LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "aanbieding" Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jaap korbijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 10:06

"aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door jaap korbijn »

Beste Kyle,
Oxxio staat bij de cijfers van de DTe alles ROOD!
Dus swets niet dat ze daar goed aangeschreven staan!!

Ik melde mij in juli aan voor de zomervoordeelactie van Oxxio.
Elektra vor 5,25 ct en Gas voor 29,00ct
Ik kreeg 3 x een verkeerde leveringovereenkomst.
Elektra 6,85ct en Gas 38,34 ct
Uiteindelijk na veel gehannes en 16 E-mails verder excuus van Oxxio.
De tarieven op de site klopten niet. Ik meteen weer opgezegd!!
Eerst proberden ze Gaslicht.com de schuld te geven.
Maar die reageerde naar Oxxio als gestoken door een bij.
Meteen trok Oxxio de pootjes weer in!!
HaHaHa.
Tot mijn verbazing wijzigde Oxxio op 7 aug de tarieven op de site:
NOG LAGER!!! HaHaHa Kunnen ze die wel leveren dan??
Oplichterszooitje daar bij Oxxio!!
Veel proberen binnen te halen en dan als putje bij paaltje komt niet kunnen leveren voor die prijs!!!
Je reinste misleiding!!! NIET DOEN MENSEN!!!
Op de site heb ik ook mijn commentaar geplaatst.
Ik vind dat consumenten dit niet verdienen!!
:twisted: :evil: :twisted: :evil:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

beste jaap,

natuurlijk is het makkelijk om alleen oxxio te betichten van wanpraktijken.
er zijn meer leveranciers hoor die na de 1e maand al het tarief verhogen.
maar daar hoor je niemand over. Mensen moeten zelf ook lezen waar ze voor tekenen. Als Oxxio fouten maakt wat niet met u is afgesproken, dan staat u in uw recht en moet Oxxio dit rechtzetten. Ik ken mensen die veel besparen bij Oxxio, dus het zal niet alleen kommer en kwel zijn denk ik.

succes ermee.

groetjes,
Kyle

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

He Kyle, besparen op korte termijn zal best, maar op lange termijn ben je daar gewoon duurder uit en ben je moe van het aankloppen omdat elke keer iets niet klopt.

Wij zijn nu bij Eneco en nog heeft Oxxio geen eindafrekening toegestuurd. Dit zijn zij wettelijk verplicht, maar zij doen er niets mee. Wel willen zij 200 euro zien voor contractbreuk terwijl wij nog geen rekening, waar onder andere dit op staat, gezien hebben.

Die 200 euro mogen zij van mij hebben. Echter pas op het moment ik de rekening in handen heb.

Verder is Eneco erg op de hoogte van Oxxio. Ook moeten zij heel vaak het vuile, niet afgemaakte werk oplossen welke door Oxxio zijn ontstaan.

Eneco mag dan wel ietsje duurder zijn in energiekosten, maar de sercive is daar 100 malen beter als bij Oxxio zodat ik niet iedere keer hoeft te bellen naar een 0900 nummer. De administratie bij Eneco en het geheel er omheen is ook veel beter.

Oxxio houdt de prijzen laag?? Je kunt nooit voor de bodemprijs energie leveren. Dat bestaat niet. Winst wordt er dan niet gemaakt. Dus wat gaat men doen?? Precies een 0900 nummer invoeren voor de klantenservice, problemen niet oplossen (kost namelijk geld), slecht administreren (kost namelijk geld), Geen rekeningen en eindafrekeningen verzenden (kost namelijk geld) etc etc etc. Mensen die problemen hebben gaan bellen met de klantenservice. Dit gaat veelal 10 keer over hetzelfde onderwerp, omdat het na 1, 2 of 3 telefoontjes niet is opgelost. Hierna is het ook niet opgelost, maar waar heeft Oxxio dan wel zijn lage energieprijs mee terugverdient......precies het 0900 nummer. Hier verdienen zij hun geld terug, omdat zij bewust voor problemen zorgen waardoor de mensen blijven bellen.

