Wij zijn in augustus 2002 in Almere komen wonen in een huurhuis.
Van de oude bewoners de meterstanden doorgekregen op formulier, en ook zelf de beginstanden opgeschreven etc.
Vanaf dat moment kregen we elke maand een rekening van de Nuon...maar op naam van de oude bewoners.
Gebeld; doorgegeven dat wij de nieuwe bewoners zijn!
De vrouw aan de telefoon zei; zodra u weer rekeningen krijgt met de verkeerde naam, mag u ze verscheuren. U hoeft daar niks mee te doen. U ontvangt dan vanzelf een rekening op uw naam.
Oke, prima. Paar maanden later; nog steeds rekeningen op naam van de oude bewoners. Verscheuren en afwachten dus.
Tot een keer na een tankbeurt bij de Shell iemand mij groenstroom aansmeerde. Alles zou geregeld worden met de huidige leverancier etc.
Oke, gedaan dus. Vanaf dat moment gingen we betalen, 10 euro per maand groenstroom van de Shell. Maar nog steeds niks van de Nuon. Na enige tijd ontvangen we ook geen rekeningen meer op naam van de oude bewoners van de Nuon. Weer gebeld. Nu zou het geregeld worden...jaja!
Oke, twee jaar verder. Nog steeds niks van de Nuon. Ongeveer twee keer al iemand langs geweest van de Nuon die de meterstanden heeft genoteerd. Maar nog steeds niks van de Nuon. Wel jaarafrekeningen van de Shell. Ik betaalde teveel, de 10 euro werd omgezet naar 8 euro, en ik kreeg geld terug...haha, je lacht je toch dood?
In november 2004 het bericht dat Shell ermee stopt met de groenstroom, wordt overgenomen door Eneco. Nieuw maandbedrag 10 euro! Nu is dus het enige wat we betalen per maand (al 2 1/2 jaar) een bedrag aan groenstroom van 10 euro...
Volgende maand gaan we verhuizen. Kregen van de woningstichting het verzoek zelf de meterstanden door te geven aan de Nuon!
Iemand een tip??
Wat is nu verstandig om te doen??
Gr.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al 2 1/2 jaar geen rekening van Nuon!
Re: Al 2 1/2 jaar geen rekening van Nuon!
Vage situatie, dus aan de ene kant was je nog bezig met het overzetten naar Nuon en om het jezelf nog makkelijker te maken heb je maar even Groenstroom bij Shell genomen?
En nu moet je van de woningstichting het doorgeven aan Nuon ?
Nog even en je verteld er ook bij dat je huur All-inclusive blijkt te zijn en je woningstichting betaald.
En nu moet je van de woningstichting het doorgeven aan Nuon ?
Nog even en je verteld er ook bij dat je huur All-inclusive blijkt te zijn en je woningstichting betaald.
Zo te lezen hebben jullie je nooit aangemeld bij Nuon, en heeft de oude bewoner zich nooit afgemeld. Slordig dat ze dan geen verhuisformulieren toezenden o.i.d. Nu kan je er donder op zeggen dat je een naheffing over 2 1/2 jaar gaat krijgen, en de vorige bewoner een teruggave over 2 1/2 jaar.
Ik heb me dus al meerdere keren aangemeld bij de Nuon. Ze kunnen me op de een of andere reden niet in het administratieve bestand zetten. En die oude bewoners krijgen niks terug over 2 1/2 jaar, want die hebben ook niks betaald....
Geachte Nuon-probleemhebbers,
Na een half jaar te corresponderen met het NUON hebben mijn partner en ik vandaag een eerste rekening ontvangen. Ze weten na een half jaar dat wij er wonen, de vorige bewoners een half jaar onze electriciteits rekeningen hebben betaald en jawel de gasstanden!!!
Hoe hebben wij dit voor mekaar gekregen? Een zeer boze, vorige bewoner laten opbellen en dreigen met het op de hoogte stellen van de consumentenbond, programma e.d. Helaas is dit ons enigste redmiddel geweest!
Nog een tip; noteer altijd de naam van degene waarmee je praat en vraag altijd naar een hogere baas....maar blijf zelf wel redelijk...
Uiteindelijk hopen wij nu dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
Succes!
Na een half jaar te corresponderen met het NUON hebben mijn partner en ik vandaag een eerste rekening ontvangen. Ze weten na een half jaar dat wij er wonen, de vorige bewoners een half jaar onze electriciteits rekeningen hebben betaald en jawel de gasstanden!!!
Hoe hebben wij dit voor mekaar gekregen? Een zeer boze, vorige bewoner laten opbellen en dreigen met het op de hoogte stellen van de consumentenbond, programma e.d. Helaas is dit ons enigste redmiddel geweest!
Nog een tip; noteer altijd de naam van degene waarmee je praat en vraag altijd naar een hogere baas....maar blijf zelf wel redelijk...
Uiteindelijk hopen wij nu dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
Succes!
Dat er geen rekeningen komen etc... is vaag, maar goed het kan dus.
Nu ga je verhuizen en worden dus de definitieve standen doorgegeven.
Dit gaat waarschijnlijk inhouden dat je alles wat je tot nu toe hebt verbruikt, toch moet betalen, dus is het te hopen dat u zelf maandelijks een bedrag apart heeft gezet voor deze rekening.
NUON en alle andere maatschappijen zoals nuon, mogen tot 3 jaar terug het geld innen en aangezien het 2.5 jaar is........
Dit kan, ondanks fouten aan hun kant, aardig oplopen, maar het is verbruikt en zal dus ook echt betaald moeten worden.
Daarom wordt er vaak geadviseerd op dit soort forums, om zelf een maandelijks bedrag achter te houden, zodat als het zover is dit ook zonder problemen of aflossingen kan worden voldaan.
Succes....
Nu ga je verhuizen en worden dus de definitieve standen doorgegeven.
Dit gaat waarschijnlijk inhouden dat je alles wat je tot nu toe hebt verbruikt, toch moet betalen, dus is het te hopen dat u zelf maandelijks een bedrag apart heeft gezet voor deze rekening.
NUON en alle andere maatschappijen zoals nuon, mogen tot 3 jaar terug het geld innen en aangezien het 2.5 jaar is........
Dit kan, ondanks fouten aan hun kant, aardig oplopen, maar het is verbruikt en zal dus ook echt betaald moeten worden.
Daarom wordt er vaak geadviseerd op dit soort forums, om zelf een maandelijks bedrag achter te houden, zodat als het zover is dit ook zonder problemen of aflossingen kan worden voldaan.
Succes....
Oke, die meterstanden worden doorgegeven ja. Maar er is in 2,5 jaar tijd al 3 keer iemand geweest van de Nuon om meterstanden op te nemen, en toen gebeurde er ook niks mee...
Nou ja, we zien wel..
Nou ja, we zien wel..