LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] **vuurwerk**

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

**vuurwerk**

Ongelezen bericht door jerwarm »

Hallo beste mensen/forummers,


vanavond gaat het weer los, dat wil zeggen gewoon veilig vuurwerk afsteken gezellig met vrienden.
Hoewel ik het zelf niet echt veel ga afsteken vind ik het prachtig om naar te kijken.

wat vinden jullie er eigenlijk van?
Moet deze traditie zo blijven als hij is en mogen alle Groen-links zeurders de boom in?
van mij wel, houdt gewoon je hoofd erbij en denk eens na voordat je domme dingen doet,
dat zou al een hoop schelen.

laat mensen zelf eens verantwoordlijkheid gaan voelen voor hun eigen daden, en niet een overheid die weer mee gaat bemoeien en ons nog een prachtige traditie uit handen dreigt te gaan nemen!!
het is nu wel een keer genoeg vinden jullie niet??


ik wens allen een veilig oud&nieuw! :wink:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 01 jan 2015 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik geloof dat uit de berichten van de nieuwsmedia de afgelopen dagen weer overduidelijk is geworden dat mensen er niet serieus en verantwoord mee kunnen omgaan.

Gewoon verbieden al dat vuurwerk. Het kost de maatschappij handenvol met geld.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Al het vuurwerk dat tot nu toe is afgestoken is al verboden. Wat moet een ander verbod dan toevoegen? Als je echt een volledig vuurwerkverbod wilt hebben en handhaven, dan moet je op iedere straathoek politie neerzetten. Aangezien er niet zoveel politiemensen zijn zit er niets anders op dan het leger in te zetten. Lijkt me ook niet echt een gezellig oud&nieuw.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door ciske »

Afschaffen die zooi, denk eens aan de dieren. Vogels en andere dieren die buiten leven!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het over handenvol geld hebben: verbiedt dan ook meteen alcohol, sigaretten, snoep en vette zooi. Iedereen met een te hoog BMI verplicht op dieet. De maatschappelijke kosten daarvan zijn een veelvoud van de kosten a.g.v. vuurwerk.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door jerwarm »

jerwarm schreef:Hallo beste forummers,


vanavond gaat het weer los, dat wil zeggen gewoon veilig vuurwerk afsteken gezellig met vrienden.
Hoewel ik het zelf niet echt veel ga afsteken vind ik het prachtig om naar te kijken.

wat vinden jullie er eigenlijk van?
Moet deze traditie zo blijven als hij is en mogen alle Groen-links zeurders de boom in?
van mij wel, houdt gewoon je hoofd erbij en denk eens na voordat je domme dingen doet,
dat zou al een hoop schelen.

laat mensen zelf eens verantwoordlijkheid gaan voelen voor hun eigen daden, en niet een overheid die weer mee gaat bemoeien en ons nog een prachtige traditie uit handen dreigt te gaan nemen!!
het is nu wel een keer genoeg vinden jullie niet??


ik wens allen een veilig oud&nieuw! :wink:


afschaffen geloof ik niet in; is onmogelijk te handhaven en hiermee druk je de vuurwerkhandel de illegaliteit in. > nog veel meer als nu het geval is.

dieren en vogels? tja, er zijn meer dan genoeg apparaten die een ****herrie maken, vraag dat maar aan gezondheid. :) Op schiphol bv worden die vogels ook verjaagd met vuurwerk/fel licht en andere dingen, die beesten schrikken er nauwelijks meer van.

de dieren zijn allang gevlucht tijdens afsteken en hebben een beter heenkomen gezocht, maak je daar geen zorgen over.
ik heb zelf een kat en deze ligt gewoon in zijn mand te pitten en interesseert het weinig, naar buiten mag ie niet tijdens oud& nieuw.

vuurwerk mocht op oudejaarsdag gewoon legaal afgestoken worden vanaf 10:00 overdags.
nu dit jaar verandert het Vuurwerkbesluit. Voortaan mag op 31 december alleen nog tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk worden afgestoken.
het tijdsbestek is dus al veel kleiner geworden waarin het afgestoken mag worden...

