| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorrijkosten
-
Mountains
Voorrijkosten
Geachte Radar-redactie,
Vorige week is onze condensdroger gerepareerd. Deze reparatie bestond uit het verwisselen van een condensator.
de reparateur woont in hetzelfde dorp als ons.
Toch moest ik voor die ene kilometer 25 euro voorrijkosten betalen !!!!
Onze vraag is nu : moet er bij zulke korte afstand zoveel voorrijkosten betaald worden ? Waarop is zo'n bedrag gebaseerd ?
Trouwens we zijn er al jaren klant. Moet steeds maar deze kosten betaald worden ? Ze\zijn nog nooit voor niks gekomen.
We zijn echt terleurgesteld om zo met je ( vaste) klanten om te gaan.
Gaarne reactie .
B.v.d. Piet Bergs.
Vorige week is onze condensdroger gerepareerd. Deze reparatie bestond uit het verwisselen van een condensator.
de reparateur woont in hetzelfde dorp als ons.
Toch moest ik voor die ene kilometer 25 euro voorrijkosten betalen !!!!
Onze vraag is nu : moet er bij zulke korte afstand zoveel voorrijkosten betaald worden ? Waarop is zo'n bedrag gebaseerd ?
Trouwens we zijn er al jaren klant. Moet steeds maar deze kosten betaald worden ? Ze\zijn nog nooit voor niks gekomen.
We zijn echt terleurgesteld om zo met je ( vaste) klanten om te gaan.
Gaarne reactie .
B.v.d. Piet Bergs.
-
Gast
Re: Voorrijkosten
Wa biok niak Intense study of the Bible will keep any writer from being vulgar, in point of style.,
The body is most fully developed [at] from thirty to thirty-five years of age, the mind at about forty-nine.,
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter.,
The world is his, who has money to go over it,
Freedom exists only with power.,
Man can no longer live for himself alone. We must realize that all life is valuable and that we are united to all life. From this knowledge comes our spiritual relationship with the universe.,
It is very lonely sometimes, trying to play God.,
The roots of education are bitter, but the fruit is sweet.,
Do you realize what this means? The fact of being alive... I still find it staggering that I am here at all., Because a Bodhisattva who gives a gift should not be supported by a thing, nor should he be supported anywhere.The great being should give gifts in such a way that he is not supported by the notion of a sign and why ? Because the heap of merit of that bodhi-being, who unsupported gives a gift, is not easy to measure,
The body is most fully developed [at] from thirty to thirty-five years of age, the mind at about forty-nine.,
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter.,
The world is his, who has money to go over it,
Freedom exists only with power.,
Man can no longer live for himself alone. We must realize that all life is valuable and that we are united to all life. From this knowledge comes our spiritual relationship with the universe.,
It is very lonely sometimes, trying to play God.,
The roots of education are bitter, but the fruit is sweet.,
Do you realize what this means? The fact of being alive... I still find it staggering that I am here at all., Because a Bodhisattva who gives a gift should not be supported by a thing, nor should he be supported anywhere.The great being should give gifts in such a way that he is not supported by the notion of a sign and why ? Because the heap of merit of that bodhi-being, who unsupported gives a gift, is not easy to measure,
-
Gast
Piet, allereerst even dit...
Je hebt je verhaal op een forum geplaatst en niet naar de radar redactie gestuurd.
Dus waarom wil je antwoord van hen...
Je zegt dat je al jaren vaste klant bent bij hen...., waarom ga je nu dan klagen over voorrijkosten?
Het is normaal dat ze dat berekenen, of ze er nu 1 km of 20 voor rijden.
Ook die ene km verbruikt de auto brandstof, ook die ene km heeft hij zijn afschrijfkosten, ook die ene km is de auto onderhevig aan slijtage en ook de tijd dat hij onderrweg is naar jou kan hij niet naar een ander toe...
De voorrijkosten zijn er overigens niet voor compensatie voor het eventueel voor niks komen hoor...
Je hebt je verhaal op een forum geplaatst en niet naar de radar redactie gestuurd.
Dus waarom wil je antwoord van hen...
Je zegt dat je al jaren vaste klant bent bij hen...., waarom ga je nu dan klagen over voorrijkosten?
Het is normaal dat ze dat berekenen, of ze er nu 1 km of 20 voor rijden.
Ook die ene km verbruikt de auto brandstof, ook die ene km heeft hij zijn afschrijfkosten, ook die ene km is de auto onderhevig aan slijtage en ook de tijd dat hij onderrweg is naar jou kan hij niet naar een ander toe...
De voorrijkosten zijn er overigens niet voor compensatie voor het eventueel voor niks komen hoor...
Voorrijkosten betaal je altijd, of de reparateur nu naast je woont of 100 kilometer verderop. Inderdaad vanwege de redenen die Gast hiervoor geeft. Verzekering, benzine, etc moeten allemaal ergens vandaan komen.
-
Gast
Als het garantie was dan mogen ze niks rekenen maar erbuiten wel....waarom ook niet?.....je mag hem ook zelf brengen en halen dan kost het niks.
-
Gast
ehhhhmmm, dank je, Dilbert....
Volgens mij voor het eerst dat je het met me eens bent en me eens niet vergelijkt met karr...
Volgens mij voor het eerst dat je het met me eens bent en me eens niet vergelijkt met karr...
Graag gedaan hoor
Ik weet overigens niet of voorrij kosten wel of niet onder de garantieperiode vallen, dat zou je na moeten gaan.
Ik weet overigens niet of voorrij kosten wel of niet onder de garantieperiode vallen, dat zou je na moeten gaan.
Stel je voor dat deze monteur 8 mensen op een dag bezoekt, waarbij hij van zijn 8 urige werkdag ongeveer 3 uur in de auto doorbrengt.Waarop is zo'n bedrag gebaseerd ?
Als er dan alleen de kosten van reparatie worden berekend, zijn er 3 uur niet betaald. De monteur moet betaald worden, zijn auto, degene die de reparatie aanneemt........
U weet in dit geval dat hij 1 km van u vandaan woont, maar de volgende klant kan wel 60 km verderop wonen.
Voorrijkosten zijn er dus om de gaten te vullen waarbij de monteur onderweg is. Niet leuk, maar wel zakelijk en begrijpelijk.
-
Gast
Topery bedankt voor de uitleg maar wie betaalt de kosten dan van die auto op zon-en feestdagen !
dan is de monteur vrij, net zoals jij........
-
Gast
Maar als er een storing is in het weekend of zo moet je dan ook voorijkosten betalen ?
jawel hoor, want de monteur komt dan pas maandag....
-
Gast
Resteert de vraag dat die auto in het weekend dus niets opbrengt, tenzij de chauffeur die auto mee naar huis neemt en in het weekend ermee rijdt dan moet hij geld betalen aan zijn baas en aan de belasting toch.
en wie zegt dat hij dat niet doet?
Het heeft niets te maken met voorrijkosten.
Het heeft niets te maken met voorrijkosten.
-
Gast
Maar ook niet met het weekend de vraag was, wanneer moet je voorrijkosten betalen.
Je moet voorrijkosten betalen zodra een monteur bij je thuis moet komen om iets te repareren 
-
Gast
Wanneer een monteur beroepshalve voor komt rijden.
In het weekend levert de wagen niks op, maar kost hij ook niks....
In het weekend levert de wagen niks op, maar kost hij ook niks....