LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afbetalingsregeling Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Helgadv

Afbetalingsregeling Eneco

Ongelezen bericht door Helgadv »

Goede middag,

Wie heeft hier ervaring mee :?:

Afgelopen jaar kreeg ik de jaarnota van Eneco, ik moest 1193 euro bij betalen (terwijl ik 6 jaren altijd een beetje geld terug kreeg, in de zelfde woning) Dit was even Schrikken, maar goed!

Ik kon een betalingsregeling treffen, van 100 euro in de maand, hierover netjes een schriftelijke bevestiging gekregen. Dus Vanaf 1 juli begin ik met mijn betalingsregeling, netjes op de 1ste van de maand, gaat mijn termijnbedrag en aflossing van mijn rekeing af (zo ingevoerd in mijn internetbakieren programma)
Krijg ik in september een herinnering voor het gehele bedrag, ik had niet gestort Copieen van bankafschriften naar ze opgestuurd maar zelfs dat is niet voldoende bewijs.

Ik had een fout gemaakt, ja wel een hele grote ....................... inplaats van streepje 3 achtermijn klantnummer had ik sreepje 5 achter mijn klantnummer gezet, dus was het bedrag wel binnen gekomen op mijn klantnummer maar op een niet bestaand accout Ja mensen wij mogen geen typfouten maken.

Nu is het februari en nog blijven ze herinneringen sturen, en erg vervelend doen, ze boeken nu zelfs maandbedragen af van het bedrag van de regeling en sturen herinneringen voor het maandtermijn, terwijl ik in mijn omschrijving netjes vermeld om welke acc. en maand het gaat. Hun kunnen wel omschrijvingen heen en een factuur op een andere factuur weg boeken, wat in mijn ogen een veel grotere fout is, al een 5 typen inplaats van een 3 toch

omdat ik me gewoon aan de gemaakte betalingsregeling hou, kunnen ze me volgens mij niks maken, wie weet of dit daad werkelijk klopt en heeft ook zo'n zelfde soort ervaring.

Hoor graag van jullie

Groetjes Helga [/b]

Naar boven

wicher

Re: Afbetalingsregeling Eneco

Ongelezen bericht door wicher »

Typefouten kunnen voorkomen, maar uw betalingen zijn bij Eneco aangekomen, dat is het belangrijkste. Wettelijk gezien is dat eigenlijk ook het enige wat telt!
Hun debiteurenadministratie klopt van geen kanten als positief openstaande saldi niet regelmatig gecheckt worden, of op zijn minst gesignaleerd worden door het systeem. Op een dergelijke signalering zal iemand van Eneco moeten gaan uitzoeken hoe dit zit.
Is dus kennelijk niet gebeurd, maar is niet uw verantwoordelijkheid.

Gewoon vasthouden aan de afgesproken aflossingstermijn/bedragen en de maandelijkse voorschotten.
Verder het hele verhaal even schriftelijk (aangetekend) bevestigen aan Eneco met de benodigde kopie-afschriften.
Daarna is het verder Eneco's probleem om hun administratie op orde te brengen.

Helgadv

Dank je wel!!!

Dat doet een mens goed om een bevestiging te krijgen, dat ik in mijn recht sta en niks verkeerd heb gedaan.

Zo ga ik ook je tip opvolgen en alles nog een schriftelijk bevestigen aan eneco met alle bewijsstukken bijgevoegd.

groetjes helga

evezoom

Ongelezen bericht door evezoom »

Beste Helga,

Volgens eneco was mijn warmteverbruik het afgelopen jaar meer dan 3x zo hoog als het jaar ervoor. Ik ben het daar niet mee eens natuurlijk, ik heb immers niet anders verbruikt dan voorgaande jaren.
Ik vroeg me af wat jij hebt ondernomen om dit niet te hoeven betalen... En wat je heeft doen besluiten het wel te doen...
Ik wens je overigens succes met de moeizame afhandeling van dit hele verhaal!

Alvast bedankt

eveline

Helgadv

Hoi eveline,

Ja erg he, die bedrijven :oops:

Wat ik heb gedaan, ik heb in eerste instantie gebeld en na vraag gedaan of de jaarafrekeing wel klopte, gezien ik normaal altijd terug kreeg.
Het antwoordt was: Wat u in het verleden verbruikte daar had u nog niet eens een lamp van kunnen laten branden, mijn verbruik was dus extreem laag vonden ze.... Had 1 jaar voor die hoge rekening een nieuwe meter gekregen, dus nog even gedacht dat het daaraan lag, maar dat kon niet waar zijn, de voorgaande meter zou wel niet in orde zijn geweest, volgens de klantenservice van Eneco, dus ja ik heb het maar voor lief genomen, en zit nu dus nog steeds met veel gezeur, die rekening te betalen.

Maar je kan je meters laten controleren of de meters wel in orde zijn,

jij ook veel succes met dit rampen bedrijf.

groetjes helga

Gesloten