| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afgesloten door Nuon stadsverwarming
afgesloten door Nuon stadsverwarming
Ik ben op 02-03-2011 afgesloten door Nuon/Liander van stadsverwarming en warm water terwijl ik thuis was!
Ik vond een kaartje in de brievenbus dat ik afgesloten was en kontakt op moest nemen met de klantenservice van Nuon.
Dat heb ik gedaan en er bleek een giga bedrag open te staan wat ik nooit in een keer kan betalen.Ik ben zwaar hartpatient en lijd ook aan reuma waardoor ik zeer slecht ter been ben.Dit heb ik aangegeven bij klantenservice maar ik kreeg nul op request!
De rekening bleek op naam van mijn ex te staan die nooit iets betaald heeft en nu zit ik met twee kinderen in een ijskoud huis en moet ik met de waterkoker emmers vullen zodat we niet vervuilen!
Er is geen betalingsregeling mogelijk en ik word ook niet meer aangesloten door
Nuon, weet iemand wat ik nu moet doen of waar ik terecht kan?
Schuldhulp kan niet helpen of wil niet helpen en Nuon blijft afwijzend tegen elk voorstel, ik zie het niet meer zitten!
Wie weet iets voor mij? met vriendelijke groet, Diana
Ik vond een kaartje in de brievenbus dat ik afgesloten was en kontakt op moest nemen met de klantenservice van Nuon.
Dat heb ik gedaan en er bleek een giga bedrag open te staan wat ik nooit in een keer kan betalen.Ik ben zwaar hartpatient en lijd ook aan reuma waardoor ik zeer slecht ter been ben.Dit heb ik aangegeven bij klantenservice maar ik kreeg nul op request!
De rekening bleek op naam van mijn ex te staan die nooit iets betaald heeft en nu zit ik met twee kinderen in een ijskoud huis en moet ik met de waterkoker emmers vullen zodat we niet vervuilen!
Er is geen betalingsregeling mogelijk en ik word ook niet meer aangesloten door
Schuldhulp kan niet helpen of wil niet helpen en Nuon blijft afwijzend tegen elk voorstel, ik zie het niet meer zitten!
Re: afgesloten door Nuon stadsverwarming
Het contract staat op naam van uw ex, dus niet op uw naam?
Meteen Nuon opbellen en dit aangeven!
Uw ex afmelden en zijn huidige adres geven voor de rekeningen en de eindafrekening.
En u zelf aanmelden als nieuwe klant.
Dat u een relatie had met diegene op wiens naam het contract staat gaat Nuon niet aan, het staat op zijn naam en hij is dan ook verantwoordelijk voor de betalingen.
Ook als u getrouwd was, dat blijft een privé kwestie voor u.
Toch even een vraag: heeft u de facturen niet gezien die Nuon opstuurde?
Of zijn die naar uw ex verzonden?
Meteen Nuon opbellen en dit aangeven!
Uw ex afmelden en zijn huidige adres geven voor de rekeningen en de eindafrekening.
Dat u een relatie had met diegene op wiens naam het contract staat gaat Nuon niet aan, het staat op zijn naam en hij is dan ook verantwoordelijk voor de betalingen.
Ook als u getrouwd was, dat blijft een privé kwestie voor u.
Toch even een vraag: heeft u de facturen niet gezien die Nuon opstuurde?
Of zijn die naar uw ex verzonden?
Per welke datum staat u ex al niet meer ingeschreven op dat adres
waar het afgesloten is ?
Zijn de rekeningen naar u huisadres gestuurd of naar het adres van u
ex ?
waar het afgesloten is ?
Zijn de rekeningen naar u huisadres gestuurd of naar het adres van u
ex ?
-
Pareltje31
sorry maar zo werkt het toch niet. Zij kan nooit ex afmelden moet hij zelf doen
Pareltje31 schreef:Uw ex afmelden en zijn huidige adres geven voor de rekeningen en de eindafrekening.
Wat zij kan doen is zichzelf aanmelden, de ex wordt dan vanzelf afgemeld.
Zij kan het adres doorgeven waar haar ex woont en kan Nuon duidelijk maken per aangetekende brief (desnoods) dat ex niet op dat adres woonachtig is sinds xx-xx-xxxx.Pareltje31 schreef:Uw ex afmelden en zijn huidige adres geven voor de rekeningen en de eindafrekening.
Maar de vraag blijft natuurlijk open staan heeft ex zich afgemeld van dat woonadres waar nu het gas en warm water is afgesloten ?
TS had natuurlijk ook kunnen weten dat zij moet betalen voor haar gas en warmwater voorziening dat is natuurlijk de keerzijde.
-
Leo The Emperor
Dit klinkt als onredelijk.Er is geen betalingsregeling mogelijk en ik word ook niet meer aangesloten door
Ik zou in uw geval een concrete betalingsregeling aanbieden waarbij binnen 1 jaar het geheel is afbetaald. Aangezien U geen bedragen heeft genoemd is van deze kant niet te beoordelen of dit voor U realistisch is.
