LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting van energie en gas door Essent netwerkbeheer !!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
robert . E

Afsluiting van energie en gas door Essent netwerkbeheer !!!!

Ongelezen bericht door robert . E »

Op 16-03-2005 krijg ik een brief van Essent netwerkbeheer met de mededeling , afsluiting van energie en gas , ik moest een andere leveransier gaan zoeken voor 06-04-2005 . Als ik voor die tijd een leveransiersovereenkomst kon laten zien dan was er niks aan de hand . In eerste instantie dacht ik dat komt omdat ik een achterstand heb want die had ik ook . Ik had daar een rede voor . Toen ik een paar dagen later mijn achterstand had weggewerkt dacht ik dat er niks aan de hand zou zijn . Maar niks is minder waar , ik kreeg weer een brief van Essent netwerkbeheer met de mededeling , afsluiting van energie en gas . Ik dacht hoe kan dat nou ik heb geen achterstand meer dus wat is er mis . Dan maar de leveransier Essent bellen en vragen hoe of wat is er aan de hand . Na ongeveer een kwartier kreeg ik een telefoniste aan de lijn en ik leg haar uit wat er aan de hand is .
De dame aan de andere van de lijn was niet echt voor rede vatbaar . Of ik nu bij was met betalen of niet ik werd afgesloten en zij kon er niks meer aan doen . Het enige wat ik kon doen was een andere leveransier zoeken .
Nou had ik toevallig via mijn buurvrouw een mapje van Oxxio gekregen . Nou dan maar daar heen bellen . Ik had me aangemeld bij Oxxio en zou 's avond terug worden gebeld om het een en ander door te nemen omdat ze het overdag te druk hebben . Nou dat vond ik wel goed , en inderdaad ik werd 's avonds terugegebeld door een heer met het verzoek of ik het goed vond dat het gesprek werd opgenomen . Ik had daar geen problemen mee . De man aan de andere kant van de lijn stelde me standaard vragen . Of ik het er mee eens was dat Oxxio mij energie en gas ging leveren en voor wat voor periode . Opeens werd het gesprek door hem gestop met de mededeling dat ze een code voor de gaslevering niet konden vinden . En dat de bandopname niet goed was . Het moest helemaal opnieuw gebeuren en ik zou worden teruggebeld . Nou ja dacht ik , maar goed kan gebeuren . Na een week te hebben gewacht dacht ik laat ik eens bellen want straks komt Essent en dan heb ik geen leveransiersovereenkomst die ik kan laten zien en dan wordt ik afgesloten . Maar helaas ze hadden de code nog niet gevonden , ik wordt wel weer teruggebeld . Na wat dagen wachten kreeg ik het een beetje warm . Ik weer bellen met Oxxio . En tot mijn grote verbazing hadden ze de code gevonden . Ik was blij , en nu de overeenkomst , dacht ik . Dus ik vraag kan ik me nu aanmelden bij Oxxio anders wordt ik binnenkort afgesloten bij Essent , waarop de dame aan de andere kant van de lijn antwoordde . Maar als u afgesloten wordt dan mag ik u niet aanmelden als klant . Waarop mijn antwoord was. WAT ZEGT U NOU , HEBBEN JULLIE ME DAAR BIJNA 2 WEKEN OPLATEN WACHTEN . Verdorie zeg ik , ik zit hier straks zonder energie en gas en jullie hebben me dat niet eerder kunnen vertellen . De dame aan de andere kant van de lijn viel wat stil van mijn reactie . Maar goed ik kan wel blijven hangen aan de lijn maar daar krijg ik geen lerveransiersovereenkomst mee . Dus heb ik me op aanraden van een vriend aagemeld bij Energiedirect ( Ondanks de negatieve berichten ) .
Nadat ik dat ik me had aangemeld ging de deurbel ........Essent aan de deur . OEPS , dacht ik nu dit weer . Maar gelukkig waren deze 2 mannen van Essent zeer redelijk . Ze sloten me niet af nadat ik het Oxxio verhaal vertelde , ze gaven me een 2e kans .
De volgende dag kreeg ik de leveransiersovereenkomst van Energiedirect . Dat was een opluchting . Tenminste dat dacht ik . Weer een dag later stonden de heren van Essent weer voor de deur , en trots laat ik mijn overeenkomst zien . Maar een van de heren zei , dit is niet voldoende je hebt geen klantnummer . Nee he dacht ik niet weer , maar zei de man maak hier een copy van dan neem ik die mee en dan moeten ze op kantoor maar kijken of het goed is . Na ongeveer een week niks te hebben gehoord van Essent dacht ik dat het wel goed was . Ondertussen had ik rond 30 April van Energiedirect een klantnummer gekregen omdat ze de klanten 7 dagen de tijd moeten geven om af te kunnen melden . Dan is het 2 mei 2005 rond 10.00 uur . 2 heren van Essent aan de deur . Dit waren niet dezelfde heren , dus ik doe de deur open met de leveringsovereenkonst in de hand . Wij komen afsluiten zegt een van de heren ( Dhr Menning) , waarop ik zeg dat ik een overeenkomst heb een een klantnummer . Dat is niet voldoende zeg de man waarop ik snel energiedirect bel . Maar zowel ik als energiedirect konden de man niet weerhouden ons de energie en het gas af te sluiten .
En nu zit ik sinds 02 mei 2005 zonder stroom en gas samen met mijn vriendin en 3 kinderen . Dit allemaal omdat we niet in het ECH stonden vermeld . Nu staan we wel in het ECH vermeld maar mogen we eerst ongeveer 360 Euro betalen aan Essent om weer stroom en gas te krijgen en dat betaal ik niet omdat ik het niet kan betalen en het niet terecht is dat ik ben afgesloten .
En Essent houd voet bij stuk . Lekker bedrijf dat Essent . Als klant sta ik nu gewoon machteloos .

