LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurd hoge jaarafrekening van Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lars1973

Absurd hoge jaarafrekening van Oxxio

Ongelezen bericht door Lars1973 »

Ik heb verleden week een rekening van oxxio ontvangen. Het betrof een afrekening voor de periode oktober 2006 tot en met april 2007, met andere woorden een periode van 6 maanden. Hier stelt Oxxio dat ik 23.000 kWh zou hebben verbruikt. Een en ander betekent dat Oxxio mij een bedrag van Euro 4.300,00 laat nabetalen!! In die periode woonde ik alleen en was overdag nooit thuis wegens werk. In mei 2007 werd er door Oxxio de zogenaamde slimme meter geplaatst. Enkele dagen na ontvangen van de absurde afrekening ontving ik de afrekening van april 2007 tot en met april 2008, een periode van 1 jaar dus, nu bleek het verbruik een normale waarde te zijn van 3.400 kWh.
Ik heb Oxxio geprobeerd uit te leggen dat een verbruik van 23.000 kWh in een half jaar onmogelijk is. Oxxio heeft inmiddels te kennen gegeven dat het bedrag betaald dient te worden. Ik ben inmiddels getipt dat mogelijk fraude is gepleegd met mijn meter door de vorige bewoners. Waarschijnlijk betaal ik hun rekening nu. Door het vervangen van de meter door een zogenaamde slimme meter, is het bewijsmateriaal niet meer aanwezig.

Heeft iemand hier ervaringen mee en kan iemand mij raad geven hoe hier mee om te gaan? De jaarafrekening van de periode okt. 2006 tot april 2007 is nu pas binnen gekomen. Tevens kan ik aannemelijk maken dat ik een normaal verbruik heb en het onmogelijk is dat ik 23.000 kWh in een half jaar heb verbruikt.

Bob Schurkjens

Re: Absurd hoge jaarafrekening van Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hiermee moet je naar de Geschillencommissie Energie en Water, www.sgc.nl

Eerst verder contact met Oxxio per e-mail doen. Alle correspondentie bewaren om dit bij je geschil door te kunnen sturen. Dus niet gaan bellen met Oxxio omdat je die gesprekken niet aan je gechil kan toevoegen. Het is dan jouw woord tegen het hunne. Uiteraard ligt de bewijslast van eventuele fraude bij OXXIO en niet bij jou. Voor meterwisseling moet getekend worden mét juiste meterstand oude meter. Dat papiertje moet Oxxio kunnen overleggen. Verder ook zeker niet betalen aan het incassobureau dat ze op je af zullen sturen (Intrum Justitia o.i.d.).

Vergeet niet minimaal 100 euro schadevergoeding te vorderen van OXXIO bij SGC voor de tijd en moeite die je in deze poging tot oplichting moet steken. Velen op dit forum hebben ervaring met dit schurkenbedrijf; zoek het forum er maar op na. Ikkreeg mijn geld van ze pas na tussenkomst van de Geschillencommissie. Omdat Oxxio ook de bindende uitspraak van de Geschillencommissie niet nakwam na dreigen met aangifte + ultimatum toch nog mijn geld teruggekregen.

AGGB

Re: Absurd hoge jaarafrekening van Oxxio

Ongelezen bericht door AGGB »

Dat was een goed advies. Ga niet eerst zelf netjes aan de slag met OXXIO. Iedere keer denkt men dan dat de zaak opgelost is en na een jaar begint de ellende van voor af aan, dat gaat jaren door en het dossier is zo dik dat u nogmaals uren aan het schrijven en invullen bent voor de Geschillen commissie. zie mijn verhaal bij 'Wakker worden uit de droom OXXIO'
Ik adviseer u de bankreknrs van OXXIO te blokkeren, want ze gaan zeker het bedrag afschrijven. Ze hebben vele nrs, als u er 1 geblokkeerd hebt, gebruiken ze andere. Dus blokkeer ze alle en zorg ervoor dat de bank uw blokkade doorvoert, maken ze fouten mee ook dat is mijn ervaring.
--------------------------------------------------------------------------------

Hier volgen de oxxioreknrs, die je moet blokkeren. Ze staan vermeld bij Topic "Blokkade OXXIO Banknummers", . Als je nieuwe Oxxionrs hebt, voeg die dan ajb bij dat topic. Het is in ons aller belang.
De nrs tot dusver bekend:
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351

Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt aldus het forum.
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240

Gesloten