LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonterreur.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
doveoren

Telefoonterreur.

Ongelezen bericht door doveoren »

Tegen ongewenste reclamefolders kent men in Nederland de NEE-sticker.
Hebben we ook zoiets tegen ongewenste telefoonterreur :?:
Ik wordt zo langzamerhand stik sjagerijnig :twisted: van al die telefoontjes die ik krijg, met ellenlange verhalen, verkoop van kranten tot onderbroeken en vragen over mijn financiele toestand. Er gaat geen week voorbij of ze moeten me weer hebben. IK WIL DIT NIET. Ben heel lang geduldig en netjes gebleven maar zodra ik nu de telefoon opneem en ik hoor weer een zeur hang ik stantepede op.

Kunnen we hier niet iets op verzinnen. Aangeven dat we van dergelijke telefonische oproepen gespaard willlen blijven :?:
Wie heeft de oplossing :(

Gast

Re: Telefoonterreur.

Ongelezen bericht door Gast »

Geheim nummer nemen, geen vermelding in wat voor gids dan ook!!!! Waarom zou je eigenlijk?
Ik word nooit gebeld door van die z eikbedrijven

tlefoonterreur

Ongelezen bericht door tlefoonterreur »

meld je aan bij www.infofilter.nl is handig word je adres en telefoonnummer voor 5 jaar geblokkeert voor dir soort terreur. succes

Highway 401

Ongelezen bericht door Highway 401 »

En.....erg handig is een telefoon met nummerherkenning.
Deze callcenters bellen altijd met 000000 of *******
Als dus bij mij 's avond tussen 18.00 uur en 21.00 uur de
telefoon gaat laat ik um dus gewoon rinkelen.

Gast

gewoon 3x zeggen wat zegt UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU?????????????????????????????????

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

nou als ze mij bellen en ze zeggen mogen we u wat vragen zeg ik meestal nee als ik geen zin erin heb
nou dan ben je dr ook vanaf 9 van de 10 keer

roeli

Ongelezen bericht door roeli »

inderdaad gewoon bij de eerste woorden neerleggen...pats boem...

:D

Klazien2

Ongelezen bericht door Klazien2 »

Ik werk bij een call center en ik moet zeggen dat mensen mij soms onbeschoft behandelen.
Deze telefoon nummers zijn vrijelijk verkrijgbaar en u kunt mijn bedrijf daarvoor niet aansprakelijk stellen.
Ongevoor 15% van de mensen koopt daadwerkelijk onze producten.

U kunt zich voorstellen dat het een lucratieve business is.

Groetjes,
Klazien

roeli

Ongelezen bericht door roeli »

Klazien van jouw standpunt uit snap ik het best. En ook als je zit te bellen om dit werk te doen zal het niet altijd leuk zijn om inderdaad dan Pat Boem te horen.
Maar er zijn me erge dwingelandjes bij hoor...en juist die verpesten het voor de goede callcentremedewerkers.
Dus juist voor diegene die TE FEL zijn en zich als pitbulls in je vastbijten per telefoon die hebben het voor ons als "lastiggevallenen"verpest.
Onze telefoonnummers zijn gekocht meestal, dus daar sta ik buiten. En heb er geen zin in.
Dus dan gewoon even de reatie: en nu even niet......

Sorry voor jou, veel succes, maar liever niet bij mij....

:!:

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Tsja ach, het kost hen geld niet mij. Meestal neem ik op, zeg mijn naam en leg dan de hoorn naast het toestel en ga door met waar ik mee bezig was. Laat ze maar kletsen het kost mij geen cent. Meestal zijn ze na een minuut of 10 wel weg.

Gast

Wat ik vaak doe, is de boel omdraaien. Op een gegeven moment vraag ik: mag ik U een vraag stellen? Dan vraag ik ze naar hun schoenmaat, gewicht, lengte, kleur sokken, en wat ze vandaag gegeten hebben.

Niet aardig, misschien, maar ik houd het netjes (stel geen intiemere vragen dan de kleur van hun sokken....)

Meestal haken ze na de tweede vraag al af. Jammer, wie weet, had het best een leuk gesprek kunnen worden.

Gast

Agressieve verkoopmethoden zoals herhaaldelijk indringend opbellen, worden verboden in de hele Europese Unie. Het Europees Parlement heeft hiertoe donderdag een voorstel van de Europese Commissie aangenomen, in samenspraak met de EU-landen.

Het parlement heeft de verboden nog iets aangescherpt voor kinderreclame. Tv-spotjes of advertenties mogen kinderen niet langer rechtstreeks aanzetten om iets te kopen, bijvoorbeeld door de zin 'koop dit nu'. Een verbod op 'vraag je mama dit te kopen' was al eerder in het voorstel opgenomen.

