op 22 oktober vorig jaar is bij de kwh meter verplaatst en vervangen door een nieuwe. Van half april tot 22 oktober heb ik 1500kwh verbruikt en met de nieuwe, in een half jaar, 5500kWh verbruikt!
Er is totaal niets verandert aan de levenswijze of de hoeveelheid apparaten die we hebben en gebruiken!
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afwijking kwh meter
Re: afwijking kwh meter
Sander,
5500 kWh in een half jaar is naar mijn mening erg veel.
Reken even mee:
Half jaar is 183 dagen. 5500 / 183 = 30 kWh per dag.
Als je dat door 24 deelt kom je op meer dan 1 kWh per uur.
Dag en nacht!
Lijkt mij niet normaal.
Draai eens alle groepenschakelaars in de meterkast uit en zet ze één voor één weer aan en kijk wanneer de kWh meter gaat lopen.
Zoek vervolgens in die groep de energieverbruiker op en los het probleem op.
Loopt de meter ook als alles uit staat dan snel het energiebedrijf bellen en hun dat meedelen.
5500 kWh in een half jaar is naar mijn mening erg veel.
Reken even mee:
Half jaar is 183 dagen. 5500 / 183 = 30 kWh per dag.
Als je dat door 24 deelt kom je op meer dan 1 kWh per uur.
Dag en nacht!
Lijkt mij niet normaal.
Draai eens alle groepenschakelaars in de meterkast uit en zet ze één voor één weer aan en kijk wanneer de kWh meter gaat lopen.
Zoek vervolgens in die groep de energieverbruiker op en los het probleem op.
Loopt de meter ook als alles uit staat dan snel het energiebedrijf bellen en hun dat meedelen.
Waar het probleem ligt, weet ik al! De nuon heeft een klok ipv een kWh meter geplaatst! Sorry hiervoor, maar toch leuk bedacht!
Als ik alle verbruikers optel dan kom ik uit op zo'n 3000 kWh per jaar!
Als ik alle verbruikers optel dan kom ik uit op zo'n 3000 kWh per jaar!
-
Maarten1234
De waarde van alle apparaten opgeteld is slecht een schijnbare waarde. Je kent namelijk een blinde, een werkelijke en een schijnbare waarde. Dit is via de Stelling van Pythagoras te bereken maar dan moeten er meer gegevens bekend zijn.
Je hebt wel een indicatie.
Je hebt wel een indicatie.
-
tjoektjoek
Sander,
ik zou even contact opnemen met Continuon (ervanuit gaande dat je in hun gebied zit). Zij zijn verantwoordelijk voor de meter.
11000 kWh per jaar zou wel erg veel worden in vergelijking met je oude verbruik.
Meer info: Continuon
ik zou even contact opnemen met Continuon (ervanuit gaande dat je in hun gebied zit). Zij zijn verantwoordelijk voor de meter.
11000 kWh per jaar zou wel erg veel worden in vergelijking met je oude verbruik.
Meer info: Continuon