Gast

Re: Afsluiting van energie en gas door Essent netwerkbeheer !!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Verschrikkelijk! Hoe is het mogelijk? En nu dan?

Wat een kl*te bedrijf is die Essent toch! Dat dit zomaar kan en mag?

Ik vind dat Kassa of Radar er maar WEER eens aandacht aan moet schenken, want schijnbaar hebben ze er niks van geleerd, van die eerdere uitzendingen.

Gast

Als klant sta ik nu gewoon machteloos
leg het voor aan de geschillen commissie
www.sgc.nl

Gast

Lang leve de libralisering (waar wij burgers allemaal voor gekozen hebben)

Gast

Geplaatst op: 04 Mei 2005 12:22 Onderwerp:

Lang leve de libralisering (waar wij burgers allemaal voor gekozen hebben)

Sorry jij zeker maar ik niet.
De uitkomst van de verkiezingen was zeker niet dit kabinet.
Dit is mij en vele andere gewoon opgedrongen.
En ik kies zeker niet voor liberalisering en stem dus ook tegen de nieuwe EU grondwet.

Gast

Vind toch dat dit probleem niet bij Essent ligt, maar bij je zelf.
Jij betaalt je rekeningen niet (op tijd) en dan vind je het vreemd dat ze je afsluiten en je niet meer als klant willen.
Betaal gewoon netjes en je hebt ook geen problemen.
Nu veroorzaak je zelf een probleem en legt de schuld bij een ander neer.
Ja, zo kan ik het ook...

Gast

Als men om wat voor reden dan ook een keer te laat betaalt, krijgt men vaak eerst een herinnering, dan aanmanig en als je dan nog niet betaalt dan, JA, eigen schuld dikke bult.

Maarzo niet bij Essent, NIET op tijd betalen? Afsluiten ermee! Maar hun mogen wel onjuiste rekeningen, dreigementen en dergelijke naar de mensen sturen. Stelletje graaiers, ook daar bij Essent.

Gast

Ga je toch weg daar bij essent; Als je geen klant bent kunnen ze ook niet van jouw geld graaien ;-)
Of je zorgt ervoor ze minimaal aan je verdienen door minimaal te verbruiken

Gast

Wat dacht jij dan? Dat ik nog langer daar blijf? Nou, ik dacht het niet.

En zeg even tegen je collega's op de helpdesk, ook hartelijk bedankt voor het kastje naar de muur sturen.

Gast

Meteen afsluiten doen ze niet...............gaat aardig wat tijd aan vooraf.

Wat is de andere kant van het verhaal vraag ik me af? KEnnelijk ben je niet helemaal open en/of eerlijk met je verhaaltje.

Gast

Neem even de moeite om de Essent topics door te nemen die hier op dit forum staan, kom je genoeg Essent leed tegen.

Wat dacht je van die persoon, die alle rekeningen kan overleggen en toch nog steeds geen TV aansluiting heeft. Nu nog steeds niet. En zo zijner nog meer van die gevallen.

essent medewerker

Ongelezen bericht door essent medewerker »

ga jij maar lekker naar een andere leverancier. als je meent dat je dan van de problemen af bent dan kom je er nog wel achter. Kunt je lekker aan ons betalen en aan de andere leverancier. lekker 2 keer betalen dus!