niet dat ik mij daar iets van aantrek :lol:
bij ons is het traditie om op oudejaarsdag een aantal vuurpijlen en nitraten te onsteken!! :mrgreen: :mrgreen:


veel knalplezier vanavond iedereen! 8) :wink:

mh73

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door mh73 »

Van mij mag het gewone vuurwerk op oudejaarsdag worden afgestoken. Laat men maar 1 dag los gaan. Ik vind het zelf niet leuk, omdat het erg lastig is om mijn honden uit te laten, maar ik heb geen moeite met die traditie. Het siervuurwerk 's avonds vind ik zelf wel erg leuk.
Wél met alle idioten die het vanaf november al nodig vinden om overdag maar ook midden in de nacht die enorme bommen te laten afgaan. Maar ja, dat is al verboden.
En mensen die vuurwerk naar andere mensen, kinderen en dieren gooien, mensen die vuurwerk in brievenbussen stoppen en auto's opblazen, mensen die vele kilo's illegaal vuurwerk op zolder hebben liggen met het risico dat het dak eraf vliegt, daar heb ik geen woorden voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afschaffen die zooi, denk eens aan de dieren. Vogels en andere dieren die buiten leven!!
Zo is dat Ciske! Ik had het niet beter kunnen zeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat mij betreft wordt verkoop aan particulieren verboden, en wordt het afsteken ervan iets wat een gemeente al dan niet centraal regelt, samen met professionele vuurwerkbedrijven. Het geknal rondom huis hier, al zeker 2 weken, soms om 3 uur 's nachts nota bene, heeft mij doen inzien dat men hier gewoon niet mee om kan gaan. Nog los van de horrorverhalen van idioten die vuurwerk naar blinden en hun honden gooien. Of zoals hier in de wijk, achter fietsers aangooien.

En dan is er nog het mileu aspect, we knallen aardig wat zware metalen en fijnstof de lucht in, dat is ook niet echt lekker.

16again
Berichten: 16130
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Gewoon verbieden al dat vuurwerk. Het kost de maatschappij handenvol met geld.
Ik ben ook geen voorstander, maar die extra handel helpt menig fietsenwinkel, hengelsportzaak of sigarenboer wel mooi de winter door.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:Gewoon verbieden al dat vuurwerk. Het kost de maatschappij handenvol met geld.
Ik ben ook geen voorstander, maar die extra handel helpt menig fietsenwinkel, hengelsportzaak of sigarenboer wel mooi de winter door.
Zo ook de plastisch chirurg en andere medische beroepen, vergeet vooral niet de overvolle SEH van ziekenhuizen waar al die vuurwerkmisbruikers elk jaar weer terecht komen en op die manier de maatschappij klauwen met geld kosten en voorkomen kan worden.

16again
Berichten: 16130
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:Zo ook de plastisch chirurg en andere medische beroepen, vergeet vooral niet de overvolle SEH van ziekenhuizen waar al die vuurwerkmisbruikers elk jaar weer terecht komen en op die manier de maatschappij klauwen met geld kosten en voorkomen kan worden.
Op zo'n manier kun je blijven verbieden:
roken->Longaandoeningen
Scooters/autos-> verkeersslachtoffers
sport/recreatie->ziekteverzuim bij blessures
alcohol->comazuip slachtoffers

De ziektekosten voor vuurwerkslachtoffers vallen in het niet bij reguliere ziektekosten. Wil je als maatschappij klauwen met geld besparen, maak dan eens de afweging tegen welke kosten iedereen maar zo oud mag/moet worden....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oogartsen zijn hun extra omzet door dit vuurwerkgeweld ook liever kwijt dan rijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Oogartsen zijn hun extra omzet door dit vuurwerkgeweld ook liever kwijt dan rijk.

