LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasmachine = waarschijnlijk niet nieuw

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marian37

wasmachine = waarschijnlijk niet nieuw

Ongelezen bericht door marian37 »

Ik had een kapotte wasmachine. Is gemaakt voor 120,- eurie. Men was vergeten te melden dat met het vervangen van de thermostaat vaak ook de relais (a 70,- per stuk) ook meteen kapot gaan of anders snel.
Monteur was weg en het was al een feit dat de machine het water niet meer verwarmde.
Dit totale plaatje zou dan komen op ong. 500,- eurie.
Wij kozen nu om de machine niet verder te laten maken.
Kosten werden kwijtgescholden maar dan moest ik natuurlijk wel bij deze dealer een nieuwe kopen. Niet erg dachten wij dus zo gezegd zo gedaan.'Een nieuwe gekocht van schrik niet 1500,- eurie en ik helemaal in de wolken. Dat was van korte duur want binnen 24 uur was deze machine kaduuk. Na lang gedoe kregen we binnen 24 uur een nieuwe en daar gaat het om. Wij hebben ons al die tijd netjes gedragen en de dealer ook hoor maar wij hebben nu het gevoel een beetje in de **** te zijn genomen.'
We hebben namelijk voor 99 % het idee dat deze machine gewoon niet nieuw is. De sticker aan de voorzijde ontbrak. De documentatie en garantievoorwaarden en service kaart ontbrak. De service kaart van de andere komt natuurlijk qua type nummer niet overeen.
Wij willen zekerheid en als die er is en het blijkt te zijn zoals wij denken dan komt deze uit de showroom van de dealer en heeft de dealer de nieuwe in zijn winkel staan.
Wij vinden dit alles zeer onterecht omdat ik geen geld heb betaald voor een showroom model (waar je vaak nog korting op hebt ook).
Ik wil eerst Miele bellen en dan naar die dealer gaan.
Wat is jullie advies?

karr-2

Re: wasmachine = waarschijnlijk niet nieuw

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mijn advies om te kijken of er in de algemene voorwaarden van de zaak staat dat je recht hebt op een nieuwe of een vervangende machine. In het laatste geval is een showroommodel ook goed om dat het vervangt. En als ie werkt, wat kan jou het dan schelen of ie nieuw of 2de hands is.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

^^ Wat hij zei.

Verder maakt het bij wasautomaten niet uit of het een showmodel is of niet, hij wordt immers niet gebruikt, dus er zit geen afschrijving op. Een TV bijvoorbeeld, kan zomaar een winkeldochter van een jaar oud zijn - dan wordt het een heel ander verhaal. Showmodelkorting wordt vanzelfsprekender geacht dan het is.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Voor zover ik het lees heeft ze een nieuwe
gekocht voor 1500€.die binnen 24 uur stuk was
dus heeft ze gewoon recht op een nieuwe.
Voor zo'n prijs verwacht ik geen showmodel
waar iedereen aangezeten heeft.
Waarschijnlijk wordt het door de dealer
ontkent dus ik zou informatie opvragen bij
Miele.

Accutron

Ongelezen bericht door Accutron »

Ik heb jaren in de electro detailhandel gewerkt en weet uit ervaring dat het heel gebruikelijk is om een showmodel af te leveren wanneer de klant een nieuw apparaat bestelt. De meeste klanten hebben het niet eens in de gaten en wanneer er gevraagd wordt waarom het apparaat niet verpakt is dan is de standaard smoes dat de bezorger de verpakking al in de vrachtauto heeft verwijderd.
Voor de winkelier ook een prima manier om van gerepareerde showroom modellen af te komen die dus in feite niet nieuw meer zijn.

Gesloten