DPG Media is daardoor bij de kantonrechter zo goed als kansloos.
Dat is wel héél stevig geformuleerd. De risico's die ik voor TS nog zie, is dat beide aanbiedingen mogelijk niet tegelijkertijd zijn gedaan, en dat er sprake is van een regulier abonnement versus een proefabonnement.
Draai ik 'm om. Vraagsteller is bij de kantonrechter niet kansloos.
Ik veronderstel dat als hij DPG Media attendeert op de rode vlaggen bij de toepassing van deze uitzondering, dat ze dan van hun vordering geen dagvaarding meer maken. Er zit op kantoor altijd wel een jurist die nog een draaideurtje weet, maar die wordt hopelijk genegeerd.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 01 okt 2024 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
De normale prijs voor de Flair is 4 euro. TS betaalt minder dan 2 euro. Dat valt duidelijk onder hoge korting. Daar is geen enkele discussie over mogelijk.
De normale prijs voor de Flair is 4 euro. TS betaalt minder dan 2 euro. Dat valt duidelijk onder hoge korting. Daar is geen enkele discussie over mogelijk.
Met normaal bedoelt u de winkelprijs? Dat kan niet de norm zijn in deze kwestie.
Uitgangspunt is de gangbare abonneeprijs. Vindt u maar eens een abonneeprijs op het niveau van de winkelprijs. Zelfs op de eigen site van Flair beginnen de kortingen nu bij 62%. Dat is minder dan twee euro per exemplaar.
En, daar staat duidelijk dat je na 6 maanden het reguliere tarief gaat betalen. Er is dus ook bij abonnementen een regulier tarief.
Nou gaat u willekeurige citaten uit de AV aanhalen. Dat kan ik ook.
Opzegging van de Abonnementsovereenkomst na automatische verlenging zoals bedoeld in artikel 7.1 kan met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
Heeft u al gevonden wat het reguliere tarief is? Is dat dezelfde prijs als de winkelprijs? Weten we nu wat normaal is? Bestaat er uberhaupt een normaal in een wereld die van aanbiedingen aan elkaar hangt? Moet de consument dat weten?
Kijk, u vindt het inmiddels al het uitzoeken waard.
Neen, dat vind ik het niet. Ik vind het verstandig te doen voor wie een driejarig abonnement voortijdig wil beëindigen.
En zo eindigen we bij de openingsvraag.
Dan ligt mijn laatste reactie voor de hand: Zoek het maar uit. Dat bedoel ik natuurlijk niet kwetsend of smalend, maar als oprechte en vriendelijke aansporing. Voor de juiste intonatie stelt men zich een leraar voor die reageert op een barrage aan vragen van een over-enthousiaste leerling, compleet met vriendelijk knikje en bemoedigend schouderklopje.
]Dan ligt mijn laatste reactie voor de hand: Zoek het maar uit.
Toch is dat voor de vraagsteller niet vriendelijk.
U zegt eigenlijk: schaf dit forum maar af en zoek het zelf uit. Terwijl het idee juist is dat diverse mensen hun mening en ervaring delen.
Dat sommige mensen helemaal het padje kwijtraken en afdwalen, dat ben ik wel met u eens. Maar uiteindelijk zit er vast iets tussen waar de vraagsteller iets mee kan. Zoals mijn bijdragen.
]Dan ligt mijn laatste reactie voor de hand: Zoek het maar uit.
Toch is dat voor de vraagsteller niet vriendelijk.
U zegt eigenlijk: schaf dit forum maar af en zoek het zelf uit. Terwijl het idee juist is dat diverse mensen hun mening en ervaring delen.
Dat sommige mensen helemaal het padje kwijtraken en afdwalen, dat ben ik wel met u eens. Maar uiteindelijk zit er vast iets tussen waar de vraagsteller iets mee kan. Zoals mijn bijdragen.
Waarom zijn er zoveel topics met vele paginas en 1 post van de topic starter?
Dit komt veel te vaak voor.
Blijkbaar kunnen de reageerders niet wachten op een reactie van de TS ofzo.
En, daar staat duidelijk dat je na 6 maanden het reguliere tarief gaat betalen. Er is dus ook bij abonnementen een regulier tarief.
Nou gaat u willekeurige citaten uit de AV aanhalen. Dat kan ik ook.
Opzegging van de Abonnementsovereenkomst na automatische verlenging zoals bedoeld in artikel 7.1 kan met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
Heeft u al gevonden wat het reguliere tarief is? Is dat dezelfde prijs als de winkelprijs? Weten we nu wat normaal is? Bestaat er uberhaupt een normaal in een wereld die van aanbiedingen aan elkaar hangt? Moet de consument dat weten?
Het reguliere tarief is 4,552 per week, als ik uit ga van 1.73 als 38% (dus 100% - 62%) van de vaste prijs. Conclusie is dus dat TS een fikse korting heeft gehad en dat punt niet meer als mogelijk punt kan opwerpen. Met andere woorden, een contract voor 3 jaar houdt met zoveel korting gewoon stand.
Het reguliere tarief is 4,552 per week, als ik uit ga van 1.73 als 38% (dus 100% - 62%) van de vaste prijs. Conclusie is dus dat TS een fikse korting heeft gehad en dat punt niet meer als mogelijk punt kan opwerpen. Met andere woorden, een contract voor 3 jaar houdt met zoveel korting gewoon stand.
Niet als een identiek product voor een kortere periode voor een nóg lagere prijs wordt aangeboden.
Waarom zijn er zoveel topics met vele paginas en 1 post van de topic starter?
Dit komt veel te vaak voor.
Blijkbaar kunnen de reageerders niet wachten op een reactie van de TS ofzo.
Het zijn hier allemaal self starters en ze hebben aan een halve discussie genoeg om vijf paginas te vullen. Dat er nooit eens iemand "Waar gaat het eigenlijk over Thé?" vraagt is mij een raadsel.
Het reguliere tarief is 4,552 per week, als ik uit ga van 1.73 als 38% (dus 100% - 62%) van de vaste prijs. Conclusie is dus dat TS een fikse korting heeft gehad en dat punt niet meer als mogelijk punt kan opwerpen. Met andere woorden, een contract voor 3 jaar houdt met zoveel korting gewoon stand.
Niet als een identiek product voor een kortere periode voor een nóg lagere prijs wordt aangeboden.
Dat is toch best wel logisch.
Ze hopen dat je na een proefperiode lid blijft en meer gaat betalen.
Over een korte periode geef je dan meer korting en hoop je na die periode het verlies weer gedeeltelijk goed te maken.
Voor een drie jarig contract geef je minder korting want pas na drie jaar kun je wat gaat goedmaken op de prijs. De kans dat ze abonnee blijven is wel wat groter omdat ze eraan gewend zijn geraakt.
Daarom kun je ook vaak een tot vier nummers gratis krijgen om het te proberen. (dat is 100% korting)