Dit voorstel zou ik schriftelijk doen, eventueel laten versturen via het juridisch loket of sociale raadslieden
Ik ben al bij sociaal raadslieden geweest en schuldhulpverlening met een concreet
betalingsvoorstel maar dit is door nuon afgewezen, ik heb zelf geen rekeningen gezien omdat mijn ex zei dat die automatisch werden afgeschreven van zijn rekening!Ik weet niet waar hij nu zit of woont en ik kan hem ook niet telefonisch bereiken omdat hij waarschijnlijk zijn nummer veranderd heeft.
Kortom ik zit met de ellende en nuon wil van niks horen!
Heb kontakt gehad met nuon en die zeggen dat ik een bewijs moet hebben dat hij niet meer op dit adres woont,maar om hem uit te schrijven moet hij zelf ook tekenen bij woningbouwvereniging anders word er niks gedaan, ik kan hem dus niet uitschrijven, dat heb ik al geprobeerd en aangezien ik hem niet kan traceren, houdt het dus op.
Heb wel advies gehad om GGD in te schakelen, i.v.m. ziektes, misschien kunnen zij
iets bereiken.
Heeft iemand nog andere opties?
groetjes, Diana
betalingsvoorstel maar dit is door nuon afgewezen, ik heb zelf geen rekeningen gezien omdat mijn ex zei dat die automatisch werden afgeschreven van zijn rekening!Ik weet niet waar hij nu zit of woont en ik kan hem ook niet telefonisch bereiken omdat hij waarschijnlijk zijn nummer veranderd heeft.
Kortom ik zit met de ellende en nuon wil van niks horen!
Heb kontakt gehad met nuon en die zeggen dat ik een bewijs moet hebben dat hij niet meer op dit adres woont,maar om hem uit te schrijven moet hij zelf ook tekenen bij woningbouwvereniging anders word er niks gedaan, ik kan hem dus niet uitschrijven, dat heb ik al geprobeerd en aangezien ik hem niet kan traceren, houdt het dus op.
Heb wel advies gehad om GGD in te schakelen, i.v.m. ziektes, misschien kunnen zij
iets bereiken.
Heeft iemand nog andere opties?
groetjes, Diana
kan je hem niet bij de gemeente laten uitschrijven
hij woont daar al blijkbaar lange tijd niet en de scheidingspapieren kunnen dat beamen
dus eigenlijk direct baar de gemeente en die persoon uitlaten schrijven het liefst met terug werkende kracht
hij woont daar al blijkbaar lange tijd niet en de scheidingspapieren kunnen dat beamen
dus eigenlijk direct baar de gemeente en die persoon uitlaten schrijven het liefst met terug werkende kracht
Heb je geen herinnerigen ontvangen van Nuon dat Diana, neem aan dat Nuon ook een herinnering stuurt als het bedrag niet van de rekening kan worden afgeschreven.
Hij heeft zich nog steeds niet laten uitschrijven op jou adres, niet bij gemeente en ook niet bij de woningstichting ?
Weet je zeker dat hij zich niet heeft laten uitschrijven bij de gemeente, bij de meeste gemeentes hoeft iemand zich niet uit te schrijven, je vult een formulier in bij de nieuwe gemeente waar je woont en dan ontvangt oude gemeente een bewijs dat hij in een andere gemeente staat ingeschreven.
Stuur alle post die je ontvangt van je ex retour afzender met mededeling erop dat hij niet op dat adres verblijft.
Zal waarschijnlijk dan nog wel meer komen als alleen de Nuon.....wat denk je van de zorgverzekering ?
Kun je niet bij oude vrienden, kennissen, familie van hem, werk informeren waar hij zich ophoudt eventueel ?
Hij heeft zich nog steeds niet laten uitschrijven op jou adres, niet bij gemeente en ook niet bij de woningstichting ?
Weet je zeker dat hij zich niet heeft laten uitschrijven bij de gemeente, bij de meeste gemeentes hoeft iemand zich niet uit te schrijven, je vult een formulier in bij de nieuwe gemeente waar je woont en dan ontvangt oude gemeente een bewijs dat hij in een andere gemeente staat ingeschreven.
Stuur alle post die je ontvangt van je ex retour afzender met mededeling erop dat hij niet op dat adres verblijft.
Zal waarschijnlijk dan nog wel meer komen als alleen de Nuon.....wat denk je van de zorgverzekering ?
Kun je niet bij oude vrienden, kennissen, familie van hem, werk informeren waar hij zich ophoudt eventueel ?
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 14 mar 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Scheidingspapieren ???stoompie2 schreef:kan je hem niet bij de gemeente laten uitschrijven
TS praat wel over ex maar wil nog niet zeggen dat ze getrouwd waren.
Ook zou ik alvast de woningbouw aanschrijven dat je ex per xx-xx-xxxx (datum) niet meer in jou woning verblijft.
Kijken wat woningbouw daar mee doet.
