Net zo als u het recht heeft om iedereen te bellen die het telefoonboek staat, hebben bedrijven dat ook. Zolang het nog niet door de wet verboden wordt kunt u klagen wat u wilt, maar zal het toch niet ophouden
Dan zie ik ook geen reden om op te houden met onbeschot te zijn.
Ik kan me nauwlijks voorstellen dat je je in elke winkel aan het orienteren bent. Op zondagmiddag winkeltje in winkeltje uit, lekker orienteren?
Ik heb verder niets tegen aardige mensen hoor!!!
Matthijs
MOGELIJK......Matthijs!!! MOGELIJK oriënteren...Matthijs. DAT staat er.
JIJ draait de dingen naar je hand en brengt dat als een feit wat iemand gezegd heeft. Goed lezen en luis-te-ren, Matthijs!!! Schijnt een typisch kwaaltje te zijn van verkopers...
Matthijs, laat maar. Ik weer precies wat je bedoelt. Ik ben zelf ook verkoper. Dit is het soort mensen dat met veel poeha de winkel in komt, de meest beschamende vragen en eisen stelt, waar tegen je minstens zes keer zegt dat het om een jaar contract gaat, en dan na twee maanden terug komen om het contract op te zeggen. Als je dan zegt dat het niet gaat en dat je dat ook vermeld hebt+ het staat in de algemene voorwaarden, dan wordt er gezegd dat je het niet uitgelegd hebt en dat je een slechte verkoper bent. En vervolgens gaan ze hier uit zitten huilen op trosradar.
Ik kan me nauwlijks voorstellen dat je je in elke winkel aan het orienteren bent. Op zondagmiddag winkeltje in winkeltje uit, lekker orienteren?
Jij moet eens naar Turkije of Tunesië bijvoorbeeld op vakantie gaan en lekker lopen te kuieren. Zelfde effect als die telefonische verkopers hier, maar dan nog een tikkeltje erger (vind ik).
Jij gaat daar als ex-verkoper van een winkel natuurlijk graag door een winkelstraat lopen en heb daar alle begrip voor. En maar blijven glimlachen, het is tenslotte maar voor 15 dagen ofzo.
Hahaha, idd een kwaaltje van verkopers.....
Dus als ik het goed begrijp ben je jezelf in sommige winkels aan het orienteren en in andere loop je zomaar even naar binnen. Hier ben je dan dus niet aan het orienteren en zul je hoogst waarschijnlijk toch door een verkoper worden aangesproken. Wat doe je?
Ik begrijp je punt wel, maar snap je ook wat ik duidelijk probeer te maken?
Snap niet goed wat dit met telefonische verkoop te maken heeft die winkelmensen met veel poeha.
Omdat ik ook met heel veel plezier in een CC (callcenter) heb gewerkt.
Ik heb het dus beide meegemaakt. Ik denk dat ongeveer 50% van de mensen die je belt "niet netjes" (omschrijf ik dit goed) reageren. Deze 50% zullen ongetwijfeld ook in een winkel komen om te orienteren of gewoon zomaar. Feit is dat die mensen dan anders reageren, vraag is waarom?
Matthijs
ps; zou fijn zijn als iedereen een naam gebruikt, na een aantal posts zie je dat sommige zaken verkeerd geintepreteerd worden, vooral "Gast" heeft daar last van
Dus als ik het goed begrijp ben je jezelf in sommige winkels aan het orienteren en in andere loop je zomaar even naar binnen. Hier ben je dan dus niet aan het orienteren en zul je hoogst waarschijnlijk toch door een verkoper worden aangesproken. Wat doe je?
Waar het om draait Matthijs is dat IK degene ben die bepaalt of ik mogelijk ergens geïntereseerd ben en ergens op afstap en op welk tijdstip (uiteraard tijdens openingstijden). Maar het kan ook zo zijn dat ik zomaar wat rondkijk.
Bij telefonische verkoop bepaalt een ander dat ik geïnteresseerd moet raken van hetgeen die ander te melden, aan te bieden heeft en dan vooral op een tijdstip wat IK hinderlijk vind.
Dat is een groot verschil.
