| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.
-
Waterschap
WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.
Ik zou heel graag willen weten wat jullie vinden van de waterschapsbelasting. 1 persoon betaald 1 VE (vervuilingseenheid), terwijl een 2-persoonshuishouden voor 3 personen moet betalen per jaar.
Dat zou voor een groot aantal 2-persoonshuishoudens 49 euro 50 per jaar schelen.
Hoelang moeten we nog voor een spook betalen als het een 2-persoonshuishouden betreft.
Vooral omdat de waterschappen van plan zijn de kosten fors te verhogen.
Dit bericht is niet geplaatst door het waterschap maar ik gebruik de naam als wachtwoord.
Dat zou voor een groot aantal 2-persoonshuishoudens 49 euro 50 per jaar schelen.
Hoelang moeten we nog voor een spook betalen als het een 2-persoonshuishouden betreft.
Vooral omdat de waterschappen van plan zijn de kosten fors te verhogen.
Dit bericht is niet geplaatst door het waterschap maar ik gebruik de naam als wachtwoord.
Re: WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.
Van mij mogen de waterschappen en hun dijkgraafjes en andere zakkenvullers worden opgeheven. Gewoon bij rijkswaterstaat voegen en elke nederlander hetzelfde laten betalen voor het beheer via bv de belastingdienst.
1 Onzin verkiezingen ? We hebben belang bij goed beheer goede dijken enz. Bij verkiezingen wordt niet automatisch de beste bestuurder gekozen.
2 Waaom betaald mijn plaatsgenoot aan een ander waterschap een ander bedrag ?
1 Onzin verkiezingen ? We hebben belang bij goed beheer goede dijken enz. Bij verkiezingen wordt niet automatisch de beste bestuurder gekozen.
2 Waaom betaald mijn plaatsgenoot aan een ander waterschap een ander bedrag ?
-
ruitenheer
Re: WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.
De standaardregel is dat iedereen hetzelfde bedrag betaalt, maximaal 3 VE. (Er zijn waterschappen die 2,5VE rekenen) Voor 1 persoonshuishoudens is in de wet een uitzondering gemaakt, die betalen maar 1 VE.
Het is een vergelijkbare situatie als met de afvalstoffenheffing: iedereen betaalt hetzelfde bedrag, tenzij er een uitzondering gemaakt wordt voor huishoudens van een bepaalde omvang.
Het is een vergelijkbare situatie als met de afvalstoffenheffing: iedereen betaalt hetzelfde bedrag, tenzij er een uitzondering gemaakt wordt voor huishoudens van een bepaalde omvang.