Precies Bob

De ziektekosten voor vuurwerkslachtoffers vallen in het niet bij reguliere ziektekosten
Je kletst uit je nek!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Wat mij betreft wordt verkoop aan particulieren verboden, en wordt het afsteken ervan iets wat een gemeente al dan niet centraal regelt, samen met professionele vuurwerkbedrijven. Het geknal rondom huis hier, al zeker 2 weken, soms om 3 uur 's nachts nota bene, heeft mij doen inzien dat men hier gewoon niet mee om kan gaan. Nog los van de horrorverhalen van idioten die vuurwerk naar blinden en hun honden gooien. Of zoals hier in de wijk, achter fietsers aangooien.

Maar wat je nu beschrijft is altijd al verboden geweest, en is dat nog steeds. Dus dan denk je: we verbieden het nog een keer, dan zal het wel stoppen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
De ziektekosten voor vuurwerkslachtoffers vallen in het niet bij reguliere ziektekosten. Wil je als maatschappij klauwen met geld besparen, maak dan eens de afweging tegen welke kosten iedereen maar zo oud mag/moet worden....
Uit welk potje worden deze kosten dan wel betaald??

witte angora
Berichten: 30864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerst maar eens zien wat er gebeurt als gemeenten het gaan organiseren? Dikke kans dat er dan zoveel mensen op af komen dat het geknal al een heel stuk minder wordt. En dikke kans dat 'vuurwerk moet minder' ook makkelijker bespreekbaar gaat worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:
16again schreef:
De ziektekosten voor vuurwerkslachtoffers vallen in het niet bij reguliere ziektekosten. Wil je als maatschappij klauwen met geld besparen, maak dan eens de afweging tegen welke kosten iedereen maar zo oud mag/moet worden....
Uit welk potje worden deze kosten dan wel betaald??
16again zegt: vallen in het NIET bij reguliere ziektekosten. Ze komen wel uit de ziektekostenpot, maar de hoeveelheid geld die het kost is te verwaarlozen. Problemen door overgewicht, alcoholmisbruik, ongezonde levenstijl etc zijn veel hoger. Daar valt veel meer te besparen door een gedragsverandering.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:
16again schreef:
De ziektekosten voor vuurwerkslachtoffers vallen in het niet bij reguliere ziektekosten. Wil je als maatschappij klauwen met geld besparen, maak dan eens de afweging tegen welke kosten iedereen maar zo oud mag/moet worden....
Uit welk potje worden deze kosten dan wel betaald??
16again zegt: vallen in het NIET bij reguliere ziektekosten. Ze komen wel uit de ziektekostenpot, maar de hoeveelheid geld die het kost is te verwaarlozen. Problemen door overgewicht, alcoholmisbruik, ongezonde levenstijl etc zijn veel hoger. Daar valt veel meer te besparen door een gedragsverandering.
Gewoon onderbouwen en geen onzin uitkramen. Als jij op 1 januari 2015 om 5 minuten over 12 op de SEH beland ben jij gewoon (een deel van) je eigen risico kwijt en betaald jouw zorgverzekering de rekening. Verder zijn die kosten niet te verwaarlozen, die zijn torenhoog, elk jaar weer.
Laatst gewijzigd door puma73 op 31 dec 2014 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: **vuurwerk**

Ongelezen bericht door newmikey »

mh73 schreef:Van mij mag het gewone vuurwerk op oudejaarsdag worden afgestoken. Laat men maar 1 dag los gaan. Ik vind het zelf niet leuk, omdat het erg lastig is om mijn honden uit te laten, maar ik heb geen moeite met die traditie. Het siervuurwerk 's avonds vind ik zelf wel erg leuk.
Wél met alle idioten die het vanaf november al nodig vinden om overdag maar ook midden in de nacht die enorme bommen te laten afgaan. Maar ja, dat is al verboden.
En mensen die vuurwerk naar andere mensen, kinderen en dieren gooien, mensen die vuurwerk in brievenbussen stoppen en auto's opblazen, mensen die vele kilo's illegaal vuurwerk op zolder hebben liggen met het risico dat het dak eraf vliegt, daar heb ik geen woorden voor.
Hier heb ik niets aan toe te voegen, exact zoals ik er in sta.

Gesloten