LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke luiers zijn goed?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

welke luiers zijn goed

pampers
4
36%
libero
3
27%
huggie's
4
36%
 
Totaal aantal stemmen: 11

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Dames (en heren), Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan, welk een enorme millieuschade al die wegwerpluiers veroorzaken ? Hoeveel bomen er voor gekapt worden b.v. ? En wat er aan chemie aan te pas komt ? (Fabricage van plastics en stoffen, welke vochtabsorberent zijn) En niet te vergeten het deel van de gebruikte luiers wat op de afvalbergen terecht komt, danwel in de vuilverbrandingsovens.
Misschien toch weer gewoon katoen gebruiken ? (Die dingen heb ik vroeger ook gewoon om mijn billen gehad hoor ! En ik leef nog steeds.....)

Gast

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt zeker ook geen auto :?:
Je koopt zeker ook nooit artikelen of levensmiddelen die verpakt zijn in plastic of papier :?:
Zeker ook nooit met vakantie[vliegtuig,auto,bus] :?:
Zeker ook nooit spuitbussen :?:
En zo kunnen we nog wel even doorgaan,maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door S. »

@ L.Rozenwater,

(Als ik jouw voornaam voluit ga typen gaat de Tros vast censuur toepassen :D)

De millieu-effecten van katoenen en wegwerp-luiers zijn al eens getest en daaruit kwam naar voren dat er geen grote verschillen zitten tussen katoen en wegwerp, wat betreft belasting voor het millieu.
Katoen wordt namelijk na het plukken ook eerst gewassen, gebleekt en machinaal geweven. En wat te denken van de vele was- en bleekbeurten. Wanneer je de klamme lappen na het (machinaal) wassen ook nog eens in de droger stopt ligt de belasting zelfs nog hoger.
En groot probleem, je moet ze nog eens vaker verschonen ook, anders krijgt de kleine lieverd luieruitslag wat je dan weer moet behandelen met zinkzalf ( en je voelt het al, slecht....)
Dus.....lood om oud ijzer, of zoiets?

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door lind@ »

Heb je trouwens al andere luiers bij je kleintje geprobeerd
hoi Tamar,

ja ik heb nu etos eigen merk sinds zaterdag nu even kijken of ze s'nachts ook droog blijft dus ff afwachten. :)


ps.Ben je even 2 dagen niet online gaat het ineens over het millieu :o :o hihiihhihhihih

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door S. »

ps.Ben je even 2 dagen niet online gaat het ineens over het millieu :o :o hihiihhihhihih
Ja, zo hou je het interessant en levendig he? :wink:
Die van de Etos zijn overigens prima hoor, goede keus !

Groet, S.

Gast

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Lind@,

Nou,even afwachten dan maar he,maar zoals S ook al zei over het milieu,de naam zegt het al.
Ben benieuwd of deze van de Etos bevallen,en zo blijf je uitproberen tot je de goeie hebt,maar dat gaat hard genoeg met die dingen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Als ik jouw voornaam voluit ga typen gaat de Tros vast censuur toepassen
Gefeliciteerd !! De EERSTE die het door heeft: de naam is juist om DIE reden gekozen hoor......
Maar, om even ontopic te blijven:
Katoenproduktie en verwerking is waarschijnlijk in de loop van 50 jaar weinig veranderd. De manier om, in dit geval luiers, te reinigen en te drogen is wel degelijk veranderd: eigenlijk ten gunste van het gemak.
DAAR zit em nou juist de kneep: Ondanks de z.g. energiezuinige huishoudelijke apparaten en fosfaatvrije wasmiddelen, zorgt het "gemak" uiteindelijk toch voor een hogere millieubelasting. (By the way: Ik ben dus absoluut niet een fanatieke millieufreak; zelfs geen lid van Green Peace)
Wat ik WEL inzie, dat het kappen van bomen in oerwouden moet stoppen. Ook zie ik wel in, dat de hoeveelheid beschikbaar geweekt hout niet aan de behoefte voldoet. De enigste oplossing op dit moment: bezuiniging (op het gebruik van hout) N.B. Dit is mijn MENING. Je hoeft het er niet mee eens te zijn; dat is (gelukkig) het goed recht van elkeen

Gast

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk moet het kappen van bomen in oerwouden stoppen.
Alleen hoe zit het dan met al die verpakkingen van levensmiddelen,apparatuur enz?
Maar goed,daar gaat deze topic eigenlijk niet over,want we dwalen nu wel een beetje af,vindt je niet?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Welke luiers zijn goed?

Ongelezen bericht door S. »

@L.Rozenwater;

Kan wel met je meedenken, maar zie niet zo 1.2.3 een oplossing :?
Je schrijft over kappen van bomen, maar de vulling van die luiers is toch van katoen? Volgens mij zijn het gewoon katoenen watten met daardoor een spulletje gemengd wat in gel veranderd wanneer het nat wordt.
De papieren buitenkant mag wat mij betreft van ongebleekt papier worden gemaakt en die vrolijke opdruk hoeft van mij ook niet persé. (scheelt weer verf)
Maar nu zal ik me weer richten op Lind@, voordat we teveel afdwalen.

Lind@,

Heb allerlei soorten luiers geprobeerd en volgens mij zit er in de middenklasse (als je dat zo kunt noemen) zoals merken van het kruitvat, albert Hein, Edah of Etos geen grote verschillen; ze komen allemaal op hetzelfde neer, maar dat is mijn beleving. (voor wat het waard is )
De goedkopere soorten zoals van de Aldi en Dirk v.d. Broek vond ik wel minder, maar ja, de lagere prijs moet ook wat rechtvaardigen.

Succes met het uitproberen,
groet, S.

Gesloten