Kijken wat woningbouw daar mee doet.
ik ga bij het spreken van een ex toch uit van een huwelijk of iets anders officieels
sorry als het niet zo is maar juist met scheidingspapieren of dergelijke staat je verschrikkelijk sterk
ook tegen die multinationals als nuon
en het voorkomt een hoop problemen in de toekomst
wie weet wat hij nog meer niet heeft betaald
sorry als het niet zo is maar juist met scheidingspapieren of dergelijke staat je verschrikkelijk sterk
Het is te hopen dat het om een scheiding gaat of een samenlevingscontract dan staat TS heel sterk maar of dat zo is ?stoompie2 schreef:ik ga bij het spreken van een ex toch uit van een huwelijk of iets anders officieels
Ben er pas op 2-3-2011 achter gekomen dat er een bedrag openstond na contact met Nuon klantenservice, heb al zijn post al teruggestuurd na zijn verdwijning en ik kan hem niet uitschrijven bij gemeente, dat moet hij zelf doen, zo ook bij woningbouwvereniging, hij moet zelf tekenen, dus ik zit mooi vast aan alle kanten samen met mijn kinderen!
Heb advies viavia gekregen om contact op te nemen met GGD, misschien kunnen zij mij helpen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Diana
Heb advies viavia gekregen om contact op te nemen met GGD, misschien kunnen zij mij helpen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Diana
toch kan de gemeente ook helpen in deze zaak
zo lang hij bij u in in geschreven kan elke bedrijf die een vordering heeft dat op uw aders doen
als er een onderzoek loopt naar zijn verblijfplaats staat hij als mogelijke bewoner te boek op dat adres
en dan kunnen ze niet veel doen
als u kan bewijzen dat hij al geruime tijd niet meer op uw adres woont kunt u dat als bewijs bij de gemeente aan voeren
ook raad ik aan een s contact met de politie te zoeken mogelijk kunnen hun iets betekenen
hij maakt gebruik van uw adres ondanks dat hij er niet woont
zo lang hij bij u in in geschreven kan elke bedrijf die een vordering heeft dat op uw aders doen
als er een onderzoek loopt naar zijn verblijfplaats staat hij als mogelijke bewoner te boek op dat adres
en dan kunnen ze niet veel doen
als u kan bewijzen dat hij al geruime tijd niet meer op uw adres woont kunt u dat als bewijs bij de gemeente aan voeren
ook raad ik aan een s contact met de politie te zoeken mogelijk kunnen hun iets betekenen
hij maakt gebruik van uw adres ondanks dat hij er niet woont
Diana per wanneer is je ex 'verdwenen' dan ?
Kun je hem werkelijk niet opsporen dan en vanaf hoelang zijn de rekeningen al niet betaald bij de Nuon?
Wat als je nu zou gaan verhuizen dan ?
Dan moet woningstichting toch ook een oplossing gaan zoeken want jij schrijft je natuurlijk uit op die woning waar je nu woont dan moet woningstichting hem gaan opsporen.
Mischien dat je naar de huisarts kan gaan en daar je verhaal uitleggen en ivm je reuma dat je niet zonder verwarming kan, wat ook zo is ivm vocht etc.
Mischien dat de huisarts een schrijven wil opstellen voor het Nuon.
Kun je hem werkelijk niet opsporen dan en vanaf hoelang zijn de rekeningen al niet betaald bij de Nuon?
Wat als je nu zou gaan verhuizen dan ?
Dan moet woningstichting toch ook een oplossing gaan zoeken want jij schrijft je natuurlijk uit op die woning waar je nu woont dan moet woningstichting hem gaan opsporen.
Mischien dat je naar de huisarts kan gaan en daar je verhaal uitleggen en ivm je reuma dat je niet zonder verwarming kan, wat ook zo is ivm vocht etc.
Mischien dat de huisarts een schrijven wil opstellen voor het Nuon.
Inderdaad Stoompie, mischien eens naar het politiebureau gaan en hem daar als vermist op gaan geven, is die tenslotte ook voor je.
Het is natuurlijk vervelend afgesloten te zijn maar ik snap niet veel van het verhaal. Ik begrijp al helemaal niet hoe men ineens verrast kan worden door openstaande rekeningen. Je huis wordt verwarmd maar je betaald geen rekening, al vele maanden niet blijkbaar en daar gaat dan geen belletje rinkelen en gaat men zelf niet even navraag doen hoe het met de rekening zit?
Zou maar snel naar andere rekeningen kijken want het is niet ondenkbaar dat er dan dus meer zijn.
Zou maar snel naar andere rekeningen kijken want het is niet ondenkbaar dat er dan dus meer zijn.
-
Leo The Emperor
Wat is de achterstand, en welke betalingsregeling heb je aangeboden.Ik ben al bij sociaal raadslieden geweest en schuldhulpverlening met een concreet
betalingsvoorstel maar dit is door nuon afgewezen
Het dient namelijk wel in verhouding tot elkaar te staan