LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Johanna54

Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door Johanna54 »

Ik heb vandaag mijn afrekening van Eneco energie gekregen. Wie schetst mijn verbazing mijn gas verbruik wordt vermenigvuldigd met een factor 1,0258. Want zo zchrijft Eneco:"Gas wordt in Nederland gewonnen uit verschillende gasvelden.De hoeveelheid enegrie per M3 gas verschilt per gasveld en daarom wordt mijn gemeten gasverbruik met een correctie factor vermenigvuldigd.
EN ZO BETAALT U ALLEEN VOOR DE ENERGIE DIE U WERKELIJK HEEFT AFGENOMEN!!!!
Ik neem dus 2003 m3 af en betaal 2055m3.

Ik ben echt heel boos. Dus zuinig stoken en dan gooit men er een factor overheen (waar ik geen controle op heb) en verbruik ik plotseling meer dan mijn meter aangeeft.

Ben benieuwd wie er minder verbuik moet betalen dan volgens de meterstand is gebruikt

CCC-agent

Re: Afrekening Eneco

Ongelezen bericht door CCC-agent »

u betaald niet voor de hoeveelheid gas maar voor de verbrandingswaarde

om dat heel simpel uit te leggen, hoe verder u van de bron af bent hoe meer gas u nodig heeft om een eitje te koken (de verbrandingswaarde is lager!)

dit komt door het vervoer

nu moeten we wel exact het zelfde bedrag afrekenen voor het koken van dit eitje en daarom word er een berekening gebruikt

dit is niet iets dat de energiebedrijven hebben bedacht
dit staat in de energie wetgeving!!

kortom, u bent boos op regering

(edit) niemand betaald minder dan een factor 1, het gaat altijd omhoog
factor 1 is de bron

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
De afstand speelt helemaal geen rol.
De herkomst/kwaliteit van het gas wél.
En dat hoeft geen gas uit Nedeland te zijn.
Het gaat om de verbrandingswaarde van het geleverde gas t.o.v. de verbrandingswaarde (als referentie) van ons aardgas (gewonnen in Nederland).

@Johanna:

Je kunt hoog en laag springen, maar je komt er niet omheen.
Dat heb ik al eens uitgezocht bij www.dte.nl
Er bestaat ook een onafhankelijk instituut welke de 'berekeningsfactor/kwaliteit' bepaalt.
Of je energiebedrijf een eerlijke berekening daarvan uitvoert, blijft gissen.
Dat is voor een gewone consument toch niet te controleren, met dagelijks/wekelijks/maandelijks wissellende verbrandingswaardes.

Jammer maar helaas.

Sterkte.
Banzai.

Incassomedewerker

Ongelezen bericht door Incassomedewerker »

Geachte Johanna54.

De prijs welke aangegeven wordt betreft de prijs per cubieke meter gas en U wordt geacht dat te betalen en niet meer.
Dwingt men U om anders of meer te betalen dan geleverd kunt U in de eerste instantie bezwaar aantekenen bij Uw leverancier.
Laat U niet om de tuin leiden de prijs staat voor 1 cub gas, niet meer en niet minder,

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik vat deze ook niet echt! De gasprijs wordt aangeleverd per m3. Dat is een gegeven en bij wet vastgelegde waarde. De prijs zou in deze vanwege meer kosten wel hoger kunnen uitvallen maar zo?

Gesloten