Gast

Nu, zo praten ze dus ook met je aan de telefoon. Is dat normaal?

Gast

Hij is de enige die slim is geweest hier:

If you cannot beat them, join them :twisted:

Essent medewerker

Ongelezen bericht door Essent medewerker »

uiteraard ben ik helemaal niet van essent. wat ik met mijn voorgaande verhaaltje meende te zeggen is dat veel mensen het voor elkaar menen te hebben door naar een andere leverancier over te stappen en daarmee een lange neus menen te kunnen trekken naar hun oude energieleverancier. Praktijk is echter dat dan vaak de problemen pas echt gaan beginnen. Heb niet een soortgelijk iets meegemaakt maar wel een keer een probleem met nuon. Dacht eerst dat dit alleen bij die mensen voorkwam die verbaal niet vaardig waren. Inmiddels weet ik beter, het is net een lachfilm voor derden met jezelf in de hoofdrol zoals ik ooit iemand heel sprekend heb horen verwoorden.

G-Force

Ongelezen bericht door G-Force »

Eeehm, Essent sluit je pas echt definitief af als ze een verd*md goede reden hebben, bij mij hebben ze de CAI al een paar keer losgehaald als waarschuwing. Dat had ik helemaal aan mijzelf te danken, als ik had betaald dan was ik niet afgesloten. En ze sturen echt wel eerst herinneringen, daarna aanmaningen, daarna een deurwaarder en dan pas sluiten ze je CAI. Als ze je definitief gaan afsluiten, dan heb je het zelf GOED verprutst. Niet om te schoppen, maar zo liggen de feiten nou eenmaal, hoe vervelend je privé situatie ook mag zijn, want daar kan, mag en ga ik natuurlijk niet over oordelen.

robert . E

Ongelezen bericht door robert . E »

Iedereen mag zijn mening hebben ,maar ga niet zeggen dat het mijn eigen schuld is omdat ik niet heb betaald . Want er is juist wel betaald . Waar het om gaat is dat ik niet op een ECH scherm te zien was , terwijl ik wel een leveransiersovereenkomst heb . Als ik dat kon laten zien dat werd het afsluiten geannuleerd . Maar dat hebben ze niet gedaan ,dus wie heeft er nou schuld . Ik ben varanderd van leveransier zoals het moest , kon alles laten zien maar omdat ik niet op een ECH scherm te zien ben zit ik nu al sinds 2 mei zonder gas en stroom .

Robert. E

Lampje

Ongelezen bericht door Lampje »

Dus nu draait jouw computer op een generator?

Gast

Het zou Essent, Nuon en consorten eens sieren wanneer ze hun fouten eens duidelijk onder ogen zouden zien en dit vervolgens ook toegeven en er daadwerkelijk iets aan doen.

Doet me een beetje denken aan die kerel die bij zijn buurvrouw met zijn broek op de knieen betrapt wordt en vervolgens nog ontkent.

Cisca

Ongelezen bericht door Cisca »

Heb een soortgelijke probleem gehad met Essent, Wegens omstandigheden waar ik niet over wil uitwijden heb ik 3 maanden geen rekening kunnen betalen,heb hun ook een email gestuurd om hun op de hoogte stellen van mijn situatie. Wat schets mijn verbazing ik kreeg opeens een brief van Essent waarop vermeld werd dat ik afgesloten zou worden van gas en electra,heb kontakt met hun gehad om te vragen waarom ik geen bericht heb ontv mbt mijn email.Hun gaven aan dat ze niks hebben ontvangen en dat ik maar moet betalen want anders gaan ze over tot afsluiten.Heb ook aangegeven dat ik geen aanmaningen heb gehad en ook nog geen deurwaarder aan de deur heb gehad,die juffrouw van de helpdesk was niet voor rede vatbaar en gaf alleen als kommentaar dat ik dan maar had moeten betalen.Vervolgens vroeg ik haar wat ik dan moest doen om afsluiting te voorkomen,werd mij toen verteld dat als ik klant wilde blijven ik dan uiteraard het volledige bedrag moest betalen plus adm kosten en een BORG van maar liefst € 600 euro.Dus in totaal moest ik betalen een bedrag van € 1664 euro.
Mijn vraag is kunnen en mogen ze dit zomaar eissen van mij als ik toch mijn schuld heb afbetaald en wanneer krijg ik mijn borg dan terug,k want dat bedrag heb ik weer moeten lenen,want anders zat ik zonder gas en electra en dat met een zieke man en 4 kinderen.

Radar kan dit zomaar?????

Gesloten