LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afwijkende stroom (KWH) meter merk Enermet van Essent.
Afwijkende stroom (KWH) meter merk Enermet van Essent.
Ik ben sinds 1999 in het bezit via Essent van een Enermet KWH meter.
Sindsdien is mijn verbruik van ongeveer 4000 kwh per jaar naar gemiddeld 9500 kWH per jaar verbruik gegaan.
Ik heb in de tussen tijd diverse nieuwe apparatuur aan geschaft en dit alleen ter vervanging en daar bij heb ik wel specifiek gelet op verbruik.
Waarom me dit niet eerder opviel???? tja noem de smoezen maar op: Te druk, geen tijd, lekker automatisch, alles word duurder,ecotax, hogere netwerkkosten, invoering euro etc.
MAAR NU:
S'nachts wanneer alleen de wekker aanstaat gebruik ik gemiddeld 1 KWH per uur, de ijskasten heb ik gecontroleerd en de vijverpomp is 70 wat, dus 0,07 kwh.
Ik heb bij Conrad een controlle KWH meter gekocht, ik kom per 24 uur uit op een verbruik van 7 KWH, de meter van Essent komt uit op 24 KWH per 24 uur.
Ik vraag me hoe is dit mogelijk, het is toch geijkte afreken apparatuur????
Na een hoop gebel met Essent vooral met onkundig Callcenter studenten ben ik eindelijk doorverbonden met de juiste persoon via en backdoor.
Nu is men na maanden gebel eindelijk aan het meten/controleren bij mij aan huis.
Wie heeft er meer ervaring mee, en hoe verloopt uiteindelijk de financieele afhandeling... lees teruggave???
Ik begrijp uit diverse forums dat Essent in het algemeen de klanten liever uitknijpt dan dat er geld word terugbetaald.
Gaarne serieuze reacties.
Sindsdien is mijn verbruik van ongeveer 4000 kwh per jaar naar gemiddeld 9500 kWH per jaar verbruik gegaan.
Ik heb in de tussen tijd diverse nieuwe apparatuur aan geschaft en dit alleen ter vervanging en daar bij heb ik wel specifiek gelet op verbruik.
Waarom me dit niet eerder opviel???? tja noem de smoezen maar op: Te druk, geen tijd, lekker automatisch, alles word duurder,ecotax, hogere netwerkkosten, invoering euro etc.
MAAR NU:
S'nachts wanneer alleen de wekker aanstaat gebruik ik gemiddeld 1 KWH per uur, de ijskasten heb ik gecontroleerd en de vijverpomp is 70 wat, dus 0,07 kwh.
Ik heb bij Conrad een controlle KWH meter gekocht, ik kom per 24 uur uit op een verbruik van 7 KWH, de meter van Essent komt uit op 24 KWH per 24 uur.
Ik vraag me hoe is dit mogelijk, het is toch geijkte afreken apparatuur????
Na een hoop gebel met Essent vooral met onkundig Callcenter studenten ben ik eindelijk doorverbonden met de juiste persoon via en backdoor.
Nu is men na maanden gebel eindelijk aan het meten/controleren bij mij aan huis.
Wie heeft er meer ervaring mee, en hoe verloopt uiteindelijk de financieele afhandeling... lees teruggave???
Ik begrijp uit diverse forums dat Essent in het algemeen de klanten liever uitknijpt dan dat er geld word terugbetaald.
Gaarne serieuze reacties.
Re: Afwijkende stroom (KWH) meter merk Enermet van Essent.
Wat ook uit diverse forums duidelijk wordt dat klanten liever lui dan moe zijn en pas beginnen te piepen als het veel te laat is
Dat bedoel ik nou...alleen serieuze reacties...
Laatst gewijzigd door P.Heyen op 16 mei 2005 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
en dat doort types willen essent dan ook nog wat verwijten ook nog! Hoe is het mogelijk. Men zou is wat vaker de fout bij zich zelf moeten zoeken in plaats van dat men de energiemarkt in discrediet brengt. Het is een schande!
Werkt zeker bij een callcenter van een of andere energieboer ?????
Lees eens de gedrags regels boven aan de kop van het forum kom je dan eens terug met fatsoen.
Succes.
Lees eens de gedrags regels boven aan de kop van het forum kom je dan eens terug met fatsoen.
Succes.