Wat dat betreft kan ik me een beetje vinden in het verhaal van gast die het over Turkije en Tunesië heeft.
ps; zou fijn zijn als iedereen een naam gebruikt, na een aantal posts zie je dat sommige zaken verkeerd geintepreteerd worden, vooral "Gast" heeft daar last van
Matthijs je quote zelf een stukje van ene gast 15:57 en reageert daarop alsof jij het geschreven hebt.
Reageer je dan zelf ook de ene keer als Matthijs en andere keer als gast?
En wat zegt de naam Matthijs nu? Die kan ik ook gebruiken, maar dan wordt het nog erger verwarrend. Ik vind G. Ast een prima naam, maar schrijf het vaak uit luiïgheid aan elkaar tot Gast.
Omdat ik ook met heel veel plezier in een CC (callcenter) heb gewerkt.
Ik heb het dus beide meegemaakt. Ik denk dat ongeveer 50% van de mensen die je belt "niet netjes" (omschrijf ik dit goed) reageren.
Matthijs, wanneer dringt het tot jou door dat deze 50% het niet netjes vindt gestoord te worden door telefonische verkopers?
Waar het om draait Matthijs is dat IK degene ben die bepaalt of ik mogelijk ergens geïntereseerd ben en ergens op afstap en op welk tijdstip (uiteraard tijdens openingstijden). Maar het kan ook zo zijn dat ik zomaar wat rondkijk
Precies, en als je zomaar wat rond kijkt zeg je dat ook op die manier tegen de verkoper, dat kan dan aan de telefoon toch ook?
.
Bij telefonische verkoop bepaalt een ander dat ik geïnteresseerd moet raken van hetgeen die ander te melden, aan te bieden heeft en dan vooral op een tijdstip wat IK hinderlijk vind.
Dat is een groot verschil.
Daar draait uiteindelijk natuurlijk de hele discussie om. Er wordt idd niet gebeld op een tijdstip (GTST????) wat gewenst is. Bij de meeste komt het nooit uit. Geeft ook niet natuurlijk....
Maar wat ik dus niet snap is dat er dan mensen zijn die dan echt onbehoorlijk reageren!!!
We zijn allemaal volwassen mensen en kunnen toch normaal blijven doen net als op dit forum. We hebben allemaal een eigen mening en we kunnen die toch uiten zonder te schreeuwen en zonder emmers stront te gooien?!?
En ik ga ook zeker niet vertellen hoe iemand MOET reageren aan de telefoon. Ik vraag me alleen af waarom mensen zo reageren en waarom dat dit dan anders is in vergelijking met face to face verkopen/benaderen.
Maar het punt van de meeste gasten hier is duidelijk hoor!
Leuke discussie en have fun met het afpoeieren van al die mensen die je weer gaan bellen om erachter te komen bij welke 50% je hoort.
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als na 1 maal het afgelopen zou zijn.
Helaas word ik herhaaldelijk gebeld door bedrijven, aangesloten bij DSMC of hoe die toko dan ook heet, en zeg ik elke keer gene interesse en haal me van de lijst.
Een maand later hangt hetzelfde bedrijf aan de lijn.
De eerste paar bedrijven ben je aardig, daarna kap je het direct af en tenslotte wordt je een lompe, botte l*u*l aan de telefoon.
Matthijs, bestaat er dan ook zoiets als een Ja/Nee en Nee/nee sticker voor de telefoon? Men blijft maar mensen volproppen met boodschappen waar niet om gevraagd wordt. Daarom worden mensen bot aan de telefoon en niet in de winkel.
Nogmaals de mensen die je in de winkel aantreft hebben daar ZELF voor gekozen. Bij telefonische verkoop worden we GEDWONGEN.
En dat zijn de mensen een beetje spuugzat aan het worden.
Volgens mij wordt er van uitgegaan dat deze benadering uiteindelijk opleverd dat mensen door hun knieën gaan. En van die score leven de telefonische verkopers. Volgens mij moet je als verkoper achter een product kunnen staan, maar als je vandaag pensioenen aan de man moet brengen en morgen kaasblokjes die jaren goed blijven (voorbeeld) dan gaat het puur om de "zogenaamde klant" zover te krijgen dat hij/zij dat product afneemt.