| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2de winter in de kou
-
ijskoudewinter
2de winter in de kou
ik zal mijn verhaal kort maaken. door omstandigheden ben ik in financiele problenen geraakt en kon hierdoor niet of nauwelijks mijn betalingsverplichtingen nakomen.Ik ben sinds verleden jaar december 2008 afgesloten van warmte toevoer.Dit wordt waarschijnlijk de tweede winter.Ok ik heb tot op heden aales gedaan om uit deze pienteresituatie te komen maar er komt op dit moment geen progressie.Met name dat ik in een minnelijke schuldhulptraject ben en meer dan de helft al gereageerd heeft met akkord voor finale kwijting.Alleen zit ik ermee dat men mij nu medegedeeld heeft dat ik voor de resterende schuldeisers hun reactie moet afwachtenMijn inkomen gaat naar de schulhulpinstantie die ervoor zorgt dat mijn vaste lasten betaald worden en geld gereserveerd word voor extra schuldregeling daarnaast ontvang ik leefgeld .Ik begrijp dat ik toen men me afgesloten wordt mij niet goed had opgesteld tegen de medewerker van noun dit kwam omdat er toen reeds een betaaling gedaan was vanuit de schuldhulpinstantie en een medisch verklaring erbij en men alsnog afgesloten had ik was toen boos over deze situatie en dat is begrijpelijk.Aangezien men mij tegen de afspraak tussen schuldhulpinstantie en nuon aslnog afgesloten had.Ik had een schuld van rond 3800 euro bij nuon waar inmiddels 3500 ingelost isdat maakt dat ik bij nuon zelfs nog rond 300 euro aan schuld heb staan. dit kan met de maandelijkse termijnen mitsdien heraansluiting zal geschieden worden betaald.Narigheid is dat er erbij rond 2800 euro aan incasso kosten nog open staat.Ik loop al geruime tijd bij de schuldhulpinstantin en het enig wat men mij medegedeelt hebt is nu ja wat er voor u maar we moeten afwachten op de resterende reacties van de schuldeisers.Goed ik wil graag weer aangesloten worden en loop met de handen vast .Van kastje naar muur en geen ide welke weg ik moet inslaan dit wordt de 2de winter in het vries overigens heb ik heelemal geen energievoorziening thuis.Ik was en dousche al gerume tijd bij vrienden kennisen en in openbaare zwembaden om alsnog gewoon mee te draaien.Ik vind dat ik genoeg gestraft ben en van mening dat ik appeleer om mij te helpen op humaniteere redenen zelfs honden in het asiel hebben het beter in de winter. graag reactie of tips hoe ik toch weer kan aangesloten worden.
Re: 2de winter in de kou
je zit in de schuldhulp ga daar naar toe en zeg dat zij het moeten regelen met noun zij moeten je weer aansluiten om dat je een regeling heb en zij mogen mensen niet afsluiten van oktober tot april zij moeten je dus weer aansluiten
ps en 2800 euro aan incasso is wel een beetje aan de hooge kant
laat even weten hoe het afloopt
ps en 2800 euro aan incasso is wel een beetje aan de hooge kant
laat even weten hoe het afloopt
lees dit maar eens hier zul je wel wat aan hebben
Gepubliceerd: 23 september 2006 00:00 | Gewijzigd: 25 september 2006 14:32
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 23 sept. Energiebedrijven mogen huishoudens met een betalingsachterstand in de winter niet meer afsluiten van gas en elektriciteit. Minister Wijn (Economische Zaken) heeft het verbod afgekondigd in een ministeriële regeling. In de Gaswet en de Elektriciteitswet stond al dat bedrijven er alles aan moeten doen om afsluiting van kleinverbruikers in de winter te voorkomen. In een debat bleek dat de Kamer dat niet voldoende vond.Dossier - Elektriciteit
Vanaf komende winter mogen energiebedrijven alleen nog consumenten afsluiten die knoeien met de meter, illegaal stroom aftappen of zich schuldig maken aan fraude. Wanbetalers kunnen alleen worden afgesloten als ze weigeren mee te werken aan het voldoen van een betalingsachterstand of schuldsanering.
Wijn schrijft aan de Kamer: „Als de afnemer ook afwijzend reageert op deze uitgestoken hand of weigert in contact te treden met de leverancier, dan is het alsnog gerechtvaardigd een dergelijke klant af te sluiten. Hierop wordt een uitzondering gemaakt als sprake is van zeer ernstige gezondheidsrisico’s als gevolg van een ernstige ziekte van de afnemer of een huisgenoot.”
Mensen die in de zomer zijn afgesloten, moeten tussen 1 oktober en 1 april weer worden aangesloten. Voorwaarde is ze meewerken aan een schuldsaneringsregeling.
Gepubliceerd: 23 september 2006 00:00 | Gewijzigd: 25 september 2006 14:32
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 23 sept. Energiebedrijven mogen huishoudens met een betalingsachterstand in de winter niet meer afsluiten van gas en elektriciteit. Minister Wijn (Economische Zaken) heeft het verbod afgekondigd in een ministeriële regeling. In de Gaswet en de Elektriciteitswet stond al dat bedrijven er alles aan moeten doen om afsluiting van kleinverbruikers in de winter te voorkomen. In een debat bleek dat de Kamer dat niet voldoende vond.Dossier - Elektriciteit
Vanaf komende winter mogen energiebedrijven alleen nog consumenten afsluiten die knoeien met de meter, illegaal stroom aftappen of zich schuldig maken aan fraude. Wanbetalers kunnen alleen worden afgesloten als ze weigeren mee te werken aan het voldoen van een betalingsachterstand of schuldsanering.
Wijn schrijft aan de Kamer: „Als de afnemer ook afwijzend reageert op deze uitgestoken hand of weigert in contact te treden met de leverancier, dan is het alsnog gerechtvaardigd een dergelijke klant af te sluiten. Hierop wordt een uitzondering gemaakt als sprake is van zeer ernstige gezondheidsrisico’s als gevolg van een ernstige ziekte van de afnemer of een huisgenoot.”
Mensen die in de zomer zijn afgesloten, moeten tussen 1 oktober en 1 april weer worden aangesloten. Voorwaarde is ze meewerken aan een schuldsaneringsregeling.
-
ijskoudewinter
rene klopt wat er staat maar men zegt bij de schuldhulpinstantie tegen mij dat ik in een minnelijke traject zit en af moet wachten tot alle schuldeisers akkord gaan met de regeling raar maar waar.
dan gaat nuon weer akkord met heraansluiting.ik weet niet of dat rechtens is want ik heb dit zelfs veroorzaakt maar wil er snel eruit en kan wel betalen maar niet alles meteen
dan gaat nuon weer akkord met heraansluiting.ik weet niet of dat rechtens is want ik heb dit zelfs veroorzaakt maar wil er snel eruit en kan wel betalen maar niet alles meteen
nee dat begrijp ik maar je heb toch een regeling met ze je bent ze toch
aan het afbetalen als ik je verhaal begrijp zo ver
probeer eens een klacht neer telegen bij de dte zijn zijn verplicht om je weer aan te sluiten als jij maar door blijf betalen
laat even weten hoe dit afloopt groetjes en sterkte rene
aan het afbetalen als ik je verhaal begrijp zo ver
probeer eens een klacht neer telegen bij de dte zijn zijn verplicht om je weer aan te sluiten als jij maar door blijf betalen
laat even weten hoe dit afloopt groetjes en sterkte rene