"Een prima regeling", reageerde CDA-europarlementariër Bert Doorn. Hij vindt het vooral goed dat de verkoopregels in heel Europa hetzelfde worden. "Het rare Duitse verbod op 'twee halen en één betalen' verdwijnt dan gelukkig ook".

bron: http://www.nu.nl/news/487754/30/Europa_ ... ieken.html

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Klazien2: Je snapt toch wel dat wanneer je ongevraagd gebeld word dit niet altijd gewaardeerd word? Of het nummer nu wel of niet vrijlijk te verkrijgen is, maakt niets uit.... Ik kan ook het telefoonboek pakken en willekeurig mensen opbellen met vragen, wil nog niet zeggen dat men dat maar moet accepteren.

Als je ongevraagd mensen belt dan weet je dat je dat soort reacties kan verwacten. Als je dat niet prettig vind, dan zit je in het verkeerde beroep.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Goed bedoeld hoor, alle tips om er minder last van te hebben.
Maar ik heb er niet om gevraagd om gebeld te worden en wil dit ook niet. En ik ga geen moeite doen om ergens van af te komen waar ik in de eerste plaats nooit om gevraagd heb.
Jij wil me bellen? Zorg maar te voren dat ik toestemming geef, dan ben ik vriendelijk.
Heb je deze toestemming niet? Ja, dan krijg je de wind van voren.

Gast

OKKIE, :roll: TELEFOONTERREUR KUN JE HEBBEN DOOR CALLCENTERS OF BEDRIJVEN DIE WAT GRAAG HUN SPULLEN KWIJT WILLEN ZOALS VERZEKERINGEN ENZ.
MAAR JE KUNT OOK TELEFOONTERREUR HEBBEN IN DE VORM VAN WACHTEN,WACHTEN EN NOG EENS WACHTEN EN NU KOMT HET, ZE DRUKKEN JE OOK NOG EENS EEN GEZELLIG MUZIEKJE VOOR JE SNUIT lees OOR WAAR JE HELEMAAL NIET OP GESTELD BENT.
GROETJES OKKIE.

Klazien2

Ja inderdaad, er zijn wel eens mensen die mij op een onbeschofte manier behandelen.
Die bel ik meestal terug onder etenstijd de volgende dag...hihihi

Al met al spreek ik heel vaak lieve mensen en dat spreekt mij zo aan op mijn werk.

Gast

Klazien, ik ben van mening dat mensen van een callcenter mij op een onbeschofte manier behandelen.
Zij storen mij namelijk moedwillig in mijn vrije tijd terwijl ik er niet om gevraagd heb.
Wanneer ik een verzekering of iets dergelijks wil neem ik zelf wel contact met de bedrijven op.
Zij hoeven daarvoor geen contact met mij op te nemen, ongevraagd.
Dus wie is er nu onbeschoft?

Gast

klazien die mensen ongevraagd bellen dat is onbeschoft en uit je
reactie van dan zal ik ze wel onder het eten bellen blijkt dat je
nog ongemanierd bent ook leuke "meid" ben jij .

Klazien2

De mensen die gebeld worden via ons hebben vrijwillig hun telefoonnummer afgegeven aan een derde.
Dat betekent dat je gegevens in een databank terecht komen en dat je gebeld kunt worden.
Een advies aan iedereen, neem een geheim nummer en vertel dit aan niemand.

Als ik iemand bel en die heeft geen interesse dan hangen we gewoon op en gaan niet door met zagen. Even goede vrienden.
Maar als ik zeer onbeschoft te woord word gestaan nou dan hebben we de poppen aan het dansen.
Deze nummers worden op een informele lijst gezet en op onmogelijke tijden gebeld.(zoals etenstijd of 21:45h)

Groetjes,
Klazientje

Gast

En dat is dus ZEER onbeschoft, Klazien.
Maar ja, dat krijg je wanneer je ook voor zo'n carriere kiest.
Fatsoenlijke mensen willen mensen niet eens ongevraagd lastig vallen.
Dus ga dan niet piepen wanneer je zelf behandeld wordt op de manier dat je andere ook behandeld.

En nee, met aanvragen van een telefoonnummer heeft niemand mij gevraagd of callcenters mijn nummer mochten gaan bellen om prullaria van allerhande bedrijven aan te bieden, dus ik heb nooit toestemming gegeven om mij te bellen en toch gebeurd het.
Dus niks vrijwillig je nummer gegeven.
Jullie gaan er gewoon vanuit dat je die nummers vrij kan bellen.
Onbeschoft stuk v r e t e n.

Gesloten