jerwarm schreef:Hallo beste forummers,
vanavond gaat het weer los, dat wil zeggen gewoon veilig vuurwerk afsteken gezellig met vrienden.
Hoewel ik het zelf niet echt veel ga afsteken vind ik het prachtig om naar te kijken.
wat vinden jullie er eigenlijk van?
Moet deze traditie zo blijven als hij is en mogen alle Groen-links zeurders de boom in?
van mij wel, houdt gewoon je hoofd erbij en denk eens na voordat je domme dingen doet,
dat zou al een hoop schelen.
laat mensen zelf eens verantwoordlijkheid gaan voelen voor hun eigen daden, en niet een overheid die weer mee gaat bemoeien en ons nog een prachtige traditie uit handen dreigt te gaan nemen!!
het is nu wel een keer genoeg vinden jullie niet??
ik wens allen een veilig oud&nieuw!

afschaffen geloof ik niet in; is onmogelijk te handhaven en hiermee druk je de vuurwerkhandel de illegaliteit in. > nog veel meer als nu het geval is.
dieren en vogels? tja, er zijn meer dan genoeg apparaten die een ****herrie maken, vraag dat maar aan gezondheid.

Op schiphol bv worden die vogels ook verjaagd met vuurwerk/fel licht en andere dingen, die beesten schrikken er nauwelijks meer van.
de dieren zijn allang gevlucht tijdens afsteken en hebben een beter heenkomen gezocht, maak je daar geen zorgen over.
ik heb zelf een kat en deze ligt gewoon in zijn mand te pitten en interesseert het weinig, naar buiten mag ie niet tijdens oud& nieuw.
vuurwerk mocht op oudejaarsdag gewoon legaal afgestoken worden vanaf 10:00 overdags.
nu dit jaar verandert het Vuurwerkbesluit.
Voortaan mag op 31 december alleen nog tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk worden afgestoken.
het tijdsbestek is dus al veel kleiner geworden waarin het afgestoken mag worden...
niet dat ik mij daar iets van aantrek
bij ons is het traditie om op oudejaarsdag een aantal vuurpijlen en nitraten te onsteken!!
veel knalplezier vanavond iedereen!