LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting door netbeheerder: NME/NLE moet mij aanmelden!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Samsomber

Afsluiting door netbeheerder: NME/NLE moet mij aanmelden!

Ongelezen bericht door Samsomber »

Mij hangt een afsluiting boven het hoofd, omdat de aanmelding niet is doorgegeven. Alles is duidelijk verder bij alle betrokken partijen, maar beide partijen wijzen naar de ander als het gaat om de administratieve rompslomp waar ik verder geen know-how over en invloed op bezit. Toch ben ík dadelijk de sigaar als NEM/NLE die aanmelding niet snel verwerkt in het landelijke systeem. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

alfatrion

Re: Afsluiting door netbeheerder: NME/NLE moet mij aanmelden!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de wiedeweerga met een andere leverancieraanbieder in zee gaan. Dreiging van afsluiting rechtvaardigt een dergelijk optreden. Vraag om een spoedaansluting en geeft richting deze leverancier aan dat je elders een dekkingskoop hebt gesloten. Als de andere partij duurder is kun je het verschil op deze leverancier verhalen. Leg ook een dossier aan want u gaat het een en ander moeten bewijzen.

NLEnergie

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Samsomber,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Samsomber

Beste NLE Klantenservice,

Ik heb mijn gegevens aan u doorgespeeld.

Voor wie het weet: Klopt het dat een aanmelding niet kan worden vervroeg met een week?

Samsomber

Dank voor de info, Alfatrion! Ik wacht dit heel even af en mocht het niet worden opgelost dan heb ik op dit forum genoeg gelezen om te weten welke vervolgstappen ik eventueel zou kunnen nemen.

Samsomber

Inmiddels hebben mijn netbeheerder en energieleverancier contact met elkaar gehad. Hoera!

Helaas is er voor mij geen oplossing; opdracht tot afsluiting blijft van kracht en ik weet nog steeds niet wanneer precies ik word aangemeld in de komende 7 dagen. De reden van het waarom aanmelden niet 1 week eerder kan plaatsvinden, wijzigt overigens steeds van opzegvergoeding naar afkoopregeling naar weetikwat en de vergissing in einde contractdatum vorige leverancier en de daarop gebaseerde startdatum nieuwe contract (wat volgens mij alle problemen had kunnen voorkomen) daar hoor ik verder niks over. Mooie tegemoetkoming voor nieuwe klanten.
Ik ga dan maar verdere stappen ondernemen, niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat NLE mij geen andere keus laat. Jammer ook wel dat mij op de mouw werd gespeld dat het de tegenpartij was die moeilijk doet. Ik ga een zaklamp kopen...

Samsomber

Ik ben er nog niet helemaal, maar NLE heeft laten weten dat zij de levering/aanmelding alsnog met enkele dagen kunnen bespoedigen en dat ik voor het weekend officieel besta in het landelijke systeem. Nu maar hopen dat de netbeheerder nog twee dagen vakantie viert!

Wat ik ook nog even kwijt wil, is dat het enorm helpt dat iemand met verstand van zaken een en ander toelicht. En kudos voor helpdeskmedewerkers, maar als ik dat nou allemaal meteen had geweten, had het een hoop ellende kunnen voorkomen. :wink:

lady1959

Ongelezen bericht door lady1959 »

Den Haag 16 juni 2013.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, heb achterstand bij Essent, volgens mijn persoonlijke site van Essent, is dat E 300,-
moest hierover contact opnemen, en heb dit gedaan, en met het verzoek om mij te bellen. (door financiele problemen geen telefoon om te bellen ,maar wel gebeld worden) Heb vrijdag 14 juni contact gehad met een mevr. van Ark, en haar de situatie uitgelegd, dat ik eerst de twee maanden die openstaan de 24e of 25e (ligt aan betaling G.S.D.) te voldoen, daarna de extra kosten van E 20, daarna E 40,- dat is eigenlijk niet te overzien en te begrijpen.
Gisteren, de 15e juni ligt er een brief van Essent, dat ik binnen 28 dagen een andere gas/energie leverancier moet zoeken, de standen moet doorgeven, kan ook weer bij Essent blijven, maar dan moet ik mij opnieuw aanmelden , en het achterstallige bedrag van E 300,- plus aanmaningskosten is samen E 560,- en dan E 400,- waarborgsom, dus E 960,- Maar dat is nog niet alles, want de E 560,- is ook uit handen gegeven aan incassobureau, wat mogen zij rekenen, want ik betaal al E 260,- extra aan aanmaningskosten, het gaat eigenlijk over een bedrag van E 300,- En daarom zijn er al 70.000 mensen die moeten leven van een voedselpakket. Arm of rijk, niet betalen is niet verstandig, maar de incassobureaus vreten je laatste beetje eten ook nog op!!!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

lady1959 schreef:Den Haag 16 juni 2013.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, heb achterstand bij Essent, volgens mijn persoonlijke site van Essent, is dat E 300,-
moest hierover contact opnemen, en heb dit gedaan, en met het verzoek om mij te bellen. (door financiele problemen geen telefoon om te bellen ,maar wel gebeld worden) Heb vrijdag 14 juni contact gehad met een mevr. van Ark, en haar de situatie uitgelegd, dat ik eerst de twee maanden die openstaan de 24e of 25e (ligt aan betaling G.S.D.) te voldoen, daarna de extra kosten van E 20, daarna E 40,- dat is eigenlijk niet te overzien en te begrijpen.
Gisteren, de 15e juni ligt er een brief van Essent, dat ik binnen 28 dagen een andere gas/energie leverancier moet zoeken, de standen moet doorgeven, kan ook weer bij Essent blijven, maar dan moet ik mij opnieuw aanmelden , en het achterstallige bedrag van E 300,- plus aanmaningskosten is samen E 560,- en dan E 400,- waarborgsom, dus E 960,- Maar dat is nog niet alles, want de E 560,- is ook uit handen gegeven aan incassobureau, wat mogen zij rekenen, want ik betaal al E 260,- extra aan aanmaningskosten, het gaat eigenlijk over een bedrag van E 300,- En daarom zijn er al 70.000 mensen die moeten leven van een voedselpakket. Arm of rijk, niet betalen is niet verstandig, maar de incassobureaus vreten je laatste beetje eten ook nog op!!!
Ik denk dat u eens heel vlot schuldhulpverlening moet gaan opzoeken via de gemeente waar u woont.

Gesloten