LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aantrekkelijk aanbod: 54 E korting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
enklant

aantrekkelijk aanbod: 54 E korting

Ongelezen bericht door enklant »

Nuon probeert langere termijn contracten af te sluiten (een jaar) met als argument vraag beter overzienbaar. OK, daarna komen de voorwaarden 50 Euro opzegkosten. De argumentatie was eigenlijk ook onzin. Vraag is natuurlijk bij grote getallen klanten soswieso wel goed in te schatten. Alleen de boete stond niet in de oude contracten!!

supercop1973

Re: aantrekkelijk aanbod: 54 E korting

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ik heb die brief ook nog liggen maar van die 50 euri boete kan ik niets vinden. Waar staat dat precies?

Is dat ook als je na 1 jaar opzegt/contract afloopt. Er staat bij mij op de achterkant van het formulier dat je 30 dagen opzegtermijn hebt anders loopt het stilzwijgend door met 1 jaar.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Je hebt geen 50 Euro opzegkosten. Tenminste, niet in de brief die mijn vader met de post kreeg.

Je hebt wel een boete als je het contract vroegtijdig verbreekt. Dat is wel even wat anders dan opzegkosten. Als je een contract verbreekt met bijvoorbeeld je werkgever kun je ook een boete krijgen. Dat is niet zo gek.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Onlangs ook bij een kennis deze brief gelezen.

Een boete wordt bij iedere contractbreuk geheven en bij iedere energiebedrijf.
Als je een jaar of meerjarig contract hebt afgesloten en je wilt tussentijds van dit contract (omdat je bijv. wilt wisselen van leverancier) af pleeg je contractbreuk, dus volgt er een boete.
Zodra het contract afloopt heb je een opzegtermijn die afhankelijk is van het soort contract dat je hebt. Vaak is dit echter 30 dagen. Zeg je niet bijtijds op, dan word je contract stilzwijgend verlengd met een jaar.
Deze werkwijze en voorwaarden zijn algemeen. Zowel bij energiebedrijven alsook tijdschrift abonnementen, verzekingen en noem maar op.
Niets vreemds aan dus. Deze voorwaarden staan ook duidelijk vermeld in het contract dat je thuisgestuurd krijgt.
Dat wij ze niet of slecht lezen is een ander verhaal.

Wat beteft de aanbieding is het raadzaam de folder nog eens goed te lezen. Het bedrag van 54 euro korting is misleidend omdat dit geldt voor een bepaald verbruik. (dit rekenvoorbeeld staat ook in kleine lettertjes in deze brief vermeld)
Het kortingsbedrag kàn oplopen tot 54,= !!
Met andere woorden: het kortingsbedrag is gerelateerd aan je jaarverbruik. Een attentiepuntje dus!

Gesloten