Hallo,
ik ben er deze week achtergekomen dat ik al sinds ik op mijn huidige adres woon (3 jaar) geen contract heb voor mijn stroom. Ik betaal dan ook helemaal niets (heb ik mij nooit gerealiseerd). Desondanks ben ik nooit afgesloten geweest, en heb ook nooit enig bericht hierover gehad van wie dan ook.
Tot nu toe dan. Deze week kreeg ik een bericht van Continuon dat er geen contract zou zijn voor de aansluiting en transport van stroom. Er staat ook bij dat ik volgens hun administratie nooit een poging heb gedaan om een overeenkomst tot stand te brengen (logisch, ik had het zelf niet eens door).
En dus het verzoek of ik alsnog een bijgevoegde overeenkomst wil tekenen en opsturen.
Wat is nu wijsheid in dit geval?
Moet ik netjes het contract invullen en hopen op het beste?
Ik ben nml bang dat ik dan alsnog een aanslag van 3 jaar krijg!
Op zich wellicht niet helemaal onterecht, want ik heb die stroom wel gebruikt. Maar aan de andere kant heb ik geen contract getekend, en heb ik tot nu toe nooit een bericht hierover ontvangen...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 3 jaar lang geen contract?
Re: 3 jaar lang geen contract?
nivo,weet je wel dat je bij wet verplicht bent om jezelf aan te geven bij een energiebedrijf?ik zou maar snel reageren anders rekenen ze echdie 3 jaar nog mee!nalatige bewoners noemen ze zo iemand!!!!!!
Re: 3 jaar lang geen contract?
De vorige bewoners van je woning hebben waarschijnlijk wel de meterstanden doorgegeven aan hun energie bedrijf. Probeer met hun contact op te nemen en vraag een kopie van die afrekening. Dan weet je in ieder geval op welke standen je bent begonnen en wat je dus tot nu toe in die 3 jaar verbruikt hebt. Je zal het denk ik idd moeten betalen, hoop alleen voor je dat ze coulant willen zijn en het niet ineens gaan heffen want dat zal me een boel centjes wezen. Succes ermee