LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Neuzenvreugdin

Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Neuzenvreugdin »

Albert Heijn probeert door d.m.v. de Hamsterweken de aandacht af te leiden van stiekeme en slinkse prijsverhogingen

Onderstaand een voorbeeld van waarover wij bij Albert geklaagd hebben, men kon er geen duidelijk antwoord op geven en verwees ons naar de klanterservice van Albert Heijn, waarvan wij tot op heden geen antwoord hebben ontvangen.

"Gesneden Ossenworst ging in korte tijd van Euro 1,19 via 1,31 naar nu 1,58, het percentage hebben wij maar even niet uitgerekend, maar het is niet weinig.

Gesneden Runderrookvlees was eerst enige Eurocenten in prijs verlaagd, dat werd destijds met veel tam-tam en stickers op de verpakking aangekondigd, nu bemerken wij dat de prijs hiervan van Euro 1,75 per ons is opgeschroefd tot 1,93. De kwaliteit hiervan vonden wij vaak al beneden de maat van wat je van goed runderrookvlees mag verwachten, nu de prijs ook nog verhoogd is, zullen wij dit niet meer bestellen.

Gesneden Corned Beef is in prijs verhoogd van Euro 0,84 naar 0,99 per ons, eveneens een forse prijsverhoging.

Ongetwijfeld zullen er nog meer prijsverhogingen zijn bij de vleeswaren, wij hebben er geen zin in om alles na te checken, maar dit waren zaken die ons gelijk opvielen."

Wie heeft dezelfde ervaringen?

met vriendelijke groeten,

Neuzenvreugdin

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Sja.... »

Sja....

Ook ik kom regelmatig thuis van boodschappen doen bij de AH, met een tas vol 'aanbiedingen'...

Zo waren laatst de blikken kattenvoer (AH merk) in de aanbieding 5 stuks voor €2.00 Geen geld :!: (dacht ik)

Thuis aangekomen zag ik nog een blikje van de euro shopper staan (ook gekocht bij de AH voor €0.29) :?

Even rekenen ... :oops:

Sja...

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

het is algemeen bekend dat de albert heijn wat duurder is dan andere supermarkten, maar ben het met je eens dat het zo wel slinks is, dat hebben ze vast afgekeken van pampers, die hebben een geld terug actie van 2,50 per pak maar ondertussen verkleinen ze het pak dus minder luiers en de prijs is amper verlaagd!

w@jes!

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door w@jes! »

het was me nog niet eerder opgevallen maar volgens de kassiere is de prijs van de AH draagtas (plastic) al enkele weken geleden met 25% verhoogd. het tasje was al niet goedkoop €0.16 maar kost nu €0.20. schande!

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

de heffing is een milieuheffing

rikkie69

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door rikkie69 »

Wat een aanstellerij! Je kunt je overal wel druk om maken,wat let je om naar een andere supermarkt te gaan?

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is een opmerking die kant noch wal raakt en niet terzake doet. Punt van discussie is de handelwijze van de supermarkten met dit soort absurde prijsstigingen die niet anders te verkaren zijn dan pure zakkenvullerij en misbruik van de euro.

Ik zou eens een onderzoek willen zien hoeveel producten er inmiddels zijn waar het gulden teken door het euro teken is vervangen. Wellicht een leuke voor Radar.

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou eens een onderzoek willen zien hoeveel producten er inmiddels zijn waar het gulden teken door het euro teken is vervangen. Wellicht een leuke voor Radar.
GAAAAAAAAAAAAAAP

daar zijn onderzoeken naar gedaan en de prijzen in de supermarktern zijn gelijk gebleven.

Horeca is gestegen en lasten van de overheid. boodschappen zijn niet exeptioneel duurder geworden.