Denk aan sluipverbruik zoals standby van stereo, televisie, magnetron, huistelefoon enz. De verwarmingsketel verbruikt ook elektriciteit.
gezien bovenstaande sluipverbruik denk ik dat de meter van essent het juiste verbruik registreert en de tussenmeter te betwijfelen valt
Sluipverbruik en normaal verbruik heb ik kaart gebracht, toch mis ik nog ongeveer 12 KWH per 24 uur.
Zelfs mijn hele huis heb ik op 1 fase (ik 3 fases in huis) gezet en stroomdoorgang gemeten over deze ene fase, helaas de meter telt door.
Ook berekend kan het verbruik niet al zou de electronische meter afwijken (tussen meter).
Bedankt voor reactie.
Zelfs mijn hele huis heb ik op 1 fase (ik 3 fases in huis) gezet en stroomdoorgang gemeten over deze ene fase, helaas de meter telt door.
Ook berekend kan het verbruik niet al zou de electronische meter afwijken (tussen meter).
Bedankt voor reactie.
Dan zou ik het nog een tijdje aanzien. Daarna het verschil tussen de tussenmeter en de werkelijke meter uitrekenen en daarmee het energiebedrijf om de oren slaan. Bekijk wat het verschil in percentage is. Uit ervaring weet ik dat als je de stap naar de geschillencommissie zet, het energiebedrijf vaak beter meewerkt. Vraag om een meterijking op kosten van het energiebedrijf. Je hebt er zelf namelijk al alles aan gedaan om je verbruik in kaart te brengen. Een energiebedrijf hoeft dan het verbruik niet aan de klant te verklaren maar de tussenmeter geeft duidelijk aan dat er een afwijking is. Een kleine afwijking is overigens toegestaan. De werkelijke percentages van het toegestane verschil weet ik niet. Als na de meterijking blijkt dat de meter defect is, moet er een herberekening van het verbruik plaatsvinden. Succes ermee.
Ik heb ongeveer dezelfde situatie als andere forumleden (P.Heijlen)
Ook enermet meter via essent TK420NN
Zet grote vraagtekens bij het geregistreerde verbruik (nl 17 kwh per jaar).
Ben benieuwd hoe het P. Heijlen is vergaan en of essent inderdaad heeft toegegeven dat de meter er minstens een factor wortel3 of iets dergelijks naastzat. En ook benieuwd of er een technische verklaring is gekomen voor de meetfout
Ook enermet meter via essent TK420NN
Zet grote vraagtekens bij het geregistreerde verbruik (nl 17 kwh per jaar).
Ben benieuwd hoe het P. Heijlen is vergaan en of essent inderdaad heeft toegegeven dat de meter er minstens een factor wortel3 of iets dergelijks naastzat. En ook benieuwd of er een technische verklaring is gekomen voor de meetfout
uw verbruik zou wel eens te maken kunnen hebben met het meet moment
een losse energiemeter meet realtime
maar uw vast meter heeft ongeveer 15 minuten vertaging
als u toch twijfel heeft waarom laat u essent de meter dan niet nakijken
(het is wel zo dat als de meter correct blijkt dan word u hiervoor aangeslagen)
een losse energiemeter meet realtime
maar uw vast meter heeft ongeveer 15 minuten vertaging
als u toch twijfel heeft waarom laat u essent de meter dan niet nakijken
(het is wel zo dat als de meter correct blijkt dan word u hiervoor aangeslagen)
Welliswaar een Belgisch forum, hier wat 'leesvoer':
http://tinyurl.com/bm3cb
Misschien kan www,google.nl je nog meer antwoorden brengen.
Overigens, bij ernstig twijfel betreffende de juistheid van huidige meters:
Liever niet laten ijken door je energiebedrijf.
Schijnt ontzettend duur te zijn.
Koop dan maar direkt je eigen meters.
Dan kan en dat mag tegenwoordig.
Zie: http://tinyurl.com/73sg5
1e vraag/antwoord van boven
2e en 3e vraag/antwoord van onderen.
Succes.
Banzai.
http://tinyurl.com/bm3cb
Misschien kan www,google.nl je nog meer antwoorden brengen.
Overigens, bij ernstig twijfel betreffende de juistheid van huidige meters:
Liever niet laten ijken door je energiebedrijf.
Schijnt ontzettend duur te zijn.
Koop dan maar direkt je eigen meters.
Dan kan en dat mag tegenwoordig.
Zie: http://tinyurl.com/73sg5
1e vraag/antwoord van boven
2e en 3e vraag/antwoord van onderen.
Succes.
Banzai.