LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkopers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Notebook

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Notebook »

telefonisch verkoper zijn is net zo iets als parkeerbonnenschrijver (agent) zijn...niemand wil het worden en tóch zijn ze er...

Ik stel me ook altijd rare taferelen voor (zieke geest)
Juf tegen iemand uit groep drie: Wat wil jij later worden ?
"telefonisch verkoper bij een call-center, juf !"

Ik ben blij dat je jongensdroom is uitgekomen, maar ik bepaal zelf wel wat ik waar en bij wie aanschaf op het moment dat het mij schikt. Ik heb op mijn werk verplichtingen en als vader enzovoort enzovoort, dus ik zou het lekker vinden om, wat betreft de aanschaf van producten of diensten, vrij te zijn om te kopen waar en vooral WANNEER ik wil. Ondanks de ontactische woordkeuze van sommigen hier, blijft het hun mening hieromtrent. De argumentatie van de call center medewerker "het is legaal" geeft al te kennen dat het inderdaad voor velen niet zeker is of dit legaal is. Vervelend is het zeker. Ik vraag altijd of ze een momentje hebben, zet de telefoon op de speaker, ga verder waar ik mee bezig was, en wacht even af hoe lang ze willen wachten. Er zijn van die verkopers die erg veel geduld hebben en langer dan 5 minuten wachten voordat ze op hangen. Wat ook leuk is als je ze hoort zuchten dat het lang duurt even roepen "ik kom er zo aan" en dan vrolijk weer verder gaan. Ik geef toe dat het eigenlijk erg flauw is, maar we kunnen er thuis altijd smakelijk om lachen.

Qwerty

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Qwerty »

De telemarketeer ligt er ook niet wakker van hoor ;-) Als je niet geeft om de extra bonussen (zoals ik destijds), is het een mooie manier om de avond door te komen, zonder al te veel klanten aan de lijn te hoeven hebben.

Zoals ik al zei: het is ook geen leuk werk (althans dat vond ik) en het was ook niet mijn jongensdroom. Ten eerste omdat ik geen jongen ben, ten tweede heb ik inmiddels al lang een zogenaamde 'echte baan' gevonden hoor. Na mijn studie, die ik onder meer gefinancieerd heb door mijn bijbaantje als telemarketeer!

hans1

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door hans1 »

elkaar bellen lost misschien wel veel op...... :wink:

Matthijs

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Matthijs »

Wat vinden de tegenstanders (en voorstanders ook natuurlijk) van tel. verkoop van het zogenaamde permission marketing?
Eerst gebeld worden om toestemming te vragen en vervolgens toestemming geven om ongeveer 6 x per jaar gebeld worden voor een bepaalde aanbieding van dat bedrijf. Zou je hier wel akkoord voor geven?

Matthijs

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou daar ook niet mee instemmen.
Ik wil NIET gebeld worden voor dergelijke dingen.
Maar een opt-in regeling juich ik van harte toe.
Behalve als er de keuze zou zijn van of de huidige situatie of verplicht 6x per jaar.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 10 Sep 2004 13:48 door Matthijs


--------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden de tegenstanders (en voorstanders ook natuurlijk) van tel. verkoop van het zogenaamde permission marketing?
Eerst gebeld worden om toestemming te vragen en vervolgens toestemming geven om ongeveer 6 x per jaar gebeld worden voor een bepaalde aanbieding van dat bedrijf. Zou je hier wel akkoord voor geven?

Niks ervan!! Helemaal niet bellen, dus ook niet bellen voor toestemming om te mogen bellen!! Voel jij je wel helemaal lekker joh?

Youri

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Youri »

Als ik wat nodig heb dan bel ik zelf wel of ga naar een winkel. Die maloten moeten opzouten met hun gebel!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Onbeschoftheid is in feite helemaal niet nodig vaak volstaat een duidelijke 'Nee'! Mijn werkwijze is krijg ik 'nee', hup doorgaan naar de volgende! Hiermee haal ik meer productie en word ik in feite niet persoonlijk aangevallen. Ik kan ook nog even vermelden dat wij als telefonische verkopers niet lastig vallen! Als men niet bereikt wil worden via deze weg moet men maar een nummervermelding hebben en nummers die afgeschermd zijn niet aannemen! Kans dat men een belangrijk telefoontje laat schieten is aanwezig maar goed, dat is het risico. Tip: 'Nee' is duidelijk genoeg! Want wij hebben allemaal echt wel een vak geleerd! Misschien is dit een tijdelijke baan of iets dergelijks. Keep up the good work all telemarketeers. :wink:

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 11 Sep 2004 16:04 door Gast
Ik kan ook nog even vermelden dat wij als telefonische verkopers niet lastig vallen! Als men niet bereikt wil worden via deze weg moet men maar een nummervermelding hebben en nummers die afgeschermd zijn niet aannemen!
Het moet niet gekker worden zeg? Dus dan moet ik maar niet opnemen? Geeft wel aan wat voor mentaliteit jij hebt.

casatra

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door casatra »

