In maart dit jaar ontving ik een brief van Anode waarin werd aangegeven dat ik verplicht ben over gezet naar dubbeltarief afrekening in verband met regeling IC063 die voor iedereen in Nederland zou gelden. Zie hieronder
Navraag bij mijn netbeheerder levert niets op, zij geven aan dat ik inderdaad nu dubbel tarief (piek/dal) betaal, maar dat dit desgewenst kan worden gewijzigd wanneer ik 'n tariefstructuurwijziging indien. Anode geeft vervolgens aan dat zij hiervan nog nooit heeft gehoord en dat dit echt voor iedereen in NL zal gelden per 1 januari 2011.De netbeheerders en de overheid hebben besloten om vanaf 1 januari 2011 alle kWh-meters die voorzien zijn van een dubbel telwerk ook te berekenen als een dag en een nacht tarief. Tot januari jl. werd dat voor u behandeld alsof het een enkel telwerk was. U ontving van ons dan ook stroom op basis van enkeltarief.
Wat houdt deze verandering concreet voor u in?
Vanaf 1 januari 2011 ontvangt u geen enkel tarief meer, uw tarief is nu opgebouwd uit een dag- en nachttarief. Het dagtarief bereken we op basis van uw stroomverbruik op werkdagen tussen 7:00 uur en 23:00 uur. Het nachttarief is gebaseerd op uw verbruik van 23:00 uur tot 7:00 uur, weekenden en op nationale feestdagen. We hanteren uiteraard hetzelfde tarievenblad als toen u uw enkeltarief vastzette. We verwachten geen al te grote gevolgen voor deze omzetting, maar als u voor de zekerheid toch uw voorschotbedrag wilt verhogen, neemt u dan contact met ons op.
Wij vinden het vervelend u dit te moeten melden, u had tenslotte niet voor niets gekozen voor enkeltarief. We proberen de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mocht u nog vragen hebben, dan zullen wij die graag voor u beantwoorden.
Zie ook de link naar het document van NEDU (Nederlandse Engergie Data Uitwisseling) waar naar wordt verwezen.
http://www.edsn.nl/docs/Issue/ic063_pro ... n_v1.0.pdf
Een prototype voorbeeld: kastje naar de muur?