LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC belazert de boel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

UPC belazert de boel

Ongelezen bericht door Gast »

Wat mij opgevallen is, is dat die UPC telkens als ze mij een factuur toesturen voor radio/t.v. zij bij het kabel-abonnement extra kosten in rekening brengen voor het toesturen van een acceptgiro, die extra kosten van € 0,84 tellen ze op bij het kabel-abonnement, daarover brengen ze dan de 19% btw in rekening, als dat niet de boel belazeren is, dan weet ik het ook niet meer.
Uiteraard trek ik dit van het bedrag af wat zij bij mij in rekening brengen en pas de btw aan, maar ik bedoel maar.
Wat een stelletje laaielichters zijn dat.

karr-2

Re: UPC belazert de boel

Ongelezen bericht door karr-2 »

Voor het toezenden van een acceptgiro (een systeem uit de middeleeuwen zo langzamerand) betaal je altijd extra. Het kost meer moeite, je bent een van de weinigen die het nog wil en dus moet je er voor betalen.

Zelfs als je het bedrag elke maand in mindering brengt, zal het je niets helpen. Grote kans dat binnenkort een keer de deurwaarder op de stoep staat omdat je een betalingsachterstand hebt.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou ik ben weer bezig terug naar de middeleeuwen te gaan.
Trek al mijn automatische betalingen weer in want het
is gewoon en troep geworden .
Rek. die niet kloppen en maar geld afhalen en de elende die
je hebt voordar het weer teruggeboekt is en alles weer ok is.
Doe weer net als in de middeleeuwen internet bankieren heb
alles weer in eigen hand en die extra kosten die je dan hebt
besparen me een hoop elende.

Gast

Geplaatst op 09 Okt 2005 15:58 door karr-2

--------------------------------------------------------------------------------

Voor het toezenden van een acceptgiro (een systeem uit de middeleeuwen zo langzamerand) betaal je altijd extra. Het kost meer moeite, je bent een van de weinigen die het nog wil en dus moet je er voor betalen.

Zelfs als je het bedrag elke maand in mindering brengt, zal het je niets helpen. Grote kans dat binnenkort een keer de deurwaarder op de stoep staat omdat je een betalingsachterstand hebt.
Ten eerste vraag ik niet om een acceptgirokaart, ten tweede behoord een bedrijf de kosten voor een acceptgiro niet op te tellen bij het abonnementsgeld en daarna nogeens btw overheen te doen; dat is je reinste diefstal en ten derde, laat die deurwaarder maar komen, daar lig ik niet wakker van, wat die UPC doet is tegen de wet.
Natuurlijk je mag extra kosten inrekening brengen bij de klant voor het gebruik van een acceptgirokaart, maar je mag dit nooit en te nimmer bij abonnementsgeld optellen en dan nogeens btw er overheen doen.
Dat UPC een grote rotzooi is weet ik, maar ook nog grote oplichters, dat slaat werkelijk alles.
Laatst gewijzigd door Gast op 09 okt 2005 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Geplaatst op 09 Okt 2005 16:38 door bot321

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik ben weer bezig terug naar de middeleeuwen te gaan.
Trek al mijn automatische betalingen weer in want het
is gewoon en troep geworden .
Rek. die niet kloppen en maar geld afhalen en de elende die
je hebt voordar het weer teruggeboekt is en alles weer ok is.
Doe weer net als in de middeleeuwen internet bankieren heb
alles weer in eigen hand en die extra kosten die je dan hebt
besparen me een hoop elende.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik had net zoals jij automatische betaling, maar die oplichters maken er gewoon wat jij ook al zei, een rotzooitje van.
Als je een betaling doet en je vermeld geen betalingskenmerk dan behoef je die extra kosten voor het gebruik van een ac. niet te betalen.

Talletje

Ongelezen bericht door Talletje »

Als jij een rekening naar iemand stuurt breng je daar toch ook kosten voor in rekening?

39 cent voor een postzegel en de overige 61 cent ( ja het is precies 1 euro incl BTW ) voor het papier en de mensen die de dingen inpakken..

Voor niets gaat de zon op hoor!! ;)

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Voor niets gaat de zon op hoor!!, en ook weer onder :D

Gast

Geplaatst op 13 Okt 2005 21:47 door Talletje

Als jij een rekening naar iemand stuurt breng je daar toch ook kosten voor in rekening?

39 cent voor een postzegel en de overige 61 cent ( ja het is precies 1 euro incl BTW ) voor het papier en de mensen die de dingen inpakken..
Onzin! Als ik een leverancier zou zijn en de klant zou iets bij mij bestellen, dan doe ik de klant een factuur toekomen, zou ik een ac erbij doen en de klant maakt daar gebruik van, kijk dat word wat anders, immers voor het gebruik van een ac., waarbij je de betalingskenmerk moet vermelden, de banken rekenen daar geld voor, maar als een klant het bedrag aan mij overmaakt zonder het betalingskenmerk, dan behoef ik ook geen extra kosten te maken, immers in mijn computer kan ik ook de gegevens van de klant terugvinden zonder betalingskenmerk.
In het geval van die UPC, ik zei het reeds al, ik vraag niet om een ac. en vermeld zo en zo al geen betalingskenmerk, dus behoef ik het ook niet te betalen.
Laten we even voorop stellen dat die UPC zo en zo al te duur is met zijn kabel-abonnement, dan nogeens die extra kosten voor het gebruik van een ac. optellen bij het abo-geld vervolgens nogeens de btw er over, is je reinste oplichterij.
Wat die UPC flikt is zuiver de mensen hun geld uit de zakken willen kloppen.

Gesloten