LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sieme099

Afrekening oxxio

Ongelezen bericht door sieme099 »

Oxxio en afrekeningen :evil: In het kort (?).
Oxxio is verleden jaar maar 2 maanden (juni en juli) onze energie leverancier geweest. Op 8 augustus is het contract ontbonden maar niet voordat Oxxio even de volledige maand voorschot geind had. Uiteraard dit gestorneerd en telefonisch aangegeven dat de 8 dagen dat Oxxio nog gas en stroom leverden wel in de afrekening verwerkt kon worden. Verder waren alle rekeningen betaald. Voorbij gaand aan hun eigen bepalingen dat na 2 herinneringen een incassobureau ingeschakeld wordt kregen we deze al na 1 herinnering op ons dak. Uitleg dat in hun eigen bepaling niet stond dat we verplicht waren tot betalen van een voorschot mochten niet baten. Na vele telefoontjes en mailtjes kregen we uiteindelijk in november van Essent, het netwerkbedrijf, het verzoek de meterstanden door te geven. Dit gelijk online gedaan. Bij het invoeren van electra standen kreeg ik een melding dat de stand van een van de meters extreem hoog was. We gebruiken een meter met 2 standen. 1 voor dag en 1 voor nacht. We hebben maar een tarief en gebruiken dus maar 1 meterstand. De stand van meter 2 staat nog steeds op 0. Begin dit jaar kregen we van Oxxio een afrekening van electriciteit van ruim € 1600,00 voor de 2 maanden dat Oxxio stroom heeft geleverd! Uit de afrekening van Essent met de meterstanden bleek op meter 2, die al jaren op 0 staat, de eindstand was ingevuld en daar de afrekening van Oxxio op gebasseerd was. Direct met Oxxio gebeld en uitgelegd dat dit op een vergissing moest berusten. In eerste instantie kreeg ik alle begrip van de wereld en zou ik wel een nieuwe juiste afrekening ontvangen. In plaats daarvan kreeg ik een brief met de schampere opmerking dat de meterstanden door mij zelf waren ingevoerd en dan toch juist moesten zijn? De rekening bleef gehandhaafd tot ik het tegendeel bewees. Bij navraag bij Essent bleek dat deze verkeerde stand door Oxxio zelf was doorgegeven!! Toen ik Oxxio schriftelijk hiermee confronteerde hulde deze zich in volledig stilzwijgen.
Via mijn nieuwe energie leverancier Frivius heb ik deze stand laten aanpassen en heeft deze Oxxio van de "vergissing" kunnen overtuigen. Het zou wel ongeveer 3 maanden kunnen duren totdat de nieuwe rekening zou komen. Die kwam niet maar wel een brief dat zolang de meter met de verkeerde stand bij Essent niet op 0 zou staan men geen nieuwe rekening zal sturen. Weer een uitvlucht dus, want men heeft bij Oxxio wel in de gaten dat ik eerder van hun geld krijg dan andersom.
Wat moet je aan zoveel dommigheid en klanten pesterij doen?

Maarten1234

Re: Afrekening oxxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Opletten en niet in zee gaan met Oxxio of woonenergie (beide hetzelfde).

Laat je energiebedrijf het uitzoeken en contact opnemen met Oxxio. Oxxio is slechts een leverancier. Zij moeten het energiebedrijf wel geloven. Deze komt altijd als tussenpersoon bij het wisselen van leverancier. Tevens beheren zij jouw aansluiting.

Verder kun je ook nog naar verschillende instanties gaan.

Succes

Ontevredenklant

Re: Afrekening oxxio

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Wegwezen met Oxxio!!!

We hebben er in het verleden zulke vervelende (slopende jaren) herinneringen aan dat ons enige advies is: WEGWEZEN EN ZO SNEL MOGELIJK!!!!

Gesloten