Omdat het dus slecht een gevoel is en bovendien ge **** zal Radar er vast geen aandacht aan besteden.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat die prijsstijgingen gevoelens zijn en zo dat geloof ik wel, maar hoeveel toeslagen en belastingen betalen we inmiddels vanwege het milieu. Extra betalen voor een plastic tasje, extra betalen voor je stroom en je water en dat alles voor het milieu ?

Ik denk dat er eens een einde moet komen aan de terreur van het milieu en het leegpersen van mensen voor het milieu.

prijsbewust

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door prijsbewust »

Ga eens vaker bij Aldi of Lidl kopen, wil niet zeggen dat alle producten goed zijn, ook vaak kwestie van smaak.
Maar scheelt toch beduidend veel qua prijs, kunnen huismerken niet aan tippen bij AH of andere zaken.
[/i]

Knipoog

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Knipoog »

Ik ben het eindelijk een keer eens met Karr-2. Zo is het wel! Overal voor betalen, maar wat krijgen we er voor terug? Nog meer verhogingen.

Neuzenvreugdin

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Neuzenvreugdin »

De AH is de supermarkt bij mij op de hoek, door mijn overgewicht ben ik niet in staat verder te lopen dan deze supermarkt.
:cry:

Aso

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Aso »

Dan moet je eens wat minder patat vreten!

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

of juist wel een supermarkt verderop nemen, moet je lopen en omdat je alles terug moet sjouwenm neem je niet te veel mee

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik neem aan dat ze zelf niet om haar overgewicht gevraagd heeft, dus deze antwoorden hebben geen enkele functie.

Feit is dat we steeds meer betalen voor allerlei onduidelijke toeslagen en belastingen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door S. »

Albert Heijn probeert door d.m.v. de Hamsterweken de aandacht af te leiden van stiekeme en slinkse prijsverhogingen
Dit is een veelgebruikte methode in allerlei winkels. Om korting te kunnen weggeven moet de winkelier eerst de prijzen verhogen.
Volgens het principe: de ene hand geeft, de andere neemt. :wink:

S.

Willem-Piet

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Willem-Piet »

Dat principe heet bij AH een eiland van verlies in een zee van winst!!

Mensen moeten niet zo zeuren over de prijs bij de AH: ga dan naar een andere winkel. Iedereen kan naar een andere winkel gaan.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door S. »

Dat principe heet bij AH een eiland van verlies in een zee van winst!!
Die kende ik nog niet. :D

Maar kan me niet voorstellen dat AH geen omzet maakt met die hamstertoestanden; aangezien die aktie al een tijdje loopt, wegens goed succes, lijkt me.

S.

Gast

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Gast »

Mij was het helaas al eerder opgevallen, jammer dat er hier in de buurt geen DvdB is door de criminaliteit, en de lidl/aldi is toch wel 20 minuutjes fietsen.

Het feit is dat het er langzaam insluipt, alsof de mensen er geen erg in hebben maar mensen met de smalle beurs net als ik merken dat direct!!!

designfreak1
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jun 2005 19:09

Re: Verkapte prijstijgingen bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door designfreak1 »

Als ex-AH weknemer kan ik zeggen dat AH inderdaad regelmatig prijsverhogingen c.q. verlagingen in het assortiment heeft. Deze schommelingen komen vooral door de verkrijgbaarheid van het artikel (ingrediënt duurder- produkt duurder), prijsonderhandelingen met fabrikanten en kwantumkortingen bij een grote inkoop.

De marges van de AH zijn door de prijsverlagingen kleiner geworden, maar ze worden terug gewonnen door bezuigingen op personeel (liever 15/16 jarigen dan 19/20 jarigen), minder of niet uitbetaalde pauzes en vermindering van het aantal uren van dure werknemers. Tevens wordt er efficienter ingekocht en worden personeelsleden strenger afgerekend op inschattingsfouten.
Door de vergroting van hun marktaandeel en deze bezuigingen worden de effecten van de prijsverlagingen opgeheven en draaien ze weer winst.

Gesloten