Eneco kent dit probleem niet. Heb je een probleem dan bel je ook een 0900 nummer. Echter het grote verschil is dat zij het probleem 8 van de 10 keer binnen een redelijke tijd hebben opgelost. Heel soms komt het voor dat je daar ook een keer moet terug bellen, omdat er toch iets niet goed is gegaan, maar dat is echt maar zelden. Echter het probleem is dan wel opgelost. Met informeren, administreren, rekeningen verzenden, problemen oplossen etc zijn zij wat dat aangaat 100-derden malen beter. Ook bellen zij je wanneer grote problemen niet 1,2,3 opgelost kunnen worden en de fout bij hun legt, terug, zodat je niet ellelang aan de telefoon zit. Oxxio doet dat niet. Zij hebben lak aan je.

Oxxio is een oplichtersbedrijf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus puntje bij paaltje is Eneco goedkoper als Oxxio!!!!!!!!!!

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

Oxxio is gewoon een bedrijf dat rijk wil worden over de rug van onoplettende mensen, of denken jullie dat ze per ongeluk iedereen benadelen.

Pas op, dit bedrijf is zeeer gerafineerd en leven gewoon op mensen die niet opletten en hun automatische incasso gewoon laten lopen.

Ook worden ze heel rijk van mensen die het er uiteindelijk gewoon bij laten zitten omdat ze toch geen antwoord krijgen op hun mail of brief.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

Tiellie,

bij Oxxio kun je alleen automatisch betalen en niet per acceptgiro.
Ze zijn de nr.4 van Nederland Tillie, dat wordt je niet als je al je klanten zou misleiden.

gr Kyle

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

Ze zijn de nr.4 van Nederland Tillie, dat wordt je niet als je al je klanten zou misleiden.
O nee???????? :oops:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bij Oxxio kun je ook op een andere manier betalen.

Automatische incasso kunnen zij wel willen, maar wettelijk ben je dat nog steeds niet verplicht. Hun doen er alleen niet aan, maar wanneer je zegt van ik blokkeer de rekening voor automatische incasso dan kunnen zij niet meer bij je geld. Gevolg hiervan is dat je dan zelf de boel in de gaten moet houden en alles bijtijds moet overmaken.

Geen enkel energiebedrijf mag jou niet afwijzen op gebied van betaling. Wanneer jij betaald op wat voor manier dan ook zijn zij jou verplicht te houden en hebben rechtzaken geen nut.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nummer 4 van Nederland..... Oja vertel waar haal jij die wijsheid nu weer vandaan...... Geef mij de top 10 dan maar eens.

Het is gewoon een but bedrijf. Trouwens ik blijf erbij. Voor iemand die er niet werkt, ben je verdomd dat malafide bedrijf aan het beschermen.

Nu snap ik waarom jij zo lang in Benidorm kan blijven. Jij krijgt premie voor misleiden.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Kyle »

maarten1234:
sommige mensen werken hard voor een lange vakantie
zou je ook eens moeten doen ipv je frustraties op een energiebedrijf te richten. werkt zeer ontspannend de Spaanse zon.
ik krijg geen premies van Oxxio. ik vond het een leuk bedrijf om te werken. ik ben natuurlijk verplicht om nu ook te gaan zeggen dat Oxxio niet deugt maar niks is minder waar, na Essent, NUON, Eneco hebben ze de meeste klanten.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

He Kyle, als jij bij Oxxio hebt gewerkt dan weet jij toch ook hoe ze aan die klanten zijn gekomen. Kom op zeg laten we wel wezen, dat verdiend geen schoonheidsprijs. Vooral in de Durion tijd zijn de meeste klanten binnengehaald en daarvoor is niet voor niets een boete van 225.000 euro gegeven door de DTE (misleiding).
Laatst gewijzigd door Tiellie op 12 sep 2007 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ach ja ik werk ook hard voor vakantie en als ik eerlijk ben heb ik nog ruim 4 maanden staan. Dit is buiten mijn vaste vrije dagen, compensatiedagen etc om. Dus ik heb genoeg hoor.

Ik ga zaterdag lekker op vakantie en niet naar dat rot land Spanje.

Mijn frustraties reageer ik hier niet af hoor. Ik vertel samen met anderen hier de waarheid en dat jij die niet kan of wil zien is niet mijn probleem. Ik probeer mensen, samen met anderen, te behoeden voor de wanpraktijken van Oxxio en dat kost mij weinig energie hoor.

