Ik ben nieuw en dit is mijn eerste post.
Ongeveer 2 jaar geleden veranderde TNT post mijn standaard postkantoor. Ik woon in Utrecht stad op postcode 3582CT.
Mijn straat: de Krommerijn eindigt op het kruispunt van het Ledig Erf, hier zit 'ons' postkantoor. Dat is welgeteld 300 stappen van mijn huis want ik woon aan het begin van de Krommerijn.
Aangezien ik regelmatig dingen bestel via internet kreeg ik ook regelmatig pakketjes bezorgt, ophalen is dan 5 minuten lopen want het zit letterlijk aan de overkant.
2 jaar geleden moest ik opeens naar de Maliebaan, een nieuw kantoor net geopend. Ok, kan gebeuren, wel lastig want het is 3.5km verderop en met de auto in de stad nog verder want je moet omrijden.
Het blijkt echter niet om iets tijdelijks te gaan maar het is structureel.. Iemand heeft blikbaar gedacht dat de Maliebaan 50 3582 CS dichterbij is ten opzichte van de Krommerijn 3582 CT dan het kantoor op de Oude Gracht 427, 3511 PJ.
Helaas zitten postcodes zo niet in elkaar..
![Afbeelding](http://image.bayimg.com/gahbcaabe.jpg)
De punt is de Oude Gracht en de X is mijn huis.
Of hier: 1 postkantoor, 2 mijn woning en 3 is de Maliebaan.
![Afbeelding](http://image.bayimg.com/gahbeaabe.jpg)
Eerst vraag je natuurlijk bij het postkantoor of er iets fout is gegaan, nee het is veranderd zegt de eigenaar. Hij kreeg er veel klachten over..
Goed, ik bellen met TNT, diverse keren, telkens hetzelfde antwoord: 'mijn postcode valt onder een ander logistiek gebied'.
Maar waarom dan?? Het was eerst correct ingedeeld, er wordt eenpostkantoor verplaatst van de Burgermeester Reigerstraat naar de Maliebaan en vervolgens gooit iemand die niet weet hoe postcodes werken de boel om?
Tevens krijg ik steeds te horen 'kan niet omgezet worden', kan niet? wil niet.. want het was ooit wel goed.. Is het weer zoiets wat een manager heeft geregeld 'in het kader van de efficieny' om zichzelf te bewijzen en vervolgens weigert om weer recht te breien als het niet helemaal correct lijkt te verlopen??
Enfin, ik heb geschreven naar de klantenservice van TNT en die konden niets. Dus ik schreef ter attentie van de directie van TNT: bericht terug van de klantenservice, zelfde brief als eerder.. Ik schrijf nogmaals naar de klantenservice met een copie van mijn bericht aan de directie met het verzoek aan de klantenservice om de brief te bezorgen bij de directie. Daar kreeg ik een bevestiging van en dat was 3 maanden geleden.
Tjsa, drukke mensen de directieleden..
In de tussentijd nog met ene mevrouw M. Remeijnse van de OPTA gesproken en gemailed. Ik vond dat wat overdreven dat de OPTA zich hiermee bezig wilde houden maar zij zei dat ze wel wilde informeren. Helaas was het in de vakantietijd en kon het wel even duren.
Tjsa, ondanks een enkel mailtje niets meer vernomen. Ik kreeg wel bericht terug van ene mw L. Van den Berg dat de OPTA zich niet met dit soort zaken bezig houdt en dat mijn postcode in een ander logistiek gebied bevind (maar dat wist ik al van TNT klantenservice..).
Ook nog een keer gesproken met een journalist van het AD, die vond het ok om er een grappig stukje te schrijven:
![Afbeelding](http://image.bayimg.com/gahboaabe.jpg)
Ik wil Tros Radar nog wel eens bellen, ik heb nog enkele mogelijkheden maar het begint een beetje op te drogen..
![Crying or Very sad :cry:](./../images/smilies/icon_cry.gif)
Ik denk eraan om maar een webpage op te zetten.
TNT verliest geld? Misschien komt dat door inefficient werken..