***** wat kunnen sommige mensen zeuren dat ze gebeld worden door telefonische verkopers, ik vind maar gewoon zo als ze niet gebeld willen worden kunnen ze dat toch vriendelijk zeggen en trouwens als je niet gebeld wilt worden haal dan in godsnaam je nummer uit het bestand en neem een anoniem nummer, maar laat de telemarketeers hun werk doen want ze moeten wel het onbeschofde gedrag van klanten aan horen nou en daar wordt je vrolijk van.


cassatra

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 11 Sep 2004 16:44 door Fop-Nel


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het heerlijk om gebeld te worden. Ik ga er altijd diep op in.
Goh, wat ben jij origineel zeg! Je kunt nog niet eens zelf een eigen naam bedenken!! Daarvoor heb je al een andere geregistreerde naam voor nodig om hierop uit te komen!!
Ik hoop voor jou dat je veel gebeld wordt tijdens het eten.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind maar gewoon zo als ze niet gebeld willen worden kunnen ze dat toch vriendelijk zeggen
Vooral als ik voor de 10e keer door hetzelfde bedrijf wordt gebeld.

en trouwens als je niet gebeld wilt worden haal dan in godsnaam je nummer uit het bestand en neem een anoniem nummer
Hoe? De meeste bedrijven doen dit niet als je het vraagt.
Waarom moet ik ik actief worden om af te komen van iets waar ik niet om heb gevraagd?
Waarom moet ik een geheim nummer nemen om van die sukkels af te komen?
Eigenlijk is dus de vraag waarom je de zaken omkeert.
Jij belt mij, wat ik niet wil, dus moet ik actief worden, vind je dat de juiste gang van zaken?
Dan moet ik maar een geheim nummer nemen, anders ben ik vogelvrij?
maar laat de telemarketeers hun werk doen want ze moeten wel het onbeschofde gedrag van klanten aan horen nou en daar wordt je vrolijk van.
En ik word vrolijk van continu die sukkels aan de lijn?
Ons onbeschofte gedrag?
En hun onbeschofte telefoontjes dan?
wat kunnen sommige mensen zeuren dat ze gebeld worden door telefonische verkopers
Wie ben jij om te bepalen waarover ik mag klagen?

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Bovendien maakt een geheim nummer *niets* uit. De belcomputer kiest in het wilde weg nummers, dus ook geheime nummers...

Ik heb een geheim nummer en wordt toch regelmatig gebeld. Als ik dan vraag hoe komen jullie aan dit nummer wordt dan trots verteld dat de belcomputer (oid) dat voor hen doet.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

volstaat een duidelijke 'Nee'! Mijn werkwijze is krijg ik 'nee', hup doorgaan naar de volgende! Hiermee haal ik meer productie en word ik in feite niet persoonlijk aangevallen. ........ Tip: 'Nee' is duidelijk genoeg!
Heb ik ook een tijdje geprobeerd: NEE zeggen. Maar helaas, dan is het toch vaak: echt niet, waarom niet, mag ik het nog even uitleggen, weet u het zeker? Dom, dom, dom, kost alleen maar tijd en uiteindelijk zeg ik toch nee. En dus heeft de telemarketeer weer tijd verpest.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Bovendien maakt een geheim nummer *niets* uit. De belcomputer kiest in het wilde weg nummers, dus ook geheime nummers...
Wat u zegt klopt niet. Een bedrijf levert een bestand met records aan een call center, en deze worden gebeld. Dit zijn bestaande nummers. De computer maakt dus zelf geen nummers.
De reden dat er ook naar geheime nummers wordt gebeld is dat men vaak hun nummers noteren bij bijvoorbeeld het grote A merken onderzoek. Als ze dan aankruisen interesse te hebben in telefonie, wordt hun telefoonnummer weer doorverkocht aan telecom bedrijven, etc.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

De computer maakt dus zelf geen nummers.
Uiteraard staat dit weer nergens, maar dat is ook niet nodig voor een telefonische verkoper.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Beste gast van 17:35,

Volgens de gast waarop ik reageerde kan haar nummer nergens bekend zijn, want hij/zij heeft een geheimnummer. Toch wordt hij/zij gebeld want de computer selecteerd in het wilde weg nummers. Dan zit er maar een ding op: de computer moet die nummers zelf verzinnen volgens die gast.

Nee, het staat er inderdaad niet, maar met een beetje logisch denken haal je dat er wel uit. Voordat u zomaar gaat reageren op een forum, zou het handig zijn als u een beetje na zou denken. :wink:

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, een beetje nadenken helpt.
Dat waren 2 verschillende gasten.

Vaagje

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Vaagje »

Wat een reacties allemaal op mijn stelling. Ik ben blij dat jullie allemaal gereageerd hebben.
Het feit blijft dat wij gebruik maken van telefoonnummers en andere informatie die door onze potentiele klanten vrijwillig zijn afgegeven.
Het is dus in feite eigen schuld dikke bult als ik u opbel rond etenstijd.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Het feit blijft dat wij gebruik maken van telefoonnummers en andere informatie die door onze potentiele klanten vrijwillig zijn afgegeven.
Het is dus in feite eigen schuld dikke bult als ik u opbel rond etenstijd.
Dat is je reinste onzin!!! Ik geef NOOIT mijn telf.nr. vrijwillig!!!!
Jullie plukken dus die nummers ergens vandaan. Niks geen eigen schuld dikke bult. Gewoon telefoonterreur, dat is het!

Gesloten