Accepteer nu eens het feit dat Oxxio de boel belazerd en dat zij zich niet houden aan de regels welke gelden. Ook moeten zij de gemaakte afspraken nakomen. Ik vind het nogal erg opzienbarend dat Oxxio na 8 weken nog niets van zich heeft laten horen dmv een eindafrekening. Wanneer ik hen bel is er niets over een contractovername bekend. Sterker nog ik zit nu bij 2 energiebedrijven die geld willen zien van mij. Nu krijgt Eneco geld en dat hebben zij al gehad, maar Oxxio krijgt van mij geen rooie cent meer en toch proberen zij af te schrijven. Alles is voldaan en ik wil nooit meer iets met dat wanbedrijf te maken hebben. Ik laat Eneco dat wel oplossen. De netbeheerder. Zij hebben groen licht voor overname gegeven en mijn contract bij Oxxio opgezegd. Tijdje terug na overname gebeld met Oxxio. Toen bleek dat mijn contract beeindigt was. Nu hebben zij weer een poging afschrijven gedaan. Ik heb gebeld en wat bleek er staat ineens niets in de computer dat ik mijn contract bij hen beeindigd hebt. Beetje slordig is het niet??

Ik sta in mijn recht en Oxxio moet opzouten. Dalijk is Oxxio vanwege zijn reeds slechte naam overgegaan onder een andere naam en dan gaan zij weer verder met hun wanpraktijken.

Met Oxxio nog meer leveranciers. Je kunt beter blijven bij NUON, ENECO, ESSENT dan dat men zich vervoegd bij andere bedrijven welke de boel oplichten. Dat zijn bedrijven waar je van op aan kunt. Niet oa. Oxxio. Je bent niet goedkoper uit; je bent juist duurder uit en dat allemaal door hun bewust geproduceerde problemen. Op deze manier halen zij de kosten terug welke zij kwijt zijn in de te laag ingeschatte energiekosten.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

Ho, met dat laatste ben ik het niet echt eens. Er zijn twee bedrijven echt slecht in Nederland, Oxxio en Energie Direct. De rest hoor je toch eigenlijk niets slechts over, of in ieder geval in erg mindere mate.

Maar met de rest is toch niets mis, de rest lost zijn problemen wel op.

Ik kan zo een paar leveranciers opnoemen waar je echt zonder enig probleem naartoe over kunt stappen. Je moet mensen niet bang maken om over te stappen, het is uiteindelijk dezelfde stroom en sommige mensen kunnen de besparing goed gebruiken.

Of heb ik dat mis?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door kiz »

Je kunt beter blijven bij NUON, ENECO, ESSENT dan dat men zich vervoegd bij andere bedrijven welke de boel oplichten. Dat zijn bedrijven waar je van op aan kunt.
Nuon, Eneco en Essent belazeren de kluit net zo goed, om precies te zijn met hun bezopen tarieven Stadswarmte en de nog idiotere tarieven Vastrecht Stadswarmte, dat is namelijk een tak van energiesport waarbij klanten NIET kunnen overstappen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sterker nog het is exact dezelfde stroom.

Voor wat betreft het aantal leveranciers die wel hun zaken op orde hebben...ik maakte slechts een kleine opsomming. Tuurlijk heb je er meer.

Kiz ik heb geen Stadswarmte dus daar laat ik mij niet over uit. Wat ik bedoelde met jouw quote is dat mensen veelal beter af zijn bij hun oude leverancier dan met een nieuwe. In een aantal gevallen kun je beter af zijn, maar als je kijkt dat er leveranciers zijn die zeggen goedkoper stroom aan te kunnen bieden, maar bij wij je continue moeten bellen, omdat er door de leveranciers gekweekte problemen zijn ontstaan dan ben je veelal duurder uit. Je merkt het dan niet in je energiekosten, maar wel in je telefoonkosten. Buiten de telefoonkosten moet je er ook nog eens vrije tijd en energie insteken om een en ander recht te zetten. Op die telefoonkosten verdienen zij de prijs voor hun te goedkoop geleverde stroom 3-voudig terug. Oxxio is daar 1 van, maar dat weet nagenoeg iedereen wel.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: "aanbieding" Oxxio

Ongelezen bericht door Tiellie »

Laat je overstap dan door de Vastelastenbond regelen, dan pak je wel de maximale besparingen en zij regelen de overstap. Zij zijn bereikbaar op een gewoon telefoonnummer en ze nemen direct op.

Je kunt zelfs met ze chatten:

http://www.energieleveranciers.nl//ener ... &lev_id=49

Gesloten