slechts 1 liter gaat tanken. Zou jij dat doen?

Gravedigger, het gaat me dus om het principe, en niet om het bedrag. Ik ben het met je eens dat het onzin is om een procedure ervoor op te starten, maar de pomphouder probeerde me dat eerst dus te laten betalen, terwijl ik dat niet had getankt. Zou jij die 1,50 betaald hebben?

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Voor die 1,50 zou ik verder geen drukte maken, maar ik zou daar dus ook nooit meer tanken. Probleem opgelost. 8)

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Het opstarten voor al 1 euro is totaal geen probleem, wij zijn er voor verzekerd en alle kosten (98%) komen voor de tegenpartij indien de rechter (155 euro) het incasso goed keurt kan de 1 euro exclusief rente jouw makkelijk 200,00 euro kosten. Indien de rechter nee zegt moet ik die 155 euro betalen. De rest is voor de verzekering.
Het opstarten van een incasso komt op dit moment wel regelmatiger voor dan een jaar geleden.

Gesloten